Mijn nieuwe Rikkers zessnaar.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Mijn nieuwe Rikkers zessnaar.

Bericht door Rikkers6 »

De titel zegt het al; een nieuwe Rikkers zal het daglicht aanschouwen. Omdat ik sinds de aanschaf van mijn Fame de fretless maar stof staat te happen in een hoekje (figuurlijk dan) heb ik besloten een nieuwe te bestellen. Een bodyline deze keer. En nu (toen ik de fretless liet bouwen kende ik BGF nog niet) zal ik van iedere fase van de bouw foto's posten. En aangezien er nog 2 klanten voor mij zijn kan dit meer dan 4 maanden duren. De vakantie zit er namelijk ook nog tussen.

De specs:

Body van pomele (gemoesterd) mahonie en hals van wengé met ebben toets. Mooi laminaatje van bodyhout op de kop. Geen ovangkol deze keer behalve als accent van de hals.

Over de pickups zit ik nog te twijfelen. Kent Armstrongs zijn heel lekker voor fretless maar voor een gefrette wil ik ook een cleane optie. Ik zit daarom te denken aan Bartolini. Dit alles wordt geserveerd met een Aguilar OBP3 sausje.
Laatst gewijzigd door Rikkers6 op 17 apr 2007, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Ik vind Barto's op een Fretless niet echt om over naar huis te schrijven, dan zou ik toch voor Kent Armstrongs kiezen, als het dan toch humbuckers moeten zijn...
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Dit wordt geen fretless. :wink:
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Vrijdag ga ik mijn eerste foto posten. Ferdinant is er al mee bezig. :D
rael_kid
Berichten: 1731
Lid geworden op: 12 apr 2005, 17:32

Bericht door rael_kid »

Ik ben erg benieuwd!
Doodndoodit, dah, dt-dt-dah
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14280
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

+1!
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Bericht door FC Spoiler »

Cool! 8) 8) 8)
You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
Gebruikersavatar
OttovanZanten
Berichten: 687
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:26

Bericht door OttovanZanten »

oeh, benieuwd, k mag die Rikkers bassen wel, qua uiterlijk dan, prijzen zijn btje hoog, maar dan zal t ook wel retegoeie shit zijn :P
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

OttovanZanten schreef:oeh, benieuwd, k mag die Rikkers bassen wel, qua uiterlijk dan, prijzen zijn btje hoog, maar dan zal t ook wel retegoeie shit zijn :P
De prijzen zijn heel schappelijk als je de kwaliteit in ogenschouw neemt. Bovendien wordt de bas naar wens gebouwd. Van welk merk kan je dat zeggen? Misschien Ellio Martina, maar daar vind ik de model niet mooi van. Bovendien heeft EM geen wengé. Vind ik vrij belangrijk.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ben ook benieuwd maar een vraag met een misschien voor jou evident antwoord : waarom kies je voor zes ? Ik vind dat altijd zo ongelofélijk moeilijk en ik ben benieuwd naar wat je drijft ? Speel je een genre dat je naar dat hoge register drijft ?
Laatst gewijzigd door wombatboter op 17 apr 2007, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
OttovanZanten
Berichten: 687
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:26

Bericht door OttovanZanten »

hm.. okay, k hoor wel vaker over Wengé, wat t verder is... :P

(als k geld had en die fretless 5snaar van jou was rechtshandig, had ik zeker aan gedacht om te kaufen :P)
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

wombatboter schreef:Ben ook benieuwd maar een vraag met een misschien voor jou evident antwoord : waarom kies je voor zes ? Ik vind dat altijd zo ongelofélijk moeilijk en ik ben benieuwd naar wat je drijft ? Speel je een genre dat je naar dat hoge register drijft ?
Sinds ik de Fame heb (ook zessnarig dus) is mij dit gaan bevallen. Misschien is het bereik (qua positiespel) daar ook debet aan.
OttovanZanten schreef:hm.. okay, k hoor wel vaker over Wengé, wat t verder is... :P
Lekker veel midlaag in het geluid. Zeg maar de typische Warwick sound (degene uiteraard met wengé hals :wink: ).
OttovanZanten schreef:(als k geld had en die fretless 5snaar van jou was rechtshandig, had ik zeker aan gedacht om te kaufen :P)
Je kan ook links leren spelen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
OttovanZanten
Berichten: 687
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:26

Bericht door OttovanZanten »

hahaha, ja kan, maar net ietsje te laat voor denk k zo :P
en ach, op de brug na (waarvan de zadel-hoogte-schroefjes te los zitten, gaat vanzelf naar beneden) is t best een OK, bas die k nu heb :P
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

OttovanZanten schreef:Gaat vanzelf naar beneden.
Dus je moet iedere keer bij een sessie je brug afstellen? :shock:
Gebruikersavatar
hairman
Berichten: 104
Lid geworden op: 17 aug 2006, 18:25

Bericht door hairman »

Ik ga dit topic (of moet ik zeggen .. 'deze') maar een tijdje volgen vrees ik.
Ben heeeeel benieuwd!

Hou ons vooral op de hoogte (met pic's) van de bouw.
Plaats reactie