Basgitaarforum gallery

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Joey

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Joey » 23 mei 2018, 21:05

Die met die oranje wraps zijn de Thomann snaren van Harley Benton.
Na mijn idee te ruw en slaan ze vrij snel dood, maar dat kan ook aan mij liggen.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky

wombatboter

Bericht door wombatboter » 23 mei 2018, 21:21

Ik heb ook vrij droge handen en snaren gaan echt lang mee bij mij...dus ik heb er geen last van maar wanneer snaren echt te ruw aanvoelen wil ik ze ook niet maar eigenlijk verdraag ik vrij veel (behalve dat gecoate gedoe)
Ik moet wel toegeven dat ik nog weinig ga optreden dus ze zitten vrij lang in een 'aangename" omgeving, dat speelt ook mee natuurlijk.
De vraag is ook natuurlijk : klinken ze slecht en zou je dat geblinddoekt herkennen ? Ik vind van niet.
what fools these mortals be

Rody

Bericht door Rody » 26 mei 2018, 09:44

wombatboter schreef:
23 mei 2018, 20:13
Meen me te herinneren dat het idd een goedkoop merk is maar kan me niet meer herinneren welk....maar hoe langer ik zelf ook soms goedkope snaren gebruik (soms 8 euro voor een set) hoe meer ik merk dat het vaak geen moer uitmaakt voor mij.
Er stonden bvb op mijn Ken Smith bas Thomann-snaren op van enkele euro's toen ik mijn laatste solo-cd opnam en ik heb nog niemand horen zeggen dat die bas slecht klinkt en straffer nog : bijna een jaar later staan ze er nog steeds op en ze houden het langer vol dan sets van 40-50 euro.
Ik geloof hoe langer hoe minder dus in "goedkope" en "dure" snaren, ik moet de eerste nog tegenkomen die vindt dat ik "slecht" klink op mijn bassen met die "goedkope" snaren. Sommige merken voelen misschien onaangenaam aan (ik heb dat meer en meer met gecoate) en zijn idd minder goed maar een hoop snaren die echt niks kosten vind ik voor mezelf echt goed genoeg én ze houden me in niks tegen.
Ik kan hier echt mee leven en het scheelt me best wat geld..

Link

Link
Fijn filmpje Geert! Tof om te horen hoe ze weer anders klinkt in iemand anders handen. Het hele felle was juist wat voor mij niet meer bruikbaar was in bandverband. Eerder een funkbas dan een rockbas...

Wat betreft de snaren: het zijn idd van die huissnaren van Thomann. Klinken erg goed en heel fel maar na twee maanden zijn ze plots zo dood als een pier. Voordeel is dat ze niet veel kosten waardoor ze dan na twee maanden gewoon vervangt ipv te liggen koken ofzo. Trouwens klopt wat je zegt: wie wil mag eens een blinde test doen, ik ben niet 100% zeker dat de duurste snaren er persé altijd als beste uitkomen.

Veel plezier nog met de bas, Geert!

wombatboter

Bericht door wombatboter » 26 mei 2018, 10:19

Jij bent bedankt, Rody....erg blij mee !

jaapdesticker

Bericht door jaapdesticker » 27 mei 2018, 08:00

Over goedkope snaren: mee eens, ik gebruik meestal deze sets op m'n bassen, klinken prima, en houden het redelijk lang uit:
https://www.thomann.de/nl/warwick_46300 ... _label.htm

Unlord

Bericht door Unlord » 27 mei 2018, 20:45

Oei! Die rooie Warwicks heb ik lang geleden afgezworen. Veel te ruw, ongebalanceerd en te snel dood. Naar mijn smaak dan hè? Moet er wel bij zeggen dat het minstens 16 jaar terug is dat ik die krengen op mijn bas had, dus wellicht is de productie inmiddels verbeterd.
Waar een bas is, is een heg
Gear: bas, strap, snoer, amp, cab en soms een effect of wat er tussen.

