Wie heeft een Ibanez en welke?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

Mooi dat je de Westone voor een leuk prijsje hebt kunnen verkopen Gerth!
Gefeliciteerd met je Cort B4. Ik moet zeggen dat ik nog nooit op een B4 heb gespeeld maar ik hoor het goede verhalen over betreft prijs/kwaliteit. Aan die active/passive switch zal je imo niet zoveel missen. De MK1's komen naar mijn mening pas echt tot leven in de actieve modus.

Leuke informatie over de MK1's. Dat ze volgens het precision model gebouwd waren wist ik niet!
Ik vind de elementen belachelijk goed voor het geld eerlijk gezegd... De afstelling tussen high, mid en low is met een schroevendraaiertje prima af te stellen en ze prikt ook nog eens lekker door de mix heen, al moet ik het laag nog wel eens wat terugschroeven.
Ik verkies de laatste tijd mijn SR600 toch steeds vaker boven mijn MM Stingray en die kost toch ruim 3x zoveel...

Veel plezier met je Cort!
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Gebruikersavatar
Jeroen.D
BGF5K
Berichten: 1566
Lid geworden op: 09 apr 2010, 21:13

Ibanez ATK - ervaringen gewicht

Bericht door Jeroen.D »

Ik heb een tijdje geleden met redelijk wat spijt mijn Musicman Stingray moeten verkopen en ben nu op zoek naar een basgitaar met min of meer dezelfde sound in een goedkoper budget. Logischerwijs valt je oog dan wel eens op de ATK reeks van Ibanez. Nu valt me echter op dat die bassen meestal redelijk zwaar uit de hoek komen (gewicht :wink:) en daar ben ik niet altijd zo blij mee.

Iemand ervaring met ATK's die wel minder wegen dan 4kg of is dat een beetje utopisch? :D
Fender MIM Precision - SX Jazz - Ashdown Five Fifteen
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Jeroen.D schreef:Ik heb een tijdje geleden met redelijk wat spijt mijn Musicman Stingray moeten verkopen en ben nu op zoek naar een basgitaar met min of meer dezelfde sound in een goedkoper budget. Logischerwijs valt je oog dan wel eens op de ATK reeks van Ibanez. Nu valt me echter op dat die bassen meestal redelijk zwaar uit de hoek komen (gewicht :wink:) en daar ben ik niet altijd zo blij mee.

Iemand ervaring met ATK's die wel minder wegen dan 4kg of is dat een beetje utopisch? :D
Deze moet je hebben: ATK 400

Afbeelding

Overall een fantastische bas met een breed soundspectrum en heerlijke bespeelbaarheid.

T.o.v. de ATK 300:
• Iets kleinere body
• Iets smallere hals
• Mahonie body met elzen top -> lichter van gewicht
• Extra single coil in de hals positie -> p-bass achtige klanken

€350 - €400 is een reële prijs.

Èn in België! :wink:
Gebruikersavatar
bassdaddy
Berichten: 130
Lid geworden op: 28 jul 2007, 18:11

Bericht door bassdaddy »

Jeroen.D schreef:Ik heb een tijdje geleden met redelijk wat spijt mijn Musicman Stingray moeten verkopen en ben nu op zoek naar een basgitaar met min of meer dezelfde sound in een goedkoper budget. Logischerwijs valt je oog dan wel eens op de ATK reeks van Ibanez. Nu valt me echter op dat die bassen meestal redelijk zwaar uit de hoek komen (gewicht :wink:) en daar ben ik niet altijd zo blij mee.

Iemand ervaring met ATK's die wel minder wegen dan 4kg of is dat een beetje utopisch? :D
Ik heb een ibanez ATK 800 premium, die weegt 3,8 kg en gebruik ik altijd in bandverband vanwege het gewicht en de gevarieerde klankmogelijkheden.
er zit een goede P sound in ( ik vergelijk deze met mijn classic 50 P) en een MM sound door alleen de brigde humbugger te selecteren.
Ik heb altijd de wens gehad om een musicman Stingray te bezitten, enige maanden geleden een getest en weer teruggehangen. Vond mijn ATK fijner bespeelbaar met meer klankopties, daarnaast is 2000 euro voor een nieuwe Stingray veel geld, in vergelijk met de 800 euro die mijn ATK 800 kostte.
Fender standard precision bass
Fender roadworn jazzbass
Fender precision lyte MIJ
Ibanez atk 800 premium
Peavey Cirrus 4 red oak
Peavey Millennium 5 ac bxp
Markbass LM 250 black line
Markbass traveler 2x10 en 1x12
Gebruikersavatar
Jeroen.D
BGF5K
Berichten: 1566
Lid geworden op: 09 apr 2010, 21:13

Bericht door Jeroen.D »

Die ATK 400 ziet er erg knap uit. Ik ga zeker de verkoper eens mailen. Bedankt voor de tip :wink: Een ATK 800 ziet er ook erg knap uit en gewicht is (indien voor alle bassen van dat model van toepassing) naar wens. Doch 800 euro is op dit moment erg ver buiten het budget. :D

De extra single-coil bij beide modellen is wel mooi meegenomen, doch heb ik nooit op mn Stingray gemist. Los daarvan kan het wel voor wat interessante klankcombinaties zorgen natuurlijk.
Fender MIM Precision - SX Jazz - Ashdown Five Fifteen
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Succes! Het is een erg fijne bas voor een redelijke prijs.
Ik ben nog altijd verliefd op de mijne!
Gebruikersavatar
bassdaddy
Berichten: 130
Lid geworden op: 28 jul 2007, 18:11

Bericht door bassdaddy »

Als je zonder nek pickup kan, dan zou je ook een ATK 200 kunnen overwegen. Die heb ik ook, weegt wel een halve kilo meer, zijn nieuw rond de 300 euro.
Fender standard precision bass
Fender roadworn jazzbass
Fender precision lyte MIJ
Ibanez atk 800 premium
Peavey Cirrus 4 red oak
Peavey Millennium 5 ac bxp
Markbass LM 250 black line
Markbass traveler 2x10 en 1x12
Gebruikersavatar
Gerko
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 sep 2015, 13:15

Bericht door Gerko »

Ik ben een trotse bezitter van een Ibanez Soundgear 65 Anniversary
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Gerko schreef:Ik ben een trotse bezitter van een Ibanez Soundgear 65 Anniversary
Pics or it didn't happen! :wink:
Gebruikersavatar
Aspiradora
Berichten: 279
Lid geworden op: 16 okt 2013, 09:49

Bericht door Aspiradora »

Ik ben aan het denken een ibanez BTB685SC-NTF te kopen. Heeft iemand hier ervaringen mee of heeft iemand een normale BTB 5 snaar die ik eens zou mogen bepotelen?
Bassist bij Californicated, flea fanboy
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

Zo'n GAS voor de SR1200 of 1400, mocht iemand een linkshandige tegenkomen :mrgreen:
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

Speel al jaren op een SR5005E Prestige. Superbas.
Wegens medische redenen gestopt met bassen
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

SR5005E schreef:Speel al jaren op een SR5005E Prestige. Superbas.
Daar GAS ik enorm op :shock: Maar dan wel de 4-snarige versie.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Ik heb een DT-650.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10856
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

berth schreef:Ik heb een DT-650.
Gaaf! :jam:
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Plaats reactie