Wie heeft een Ibanez en welke?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Talisman
Berichten: 315
Lid geworden op: 14 jan 2006, 16:52

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door Talisman »

Mivali schreef: 01 feb 2018, 09:17 Lukt me nog niet om met IPhone te plaatsen, maar als ik het goed herinner dan leek hij enorm op deze: https://reverb.com/item/1925389-ibanez- ... -325516503
Zou het wellicht in plaats van een Roadstar een Roadster kunnen zijn geweest. Ik ben vroeger in het bezit geweest van een Roadster RS924 maar dan de linkshandige versie. Fantastische bas...
Zorg dat je uniek bent-speel linkshandig !

Warwick Thumb NT 5
Pedulla Series II 5
Trace Elliot Quatra Valve
Vanderkley 210NT
Vanderkley 112MNT

https://www.snakedrive.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door Muziekschuur »

andy schreef: 10 aug 2017, 20:57 Ik kom even meeposten
SR30TH4 gescoord
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit ding dus

Wat een spectaculaire bas.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Jan-ArendBlok
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 mei 2009, 21:36

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door Jan-ArendBlok »

basloze fret schreef: 11 feb 2018, 11:17 Ik heb zo’n donker bruin vermoeden dat je Musicians best leuke bassen vindt.....
Klopt, ik speel er al vanaf 1981 op
:D
Ibanez Musicians, Ibanez Studio's.
Journey Instruments en Ohana akoestische bassen
Jan-ArendBlok
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 mei 2009, 21:36

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door Jan-ArendBlok »

Strabel schreef: 11 feb 2018, 14:44 Hartstikke mooi,(alleen nog een Alfonso uitvoering) en,gewoon uit nieuwssgierigheid,waarom 3x soundhound? :D
De AJ is zo'n beetje onbespeelbaar heb ik begrepen, en mijn voorkeur gaat uit naar de MC's die tussen 1982 en 1984 gemaakt zijn.
Ik sta regelmatig met drie bassen op het podium, meestal 1 met roundwounds erop, 1 met flatwounds, en een fretloze. Met drie zenders op 1 ontvanger kan ik snel wisselen. Die plug er telkens uittrekken is niet zo'n goed idee......
Ibanez Musicians, Ibanez Studio's.
Journey Instruments en Ohana akoestische bassen
Jan-ArendBlok
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 mei 2009, 21:36

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door Jan-ArendBlok »

LeftyJ schreef: 11 feb 2018, 15:09 Je had eerder toch ook wat vroegere modellen en een 980?

Heb je ook wel eens op de 2924 gespeeld?
Ja, klopt, een 980 en wat eerdere modellen. De Musicians die gemaakt zijn tussen '82 en '84 zijn in mijn ogen de beste en ook het meest veelzijdig in klank. Ik heb nooit op een 2924 gespeeld. Die spreekt mij weer minder aan qua vorm, hoewel de klank wel goed schijn te zijn.
Ibanez Musicians, Ibanez Studio's.
Journey Instruments en Ohana akoestische bassen
AntonZ
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 okt 2006, 10:32

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door AntonZ »

Dan snap ik nu wel waarom je er drie zou hebben, maar waarom nog drie erbij?
(zomaar nieuwsgierigheid hoor, ik vind mezelf met twee Musicians al rijk bedeeld)
Jan-ArendBlok
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 mei 2009, 21:36

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door Jan-ArendBlok »

Waarom zijn er gitaristen met 200 Stratocasters? ik weet het ook niet, maar ik wil wel graag reservespullen hebben. Deze bassen zijn toch meer dan 35 jaar oud, worden gewoon gebruikt, en hebben dus onderhoud nodig. Laatst nog bij twee bassen de mini-switches vervangen, en drie stemmechanieken gereviseerd. Ik speel elke dag en repeteer minstens 1 keer per week met een band. Als ik dan reservebassen heb, is dat heel prettig. Bovendien kan ik zo experimenteren met diverse soorten snaren. Ik werk soms met roundwounds, maar zeker tegenwoordig ook met veel met flatwounds. Zo kan ik altijd de juiste bas voor een nummer vinden. Ze worden dus allemaal gebruikt.
Ibanez Musicians, Ibanez Studio's.
Journey Instruments en Ohana akoestische bassen
AntonZ
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 okt 2006, 10:32

