Gotoh dealer?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
soapwater
Berichten: 342
Lid geworden op: 21 sep 2005, 21:25

Gotoh dealer?

Bericht door soapwater »

Iemand een idee waar ik een Gotoh brug voor J/P bass kan bestellen? Ik heb er een dik jaar geleden eentje gekocht via ebay maar nu kan ik erg geen meer vinden tenzij in de USA. Ik ben zeer tevreden over deze brug dus ik ga mijn tweede bas er ook mee uitrusten.

Grtz
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 327
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:07

Bericht door Treb »

Welk type? De Gotoh 201 kan je bij Vox Humana kopen.
Gebruikersavatar
pseek
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 jun 2004, 13:54

Bericht door pseek »

Ik heb een tijd geleden een badass hier besteld. Ze hebben ook gotoh. En het is in Engeland (EU) dus geen import belasting.
forawhile
Fender Jazz Bass, Dirnt, Hoppus en Aerodyne
Ashdown ABM500RC en ABM414T
EBS, Fulltone, Boss, Tech 21 overdrives
soapwater
Berichten: 342
Lid geworden op: 21 sep 2005, 21:25

Bericht door soapwater »

Dit vond ik over de 201:
This is a top quality cast bridge with standard 3/4" (19mm string pitch). It features stock Fender mounting holes and is adjustable for string height and intonation...

Dat zal dan wel dezelfde zijn als degene die ik op m'n jazz heb zitten.
Bedankt voor de info!! Heeft er iemand soms al een vergelijkende test gedaan (voor zover dat mogelijk is) tussen zo'n Gotoh en een Badass?

Grtz
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 327
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:07

Bericht door Treb »

Een BadAss II brug moet wèl nog even worden voorzien van groeven voor gebruik... Ben je handig met een vijl?

Vroeger een BadAss II op een J-bass gehad, ik was er niet zo gecharmeerd van. De BadAss II is volgens mij niet zo heel erg laag af te stellen door de dikte van de grondplaat.
Gebruikersavatar
pseek
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 jun 2004, 13:54

Bericht door pseek »

Tegenwoordig heeft de BA II ook groeven en deze is naar mijn mening toch ook vrij laag af te stellen. Ik heb op 2 bassen een BA II zitten en ben er zeer tevreden over, maar ik heb geen gotoh dus geen vergelijkingsmateriaal.
forawhile
Fender Jazz Bass, Dirnt, Hoppus en Aerodyne
Ashdown ABM500RC en ABM414T
EBS, Fulltone, Boss, Tech 21 overdrives
Peter

Bericht door Peter »

Ik heb op mijn beide Jazzbassen een Gotoh 201 zitten. Ik heb op 1 Jazz ook eerst een BAII gehad een jaar of zes geleden, maar die heb ik redelijk snel vervangen door de Gotoh.

De BAII sprak me niet aan, terwijl de Gotoh in mijn bescheiden oren de bas voller liet klinken, mooier in balans en betere sustain (ja, dat heb ik nodig in mijn band :-) ) ten opzichte van een traditionele Fender-flubber-brug. De BAII slokte iets te veel laag op kan ik me herinneren, terwijl sustain uitstekend was.
Jazzor
Berichten: 606
Lid geworden op: 20 mar 2006, 16:55

Bericht door Jazzor »

Ik heb deze Gotoh201 op mijn Jazz, ben er uitermate tevreden over. Let op door de dikte van de grondplaat kun je je snaren in principe minder laag afstellen. Dit was voor mij een probleem met de G-snaar. Ik heb toen het zadeltje iets meer moeten invijlen zodat de snaar lager kwam te liggen. Voor de overige snaren was het geen probleem, maar veel lager dan een paar tienden van een milimeter kan het niet meer.
Ik ben ook nog op zoek naar nog zo'n brug voor mijn precission.
https://www.myspace.com/coyotebutts" onclick="window.open(this.href);return false;
soapwater
Berichten: 342
Lid geworden op: 21 sep 2005, 21:25

Bericht door soapwater »

Gotoh 201 is besteld bij Vox Humana. Ik ben er ook uitermate tevreden over, dus eentje voor mijn backup bas zal ook niet misstaan...

