Wie heeft een Ibanez en welke?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door HNZ »

NICEEEEE!!!
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door zomnius »

moooi!!
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door basloze fret »

Ik zag net dat Ibanez nu met een elektrische contrabas komt. Lijkt wel heel erg veel op een NS Design. Is hier duidelijk van gekopieerd als je het mij vraagt. De 34" vind ik een gemiste kans (leuk voor elektrische bassisten, maar niet voor serieuze contrabassisten) en ook dat er niet nog een magnetische pickup op zit. Maar wie weet komt er ooit nog een tweede versie.
https://www.ibanez.com/products/u_eb_det ... color=CL01
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door HNZ »

basloze fret schreef: 13 jan 2018, 18:44 Ik zag net dat Ibanez nu met een elektrische contrabas komt. Lijkt wel heel erg veel op een NS Design. Is hier duidelijk van gekopieerd als je het mij vraagt. De 34" vind ik een gemiste kans (leuk voor elektrische bassisten, maar niet voor serieuze contrabassisten) en ook dat er niet nog een magnetische pickup op zit. Maar wie weet komt er ooit nog een tweede versie.
https://www.ibanez.com/products/u_eb_det ... color=CL01
Stond een tijdje geleden al in de Bassist: https://www.debassist.nl/nieuws/artikel/ ... nammnieuws
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door basloze fret »

Maar nog niet hier op het forum dacht ik....
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13346
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door LeftyJ »

Ik had hem van de week in Rare bassen geplaatst. Maar nog niet hier idd :)
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door basloze fret »

ok, dat heb ik dan gemist.
Is niet echt raar toch? de elektrische contrabas bestaat al 50 jaar of zo.

Ik vind trouwens dat hout van die hals ook niet echt mooi.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door HNZ »

basloze fret schreef: 14 jan 2018, 17:31
Ik vind trouwens dat hout van die hals ook niet echt mooi.
Wat is er niet mooi aan het hout?
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door basloze fret »

Persoonlijk hou ik meer van ebben op een contrabas. Dat lichte hout maakt dat het er meer als een fretloze bas uitziet. Bijna alle (iets duurdere) contrabassen hebben ook een ebben toets. Qua klank zal het ook anders zijn vermoed ik.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door HNZ »

Ah, de toets!

Ach, wat kan het je schelen.
Je was toch niet van plan om er eentje aan te schaffen? :D
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door basloze fret »

Dat klopt, sowieso niet zo lang hij 34" is. Maar wie weet als er een tweede versie ooit komt...
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door Strabel »

Ik ben niet zo op de hoogte met dit soort modellen maar als ik af en toe lees over het belang van hout-soorten en klank,heeft dit dan(heeft ook geen klankkast)
ook nog het "karakter"van een contrabas?
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door basloze fret »

Een elektrische contrabas klinkt sowieso niet als een echte contrabas. Het geluid zit een beetje tussen een fretloze bas en een contrabas in. Een beetje zijn eigen geluid. Maar het hout van de toets kan wel grote invloed hebben. Net als bij een fretloze bas.
Mivali
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2018, 14:22

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door Mivali »

Ik zal me eerst even voorstellen, net geregistreerd hier. Michel, 52 jaar uit Amsterdam en na 27 jaar sinds kort weer aan het bassen met m’n oude bandje. Bassen viel in begin tegen, maar komt gelukkig langzaam weer bovendrijven!

Ooit begonnen met Aria Pro 2000 (Henny Vrienten) en vervolgens overgestapt naar een Ibanez Roadstar en onverwacht moeten switchen naar een Ibanez Musician die ik 2 jaar geleden heb verkocht omdat ik dacht ik toch nooit meer zou spelen. Verkeerd gedacht dus.

Toch heb ik een prangende vraag over mijn eerste Ibanez. Het zal in 1987 geweest zijn dat mijn auto uit het centrum van Utrecht werd gejat, de Ibanez lag onzichtbaar in de kofferbak. De auto werd na enkele dagen gevonden bij dr Demkabrug zonder wielen maar dus ook zonder bas. Die Ibanez was door een technisch vriendje van mij voorzien van een actieve toonregeling met een kleine zwarte microschakrlaar en een rood ledje nabij de toonregeling. Die bas was me erg lief, maar ik heb hem nooit meer gevonden, internet bestond nog niet dus zoeken was onmogelijk. Mogelijk hebben ze ‘m in het Amsterdam Rijnkanaal gegooid, maar wellicht ook verkocht.

De bas was dus aangepast en viel daardoor wel op, ook door het ledje etc. Heeft iemand deze bas ooit gezien of zelfs gehad?

Door de diefstal moest ik destijds onverwacht naar de importeur om een nieuwe bas uit te zoeken. Deze via MP verkocht aan iemand in Amstelveen.

Afgelopen september ben ik maar ‘s goedkoop begonnen met een gebruikte Ibanez SR 300 in het wit en een Trace Elliot Commander 15.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door HNZ »

Welkom Michel!

Ik heb nog nooit een Ibanez Roadstar gezien, laat staan gehad met de door jou omschreven aanpassing. Helaas...
Succes met 'zoeken' en veel plezier met bassen!
Plaats reactie