Wie heeft een Ibanez en welke?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Danthaman
Berichten: 3936
Lid geworden op: 31 mei 2006, 18:19

Bericht door Danthaman »

Yups

Beetje veel hout maar ook heel veel geluidjes!
Alles Is Simpel...
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Ja, zwaar hè. Ik had een speciale strap voor m'n Studio Bass gekocht. Maar zelfs daarmee was het een last om op het podium te staan.
En eigenlijk werd ik ook gek van al de sound mogelijkheden. Ik heb 'm uiteindelijk maar verkocht...
Gebruikersavatar
Danthaman
Berichten: 3936
Lid geworden op: 31 mei 2006, 18:19

Bericht door Danthaman »

HNZ schreef:Ja, zwaar hè. Ik had een speciale strap voor m'n Studio Bass gekocht. Maar zelfs daarmee was het een last om op het podium te staan.
En eigenlijk werd ik ook gek van al de sound mogelijkheden. Ik heb 'm uiteindelijk maar verkocht...
Misschien zegt de typeaanduiding meer dan je zou denken. Binnenkort eens meenemen naar de demo-opnames
Alles Is Simpel...
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Kan iemand iets zinvols zeggen over deze bas?
Type? Kenmerken... voors/tegens...
Ibanez Musician, blank hout.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Ibanez 824

Bericht door Strabel »

Hallo.
Ja iets zinnigs zeggen blijft een abstractie voor diegenen die op een Ibanez-Musician gespeeld hebben voor die,die dat niet gedaan hebben.
Ikzelf heb midden jaren 80,2van deze type bassen gehad. 1x de 924 (zoals op de vorige pagina en ook half fretloos) actieve electronica en ook de passive versie zoals
die van marktplaats maar andere kleur .(zelfde kleur als de 924).De 924 heb ik nog maar alleen fretloos gemaakt met nieuwe toets.
Ik vind dit nog steeds zeer goede bassen en kwalitatief hoogstaand. Mooi rond geluid en voldoende klank mogelijkheden.(de 924 is actief dus natuurlijk iets meer mogelijkheden).
Wat mij altijd is bijgebleven van deze bassen is dat ze ook na inpakken,uitpakken verslepen van binnen naar buiten bijna altijd goed gestemt bleven staan.Ik heb dit met andere
bassen wel anders meegemaakt.
De nadelen zijn denk ik: ze voelen kwa gewicht vrij zwaar aan.
: Het geluid is niet heel uitgesproken,dus een vrij algemene sound .(Ik heb zelf nooit zoveel moeite gehad hiermee maar voor de moderne bassist is er
natuurlijk veel keus bij gekomen sinds de jaren 80.)
Heb altijd met veel plezier op deze bassen gespeeld ,maarja het blijft altijd een persoonlijke indruk .Dus ik zou zeggen ,uitproberen en kijken of de "feel" goed is.

Veeee.......l bas plezier .M
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Ik bedoel specifiek déze passieve bas, dit (voor mij) onbekende type.
(Heb zelf al een paar ibanez musicians gehad; gefret, half fretloos, fretloos, 8 snarig en zelfs eens een linkshandige :roll: :wink: )
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 840
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Bericht door ejp »

ik heb nu een linkshandige zwarte CT series bass (mijn favo)

en een linkshandige active Roadster uit 1980. (Zwaar......)

EJ
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
TCE Bam 200
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Behringer bxr1800h
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

viersnaar schreef:Kan iemand iets zinvols zeggen over deze bas?
Type? Kenmerken... voors/tegens...
Ibanez Musician, blank hout.
Het is "gewoon" een 824, passieve Musician uit eind 70/begin 80-er jaren. Wel in "natural" en dat zie je niet vaak, maar is in dit geval wel origineel.
Mooie bas trouwens. Succes, Bart!
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

Dit is een MC 820 NT, geen 824 die kwam later
Dit is de link even naar plaatje scrollen en specs lezen :-)
De bas staat nu hier thuis :-)
viewtopic.php?f=1&t=38012&p=1233912" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

U heeft gelijk. Enne… je hebt de bas al opgehaald? :shock:
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

824!

Bericht door Strabel »

Hallo.
Kijk naar de headstock=824.
Ok, sorry ik keek naar de rs serie en zag net dat de mc800 ook een mc 820 type heeft.
Ik denk zeker een uniek type die hier niet veel verkocht is.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

viersnaar schreef:Kan iemand iets zinvols zeggen over deze bas?
Type? Kenmerken... voors/tegens...
Ibanez Musician, blank hout.
Mooie bassen meestal (heb zelf de RS824, ook passief, maar andere configuratie). Doorlopende hals is ook interessant, maar de vraagprijs van 750 euro lijkt me behoorlijk optimistisch. Het bod van 550 dat er nu bij staat lijkt me wel maximaal (en zelfs al aan de hoge kant).
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

DFA 79 schreef:Dit is een MC 820 NT, geen 824 die kwam later
Dit is de link even naar plaatje scrollen en specs lezen :-)
De bas staat nu hier thuis :-)
viewtopic.php?f=1&t=38012&p=1233912" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar dan is deze dus wél ooit gestript van zijn verflaagje? [bij specs staat Black/ Ivory/ Brown Sunburst/ Cherry Wine]
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

viersnaar schreef:
DFA 79 schreef:Dit is een MC 820 NT, geen 824 die kwam later
Dit is de link even naar plaatje scrollen en specs lezen :-)
De bas staat nu hier thuis :-)
viewtopic.php?f=1&t=38012&p=1233912" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar dan is deze dus wél ooit gestript van zijn verflaagje? [bij specs staat Black/ Ivory/ Brown Sunburst/ Cherry Wine]
color NT: staat er toch bij
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

750 is behoorlijk optimistisch inderdaad, en als ik me niet vergis heeft deze passieve versie een rosewood toets ipv ebony (ofwel is dat het verschil tussen MC924 en 824 dat weet ik niet meer van buiten).
Je ziet de passieve versies (MC800 en MC824) vaak voorbij komen voor prijzen LAGER dan de actieve versies, zo rond de 3-400 euro. In naturel zie je ze idd niet vaak, maar dat zal het verschil van 350 euro niet uitmaken, maar goed iedereen is vrij om te vragen wat hij wil he!

er staat nog een andere Musician te koop, als je die man €400 euro biedt dan kan je hem geloof ik mee naar huis nemen, wat echt een goede prijs is, zeker gezien de originele koffer er nog bij zit. Maar dit is tuurlijk een heel ander type musician.
Plaats reactie