Grtz
Gebruikersavatar
nls666
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:28

Bericht door nls666 »

ik heb zelf nog een nieuwe Gotoh brug liggen voor op m'n 78 Jazz, maar de originele brug bevalt eigenlijk ook wel (na overzetten BAII die er tijdelijk op zat), lagere actie door dunnere grondplaat... Het geluid lijkt ook iets vetter/dikker te zijn...

Volgens mij is de Badass II zelfs nog lager af te stellen dan een Gotoh, klopt dat?
Grondplaat is vrij dik,daarnaast zijn de zadeltjes van de Gotoh ook flink wat groter...

Binnen kort toch maar eens de Gotoh proberen...
Go with the LOW
soapwater
Berichten: 342
Lid geworden op: 21 sep 2005, 21:25

Bericht door soapwater »

De actie staat bij mijn gotoh idd ook bijna op z'n laagst afgesteld maar dat is prima voor mij. Als echt een lage actie wil, kan je misschien wat vijlen...
Ik heb deze brug destijds trouwens gekocht omdat ik me pijn deed aan de schroefjes van de originele brug en omdat ik enorm veel last had van fretbuzz wat nu opgelost is met de gotoh...

Grtz
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

soapwater schreef: omdat ik enorm veel last had van fretbuzz wat nu opgelost is met de gotoh..
:shock: Dat mag je me uitleggen ........
Experience is the ultimate teacher
soapwater
Berichten: 342
Lid geworden op: 21 sep 2005, 21:25

Bericht door soapwater »

Droombolus schreef:
soapwater schreef: omdat ik enorm veel last had van fretbuzz wat nu opgelost is met de gotoh..
:shock: Dat mag je me uitleggen ........
Wel iemand mag mij dat ook uitleggen. Ik had met de HW1 altijd het probleem dat de hogere noten doodbuzzzden. Actie stond veel te hoog om leuk te spelen en nog buzz. Nieuwe brug erop en veel meer definitie, sustain, tone... Beter gewoon. Nu staan er standaar op de HW1 bassen ook BAII bruggen. Misschien heeft het er iets mee te maken.
Ik geloofde het nooit, maar nu weet ik het wel zeker. Een brug is heel belangrijk voor de sound, feel en bespeelbaarheid.

Grtz
Gebruikersavatar
Gothbin
Berichten: 418
Lid geworden op: 22 dec 2006, 09:59

Bericht door Gothbin »

Gek zou je allemaal eerder zoeken in de curve van je hals, en niet in een brug wat je beschrijft van je fretbuzz. Maar goed als het voor jou zo werkt - des te beter!

Ik heb een badass 2 op mijn steve harris P-bass, en ik vind de sound erg mooi. Rond en vol, met veel sustain. de action is goed en geen probelem met sleufjes of zo.....
Keep it low! :dance:
soapwater
Berichten: 342
Lid geworden op: 21 sep 2005, 21:25

Bericht door soapwater »

Wat die fretbuzz betreft heb ik toen echt alles geprobeerd. De curve van de hals is toen ook afgesteld volgens de "juiste techniek"... In elk geval is het prima nu...

De gotoh is trouwens al gemonteerd op de tweede bas en ook hier een redelijk mooie verbetering van sound, sustain en bespeelbaarheid (ik zat altijd met mijn hand op die scherpe schroefjes, bloed, .... HORROR :lol: )

Vox Humana is geweldig snel en correct! Een aanrader...

Iemand een idee van welk hout die Jim Harleys gemaakt zijn? Klinkt en speelt nu echt wel lekker... Misschien de tuners nog eens herzien en klaar :D

Grtz
Plaats reactie