Welke snaren gebruiken jullie?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Ik ben voor dikke snaren.......slapt lekkerder........ook maar eens een keer dat koken proberen! :D
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Hmm, dan ga je tegen de gangbare mening in ;).
Maar goed, als jij dikkere snaren voor slappen beter vindt dan ben ik wel benieuwd naar de achterliggende reden (waarschijnlijk het idee van een 'dikkere' sound?)?

Zijn er mensen met elixirs trouwens waarbij de snaren na 4 maanden beginnen te vervellen? Kheb weinig zin om er weer nieuwe snaren op te gooien.
Gebruikersavatar
J!
Berichten: 870
Lid geworden op: 11 jan 2004, 15:12

Bericht door J! »

Ik heb Elixirs en bij mij begint de coating ook los te laten na een maand ofzo . Op zich niks mis mee hoor... Ik vervang ze altijd na een maand of 2.

en over die dikke snaren... Ik gebruik een setje .045 Ik vind ze veeel beter dan die .040, want je snaren staan ff wat strakker en je toon is een stuk voller.

J! 8)
netjes?

TWITTERRRRRRRRRR

netjes!
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Q. schreef:Hmm, dan ga je tegen de gangbare mening in ;).
Maar goed, als jij dikkere snaren voor slappen beter vindt dan ben ik wel benieuwd naar de achterliggende reden (waarschijnlijk het idee van een 'dikkere' sound?)?

Zijn er mensen met elixirs trouwens waarbij de snaren na 4 maanden beginnen te vervellen? Kheb weinig zin om er weer nieuwe snaren op te gooien.
Hahahaha.....zie je wel ik ben een punker! :lol: Mar ja, idd de dikkere sound, en ze zijn makkelijker te raken :lol:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Q. schreef:Zijn er mensen met elixirs trouwens waarbij de snaren na 4 maanden beginnen te vervellen? Kheb weinig zin om er weer nieuwe snaren op te gooien.
Dat probleem had ik ook ja, ruikt ook heel chemisch moet ik zeggen...
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

ik speel over het algemeen met een standaart setje snaren, en een lekkere heldere g... op me ibanez dan.. zitten nu slinky's op met een goedkoop merk G-snaar die Bright is... eheheh.. zal wel.. :P

das mn plukko-rag-bas dus dat hoog mag lekker fel :mrgreen:

enneh, op mn fretless gewoon normale dikte roundies :lol:
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Ik was naar de EMI geweest voor Ernie Ball snaren... hadden ze die niet..
Nou heb ik maar DR Marcus Miller... spelen ook fijn :)
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

hoe klinken ze? heel helder?
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

jah tis pas m'n eerste setje nieuwe snaren, en m'n oude waren zo dof als iets... maar ze klinken wel vet, maar ik heb nie ecth iets waar ik het mee kan meten...
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

Ik speel alleen maar Ernie Ball Power Slinkies, 0.55-0.110 dikte. Dit is aardig dik en zo is de sound dan ook! Ik HAAT slappen en daar zijn deze snaren dan ook niet voor geschikt. Ik HAAT plectra maar het klinkt wel met deze snaren. Ik hou van het spelen met TONE en als je daar ook van houdt dan raad ik deze snaren echt aan, ze breken niet snel en je geeft je hals aardig wat druk te verwerken. Gevolg: de snaar staat extreem strak. Let er wel op dat je de hals ff een tandje aandraait want anders wordt 'ie gewoon krom getrokken!
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
Gebruikersavatar
Bassmeister Che
Berichten: 285
Lid geworden op: 06 mar 2004, 16:34

Probeer eens iets anders

Bericht door Bassmeister Che »

Esch snaren spelen in ieder geval de eerste 2 maanden geweldig! De lichte versie fungeert geweldig bij slappen en poppen... en voor 25 euro ben je klaar(4 strings)...
"Wie achterom kijkt, wordt geen meeloper."
roy
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 jan 2004, 22:01

Bericht door roy »

Beestmens schreef:Weet iemand dan welke snaren je moet hebben als je een "heldere sound" wilt behouden?
nieuwe of goed schoongemaakte....
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Ben van elixir even overgestapt op d'addario nickelwound. Zitten er nu twee weken op en klinken nu vrij goed moet ik zeggen. Hierna even een setje richard cocco op omdat ik daar ook veel goeds over heb gehoord.
De zoektocht naar de perfecte snaar zal wel nooit overgaan en bij snaren is het eigenlijk zo dat je door eigenervaring het meest leert helaas.
Maarten
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 mar 2004, 20:55

Bericht door Maarten »

Ik heb vandaag mijn alltime favoriete setje gehaald. Fender .045 .065 .085 .105 en DR .125 Fender zn lage B vind ik niet mooi, net zoals vele andere fabrikanten die hem te wollig, metalig maken.
Fenders 4 snaren klinken het warmst en spelen heel lekker. Daarom 4 Fenders en 4 DRs. Aardig prijsverschil: Fender setje 4snaren 27 euro, 1 DR snaar 15!
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Ik ben eruit, ik blijf lekker bij Ritter snaren denk! Goed en zeer betaalbaar..

check de shop op www.ritter-basses.com voor de spec's en prijzen, misschien best de moeite om eens uit te proberen.. Zijn diktes wijken wat af van de meeste sets, en ze zijn best lekker low tension zeg maar..

Hier check de microskopische foto's van zijn snaren vergeleken met anderen..

Goeie snaren:
Afbeelding
Afbeelding

Ritter snaren:
Afbeelding
Afbeelding

Wauw, ik lijk wel een wasmiddel reclame :shock:
Plaats reactie