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door AntonZ »

Dat klinkt logisch (en het zijn ook gewoon donders fijne bassen).
Gebruikersavatar
WBP WorstBassPlayer
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 dec 2009, 17:57

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door WBP WorstBassPlayer »

doe er nog maar wat ! naast de roadsters kwam er heel wat voorbij maar de blijvertjes zijn toevallig..........;
rs824 homemade fretless, taigerstreepie, roundwounds, zingt zo aria's dat ik er ook mee douche (wie weet het ? hadden deze tigerstripes ook een body van iets ander hout ????)
rs824 fretted, zwart, labella flatwound mediums, plonkeplonk met heel wat randjes extra, en een te gekke knor op de brug
rs940 fretless, tv, ghs flatwounds jaaaaa mwaaaa, tone..............
rs924 fretted, zwart, flex steels, van zwaar ronken en knorren tot sonates
de 924/940 speel ik NOOIT actief......
rs721 rood, ja die mediumscale, rotosound rounds, typhusz!!wat een ronkend ruig precision geluid uit 3,1 kg !! (3,2 kg met eelt....)
bastaard silver series jazz, rotosound nickels, best een fantastisch ding zo zonder precision element.......
leuk is dat er eigenlijk geen eentje hetzelfde geluid heeft....heb heel veel met snaren geëxperimenteerd.....de roadster824 die 'het minste' klonk zette ik voor de lol flatwounds op en wauw!!! die gaat niet meer weg.......ook op een andere flatwounds gezet.....en mooi niet klinken, rara.....ik zou nog maar 1 extra ibanez willen, en dat is de negentiger jaren ATK van een vriend......een atk die op de een of andere manier boven die andere uitsteekt en gek genoeg op een heel geciviliseerde manier. Niks musicman..... eeuhhhh killer.
niet in dit topic maar wat een achterlijke taal is dat in nogal wat marktplaats advertenties, precision killer, musicman exterminator......... wat een gelul zeg, als een bas klinkt als een precision, dat is dat een mooie ode aan het origineel, maar killer..........hou op zeg, is dat de puberfantasie van een bassist die indruk wil maken ?? terug naar de zandbak !
Basgitaar spelen, is als luchtbasgitaarspelen, maar dan met een echte, een beetje a-tonaal, dat hoort bij een fretloze toch?. Maar ja, al stel ik mijn bas nog zo goed af, het wordt natuurlijk nooit een Flaterfoon heee.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door zomnius »

mc 924 knutselbas in huis. Ben er blij mee. Eindelijk weer een Ibi. En dan 1 die vroegah altijd wilde hebben.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door Joreeeen »

Zonet de Ibanez SRMS805 Deep Twilight besteld. Men eerste Ibanez bas. Ik speel met men band in drop A#, en een .145 snaardikte op een 34" scale is er misschien wat over. Ik ben echt benieuwd! Iemand dat deze bas toevallig in huis heeft? :D
Dingwall / Sandberg / Quad Cortex
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13346
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door LeftyJ »

Vet! Prachtig ding, en fanned frets!
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door zomnius »

wow inderdaad mooi..
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door Joreeeen »

Vandaag mijn Ibanez gaan ophalen, net even ingeplugd. Dit is wat ik alle tijd al zocht! Strakke B, ligt fijn in de hand, speelt enorm goed! Leuke moderne klank! Ik ben echt onder de indruk! Wat een mooie top ook! Foto's probeer ik asap te uploaden! Eerst nog ff spelen :D
Dingwall / Sandberg / Quad Cortex
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10750
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door Joey »

Foto's!
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Plaats reactie