Welke snaren gebruiken jullie?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Wheezl schreef:Ik ben eruit, ik blijf lekker bij Ritter snaren denk! Goed en zeer betaalbaar..

check de shop op www.ritter-basses.com voor de spec's en prijzen, misschien best de moeite om eens uit te proberen.. Zijn diktes wijken wat af van de meeste sets, en ze zijn best lekker low tension zeg maar..

Hier check de microskopische foto's van zijn snaren vergeleken met anderen..

Goeie snaren:
Afbeelding
Afbeelding

Ritter snaren:
Afbeelding
Afbeelding

Wauw, ik lijk wel een wasmiddel reclame :shock:
Zijn ze alleen vanaf hun site te bestellen?
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

heb nu net d'darrios op mn basje gegooid..

speelt ook best lekker :lol:
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

d'addarios slowwounds! GEWELDIG!!! 8) 8)
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Bertil J.
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 mar 2004, 17:45

Snaartjes

Bericht door Bertil J. »

Qua merken ben ik altijd aan het zweven geweest (GHS, Fender, Ernie Ball, you name it).
Qua dikte altijd .045 .0105 en nu voor het eerst Elixir. De eerste indruk is perfect, maar als ik de meldingen zo her en der lees geldt dat lang niet voor iedereen. Dus of het Elixir blijft? Ik las trouwens een bedrag van
€65,00 voor een setje van 4. Dit is rijkelijk veel. Ik heb € 49,90 betaald. Die Hartke snaren waarover gesproken is zijn evt. te koop via www.bassstrings.nl voor weinig. Ik heb nog geen ervaring met die Hartke snaren. Wel met een low budget merk van Musik Produktiv die qua prijs ongeveer gelijk liggen. Deze geven voor dat lage bedrag een redelijke kwaliteit, maar ik zou ze niet als vaste snaren willen hebben. Om even snel een snaar erop te knallen om een optreden af te maken o.i.d. is het een prima oplossing. Zo, en nu ga ik mijn nieuwe snaren weer beroeren.
8) :shock: 8) :shock: 8) :shock: 8) :shock: 8) :shock: 8) :shock: 8) :shock: 8) :shock: :D :D :D 8) :shock: 8) :shock: 8) :shock: 8) :shock:
Gebruikersavatar
pompompom
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 nov 2003, 10:35

Bericht door pompompom »

k speel al tijden op rotosound snaren, maar k ben op zoek naar iets dat een stuk minder metaalachtig klinkt. Iemand suggesties??????? :?:
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

pompompom schreef:k speel al tijden op rotosound snaren, maar k ben op zoek naar iets dat een stuk minder metaalachtig klinkt. Iemand suggesties??????? :?:
Hoe krijg je het voor mekaar tenzij ze er net een dag op zitten dat je roto's metaalachtig klinken?
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

pompompom schreef:k speel al tijden op rotosound snaren, maar k ben op zoek naar iets dat een stuk minder metaalachtig klinkt. Iemand suggesties??????? :?:
alles met nickel
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Beestmens schreef:
pompompom schreef:k speel al tijden op rotosound snaren, maar k ben op zoek naar iets dat een stuk minder metaalachtig klinkt. Iemand suggesties??????? :?:
Hoe krijg je het voor mekaar tenzij ze er net een dag op zitten dat je roto's metaalachtig klinken?
Mijn roto's hebben toch minstens een maand lang metaalachtig geklonken, en ik heb me toch niet ingehouden met spelen.
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

Dan zweet je niet genoeg!
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Laten we dat dan maar als iets positiefs zien, mijn snaren klinken in ieder geval ontzettend lang metaalachtig, lekker puh :P
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

O.K., als dat jouw ding is dan is dat prima voor jou! :P
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Heb een setje DR Hi-beams besteld. Als het goed is moet ik hier geen spijt van krijgen of wel? 8)
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Ik had er DR Marcus Miller sign opliggen en die bevielen wel goed... maar verder heb ik van DR geen idee..
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

Nou, ik heb sinds een weekje die lo rider dr erop zitten en ze bevallen me wel. heb zowaar een keer geen pijnlijke vingers na de eerste x repeteren ermee. ben erg benieuwd naar het langere leven.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Ze klinken heerlijk die DR Hi beams lr40..en als ze nog lekker lang zo blijven klinken is het helemaal top.
Plaats reactie