levertijd Fender jazz

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14301
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

levertijd Fender jazz

Bericht door gilles »

Ruim een maand geleden heb ik een nieuwe Fender Jazz mex besteld. Deze had vorige week binnen moeten zijn, maar het wordt nu pas eind mei dat ik hem in mijn armen kan sluiten. Worden deze dingen door mensen zonder handen met de hand gemaakt in Mexico, en worden ze vervolgens per fiets (die ze uiteraard ook eerst nog eigenhandig in elkaar moeten zetten) naar Nederland toe bezorgd?
Zijn er meerdere mensen die dit probleem met Fender (mex) hebben gehad?
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Nathan Add-On
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2007, 16:04

Bericht door Nathan Add-On »

Waar heb je em dan bestelt? Ik heb zelf highway jazz in duitsland besteld bij Musik Schmidt die heb ik 3 dagen nadat ik hem op internet heb besteld al een prachtig plekje kunnen geven.. vriend van me heeft wel een mex jazz bass.. ook besteld in duitsland die was er ook binnen een week..
Gebruikersavatar
pseek
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 jun 2004, 13:54

Bericht door pseek »

Ik heb er 2x één besteld in Nederland. Als ie op voorraad is in Duitsland heb je hem zo, zoniet dan sowieso 2-3 maanden wachten. Ik heb twee keer pech gehad en lang moeten wachten. Ik hoop dat MIA Jazz bassen beter op voorraad zijn, dat ga ik volgende week maar eens proberen...
forawhile
Fender Jazz Bass, Dirnt, Hoppus en Aerodyne
Ashdown ABM500RC en ABM414T
EBS, Fulltone, Boss, Tech 21 overdrives
Gebruikersavatar
heavium
Berichten: 382
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:52

Bericht door heavium »

serieus, niet zeuren zeg ! hehe
ik heb bijna een jaar op m'n amerikaanse (linkshandige) precision moeten wachten ! :shock:
had ik eerder weet gehad van die duitse webshops had ik er daar ééntje besteld
belgische gitaarshops zijn echt kut op dat vlak, nog erger dan nederland, denk zelfs dat ik door deze ervaring nooit meer een bas of gitaar zou 'bestellen' als ze niet voorradig is maar langs de andere kant; op m'n japanse mustang gitaar heb ik slechts een paar weken moeten wachten, en die bestelde ik ook in een begische (lefty) shop :wink:
HEAVIUM

"Kim Deal or no deal"
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14301
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Ik heb 'm in Nederland bij Mupo besteld. Zij vertelden mij dat ie niet in voorraad was......... :( wachten dus.....

(heb ik nog mooi de gelegenheid te gassen op andere bassen ehehe)
de grote storthoop heeft gesproken
sickpunk

Bericht door sickpunk »

fender is niet zo snel met uitleveren, als iets besteld moet worden bij ze, dan heb je wel ff geduld nodig(ik heb 5 weken op mijn 5 snaar gewacht, maatje van mij ook ruim 4 weken op zijn 4 snaar en weer een ander maatje werkt in een muziek zaak en die zijn ook niet zo blij met fender qua levertijden)
Gebruikersavatar
Muller
Berichten: 334
Lid geworden op: 09 okt 2006, 22:34

Bericht door Muller »

Ik heb mijn Fender Mex Precision de week vóór de kerst besteld.

Ik heb hem ook nog niet...

Fender American Professional Precision Bass
MusicMan Stingray Special V
MarkBass LMT800 / Vanderkley 112MNT
MXR Bass Compressor M87 - MXR M81 Bass PreAmp - MXR Bass fuzz - MXR Octaver - MXR Bass Envelope Filter - Boss OC-5
Gebruikersavatar
Ziggy
Berichten: 39
Lid geworden op: 21 feb 2006, 16:50

Bericht door Ziggy »

Ik heb mijn Fender Precision Mex in 1994 gekocht en ik ben de levertijd allang vergeten!
:D
Gebruikersavatar
koentje_bassist
Berichten: 1684
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:48

Bericht door koentje_bassist »

@heavium: in lefty guitars?
Zeer vriendelijke kerel! Doet zelfs vanalles voor rechtshandige spelers. Had ik niet verwacht van een linkshandige. Heeft ook een heel toffe winkel, maar idd, spijtig genoeg alleen linkshandige bassen en gitaren. Het leek mij wel dat de gitaren die hij had echt übertop waren, en de basjes meer standaard.
Little Mark II - Traveler 102 - een hoop effecten - EBMM Stingray 4+5
Gebruikersavatar
heavium
Berichten: 382
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:52

Bericht door heavium »

inderdaad leftyguitars, was ik zéér tevreden over, leuk klein winkeltje, toen ik om m'n mustang ging stond er een linkshandige gretsch tennessee rose binne... waw ! 8)
een aanrader voor alle lefties :wink:
HEAVIUM

"Kim Deal or no deal"
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

Fender is berucht in de business vanwege z'n lange levertijden, en de arme mensen die bv SWR gebruiken hebben daar nu ook onder te lijden want Fendurt doet de distributie van SWR.
zo heb ik 3 volle maanden op een softcover voor een SWR cab moeten wachten....3 maanden.......3!!...... :roll:

anno 2007 zou elk bedrijf zich imho moeten schamen als ze er zolang over doen om iets uit een rek te pakken en op de post te doen.
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

sickpunk schreef:ik heb 5 weken op mijn 5 snaar gewacht, maatje van mij ook ruim 4 weken op zijn 4 snaar
Dan ga ik maar een 1 snaar bestellen :twisted:
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

If memory smurfs wordt de distributie van Fender centraal geregeld vanuit de UK en wij zijn natuurlijk maar een klein pest marktje. Het lijkt er dan ook vaak op dat wij het moeten doen met de left-overs...........

@Stinky - Als je dat toch weet zou ik in jou geval zo'n cover via het internet besteld hebben ........
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7418
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Stinky schreef:Fender is berucht in de business vanwege z'n lange levertijden
Dan heb je Gibson nog niet gehad zeker. Ik ken meerdere verhalen van mensen die meer dan een jaar(!) hebben moeten wachten op een bas. Zelfs een verhaal dat er na een jaar wachten doodleuk werd verteld dat de bas helemaal niet geleverd zou gaan worden wegens te weinig belangstelling (of voorbarig aanbieden van een nieuw model?)

En dan hebben we het nog niet eens over de afleverkwaliteit die Gibson vandaag de dag behaalt...
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

@Droom: ik wist toen ik hem bestelde nog niet eens dat Fender de distributie van SWR had overgenomen. toen ik zelf nog SWR speelde en contact met ze heb gehad voor het een en ander was dat dus nog niet zo.

maar afgezien daarvan vermoed ik dat SWR niet speciaal zelf een pakketje gaat maken en opsturen als ze al een bestaande distributiedeal (= keiharde afspraken) met een bedrijf als Fender hebben. zakenmensen zijn meestal niet zo coulant, laat staan tolerant voor eigen initiativen als er al afspraken gemaakt zijn....
en hoogstwaarschijnlijk liggen die kl*te covers zowieso niet op voorraad bij SWR, maar in het magazijn/distributiecentrum van Fender USA.
Plaats reactie