LeftyJ
De GVR

Bericht door LeftyJ » 27 mei 2018, 23:34

Ik heb al zolang ik mijn Ibanez RS924 heb dezelfde set Warwick Red Label erop liggen, en die klinken na al die jaren nog verbazingwekkend fris. Ik bespeel de bas misschien 5 keer in een jaar, maar de tand des tijds speelt ook nog wel een rolletje en dat doorstaan ze erg goed.

jaapdesticker

Bericht door jaapdesticker » 28 mei 2018, 22:10

Unlord schreef:
27 mei 2018, 20:45
Oei! Die rooie Warwicks heb ik lang geleden afgezworen. Veel te ruw, ongebalanceerd en te snel dood. Naar mijn smaak dan hè? Moet er wel bij zeggen dat het minstens 16 jaar terug is dat ik die krengen op mijn bas had, dus wellicht is de productie inmiddels verbeterd.
Waren dat misschien destijds roestvrijstalen snaren? Ik vind de rvs snaren van Rotosound ook veel te ruw, de Red Labels die ik bestel zijn Nickel, heel prettig onder de handen...

Unlord

Bericht door Unlord » 29 mei 2018, 06:53

Dan zijn ze dus kennelijk veranderd. Positief!
Waar een bas is, is een heg
Gear: bas, strap, snoer, amp, cab en soms een effect of wat er tussen.

wombatboter

Bericht door wombatboter » 15 jun 2018, 11:38

Heb al dikwijls met het idee gespeeld om deze Steinberger te verkopen...ik zie die driehoeksvorm eigenlijk niet zo graag.
Maar wanneer ik het ding inplug is het een verbijsterende bom en is hij veelzijdiger en "warmer" dan mijn Status Kingbass.
Ook hele bruikbare klanken...brug pickup klinkt echt heel lekker, hals element is een performante P en samen open klinken ze heel funky en inspirerend.
Echt een topbas en hij is ook handig om mee te nemen in een kleine draagzak. Ik heb er ook tweedehands zo weinig voor betaald (je hebt er een Squier jazzbas voor).
Ik blijf verliefd op die klank (vintage eighties baby !) maar de looks zijn niet helemaal mijn ding.
Beetje een minder aantrekkelijk meisje dat hele leuke dingen met je kan doen, kuch

Afbeelding
Afbeelding

dr. Bassvibes

Bericht door dr. Bassvibes » 15 jun 2018, 13:48

Refinish in een kek kleurtje? :)

wombatboter

Bericht door wombatboter » 15 jun 2018, 14:09

Het zou zonde zijn...dit soort bassen stijgt nogal in waarde. In Japan gaan ze al voor serieuze bedragen van de hand en je kan ze best maar zo origineel houden.
Als ik ooit naar Frankrijk verhuis speelt dat toch mee in mijn achterhoofd bij de grote uitverkoop al is zo'n klimaatbestendig dingetje best wel een troef :-)

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 15 jun 2018, 14:11

Ik zou er inderdaad niks aan veranderen. Waarom heb je die rechthoekige Steinberger eigenlijk weggedaan?

wombatboter

Bericht door wombatboter » 15 jun 2018, 14:46

Ik had vroeger zo'n witte, inderdaad.....had ik ook voor de helft van de nieuwprijs kunnen kopen bij een uitverkoop van een muziekwinkel.
Maar ik vond die E-snaar daar niet zo lekker op klinken, geen idee waarom.... dat zadeltje kon ook niet zo laag als ik het wilde dus...
Maar deze is exact zoals ik het graag wil...jammer dat die L2 modellen zo duur zijn want die vind ik idd mooier.
Blijft de vraag of je een veelvoud moet betalen voor iets dat hetzelfde klinkt als de mijne maar mooier is :-)

zomnius

Bericht door zomnius » 15 jun 2018, 18:12

''Beetje een minder aantrekkelijk meisje dat hele leuke dingen met je kan doen, kuch'' - WBB

hahahaha lol
Jouw bas lijkt best wel op een......

Plaats reactie