Wie heeft een Ibanez en welke?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
HJvK
Berichten: 867
Lid geworden op: 24 sep 2006, 08:06

Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door HJvK »

Wie heeft een Ibanez en welke?

Ik zelf heb een GSR 190J, een van de minste maar hij speelt uber lekker en met uber vet geluid... :lol:
Gebruikersavatar
black_label
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:58

Bericht door black_label »

ik heb een ibanez !! :wink:

een ibanez edb600 ergodyne, dat is er zo eentje met een kunststof body ofzo ( ik weet ni precies hoe of wat )
was mijn eerste bassje , ben er enorm tevreden over !
ik ben verliefd op die smalle neck :wink: :P
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Gehad: een SR06 in Ruby red met EMG's (er laten in plaatsen). Dit was een fijne zessnaar Soundgear van de toenmalige topreeks.

Heb nu: Twee EDA 905 bassen. Luthide body, piëzo's in de brug en een zéér bijzondere vorm.

Komt ooit: Vijfsnarige acoustische Ibanez

Eén constante: Ibanez bassen spelen lekker. Heel ontspannen, de zessnaar had een smalle stringspacing. Wat ze de laatste jaren produceren slaat alles. Perfecte neck trough bassen voor 700 Euro... fantastisch.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Danthaman
Berichten: 3936
Lid geworden op: 31 mei 2006, 18:19

Bericht door Danthaman »

Oh-oh, ik voel een Ibanez-bashing opkomen. Maar niet door mij, ik heb drie bassen, allen Ibanez!

Ibanez SB1200 (1991)
Ibanez SB900le (1990)
Ibanez Roadstar II DX (1986)
Alles Is Simpel...
Prazzle
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 mar 2006, 22:12

Bericht door Prazzle »

Ik heb:

- Ibanez SR-500
Zeker tien basjes getest in de prijscategorie +/ 500 EUR en die Ibanez vond ik het beste.. Makkelijk te bespelen hals en veel klankmogelijkheden :)

-Cimar Jazz Bass kopie
Submerk (lees B-merk) van Ibanez uit de jaren '70
Is eigenlijk beter dan verwacht, klinkt goed, ontstemt niet, brug lijkt redelijk. Alleen die spatten (ik weet totaal niet wat het is) op het fretboard getuigen van onnauwkeurigheid bij 't afwerken.
Soit, ik zag hem en ik moèst hem gewoon hebben.. :p
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Bericht door Pyroman »

Ibanez EDB 500 (die in de nabije toekomst de deur uitgaat)
En ook nog ooit een EDB 605 gehad, maar daar was ik nogal teleurgesteld over. Onstrakke B en matige actieve elektronica.
Gebruikersavatar
bisnis
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 mei 2006, 20:53

Bericht door bisnis »

ik heb een ibanez btb200
niet van de duurste, maar ik ben er zeer tevreden van,
zeker voor mijn niveau :p

mvg
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

- Ibanez SR500 Mahogany
- Ibanez BTB 705 (Japan)
- Ibanez Musician MC924 (1978)

De Sr500 is een van mijn eerste basjes en klinkt nog steeds waanzinnig goed. Ik gebruik hem nu vooral als studio bas en om thuis mee te pielen.

De BTB 705 is een vrij zeldzaam exemplaar, nog gebouwd, in Japan en met een behoorlijk lange en brede hals (35" 19mm stringspacing) Inmiddels ge-upgrade met een aguilar pre-amp en Kent Armstrong soap bars. Deze bas gaat altijd mee naar optredens en wordt voornamelijk voor het zwaardere werk ingezet.

De Musician is er als laatst bijgekomen en is mijn nieuwe monsterbas die ik ook meeneem naar een optreden. Wat een Vintage bas! Ideaal voor stevige rock en funk! Dit is mijn nieuwe troetelbasje dus :)
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Ik heb een Greco Thunderbird. En dat is in feite Ibanez maar dan voor de Japanse thuismarkt.

Uitstekend stukje Japans vakwerk. Komt vele malen dichter in de buurt van een Gibson dan de gewone Epi's.


Ik heb ook ooit een Soundgear gehad (ik geloof dat het een SR400 was), maar dat was een stuk schrot. Karakterloos actief racemonster.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
B4SSi3
Berichten: 479
Lid geworden op: 21 jan 2007, 08:21

Bericht door B4SSi3 »

een SRX dus .. fijn basje voor weinig en klinkt gewoon goed.
tja ....

Fender Geddy Lee Jazz , EBMM Stingray IV, Gallien-Krueger 1001RBII - 410 SBX
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4340
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Ibanez SR3006
Ibanez Musician passief
Ibanez Musician actief
Ibanez BTB1005

Dat was het wel, geloof ik.
Gebruikersavatar
uji-tiger
Berichten: 325
Lid geworden op: 26 dec 2005, 22:09

Bericht door uji-tiger »

Ik hoor ook bij de Ibanez-BGF-crew met mijn Ibanez BTB555!
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13346
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Ik heb enige tijd een SR800LE gehad (al stond er op het stickertje achterop de kop dat het een SR1000E was, maar dan had hij een carved top en andere electronica moeten hebben) uit 1987, het eerste productiejaar van de Soundgear-reeks. Gekocht voor 95 euro, in zeer goede staat, maar hij ging me vreselijk vervelen. Het geluid was gortdroog, had totaal geen middentonen... Voor slappen vond ik hem erg lekker, maar verder kon ik er niks mee. Hij staat op dit moment bij de Vanilla Music Store in Den Haag te koop (die wilden hem wel van me kopen, ik hoefde er niks voor terug te kopen).
Gebruikersavatar
Wormaap
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 feb 2007, 13:59

Bericht door Wormaap »

Telt de GSR-200 die ik van m'n broer leen ook mee? :P (Is de bas die ik bij m'n ouders heb staan, zodat ik ook daar kan spelen, de Status ga ik écht niet altijd meesleuren :) )
Gebruikersavatar
Jumpsuit
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2005, 14:43

Bericht door Jumpsuit »

vroeger: GSR 190 - goed beginnersbasje, liet me nooit in de steek, later veel gebruikt voor andere tuning
nu: SR500 mahonie (2005) - dient voor alles, goed spul voor weinig geld, en speelt heel makkelijk
ATK305 (1995) - funkbeest, speelt aangenaam maar is loodzwaar
Yamaha BB415
Markbass CMD102P
Markbass Standard 151HF

https://www.chris-hageland.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie