Wie heeft een Ibanez en welke?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door anavrin »

Gefeliciteerd! Zou ik mogen vragen wat je daarvoor hebt betaald? Mag evt ook via een PB.

Vanwege de prijs van de "echte" Black Eagles was ik vorig jaar erg blij dat er een Reïssue kwam en heb deze meteen gekocht.
Gebruikersavatar
mikep
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 apr 2008, 13:34

Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door mikep »

anavrin schreef:Gefeliciteerd! Zou ik mogen vragen wat je daarvoor hebt betaald? Mag evt ook via een PB.

Vanwege de prijs van de "echte" Black Eagles was ik vorig jaar erg blij dat er een Reïssue kwam en heb deze meteen gekocht.
Dat was in 1989 en ik heb er toen 300 gulden voor betaald. Ik had geen idee dat dat een koopje was...
Ibanez 2609B - "Black Eagle" (1978) & Fame Baphomet 5 NTB Fretless (2010)
Hartke HA5000, BOSS ME-50B, EBS Microbass II, LINE6 G10
Ampeg SVT210HE & Ampeg SVT15E
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door PMJ »

Misschien was dat het toen ook niet omdat ze toen waarschijnlijk nog wat minder waardering kregen :) . Ondanks dat ik niet van bassen hou die wat rijkelijk zijn gedecoreerd, vind ik die Eagle bassen er erg aantrekkelijk uitzien. Ze hebben gewoon wat.

Zou gaaf zijn als er ooit nog een ''white Eagle'' als tegenhanger van de echte zwarte reissue zou komen. Lijkt me dat dat ook wel aantrekkelijk kan gaan ogen, maar dan wel in Pearl white...is sjieker :D.
sinneD88
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 apr 2015, 21:59

Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door sinneD88 »

Sinds dit weekend de trotse eigenaar van mn eerste fretless, de SRF705. Echt super gave bass en dankzij de eigenwijze lines en dots op de zijkant een redelijke gemakkelijke transitie voor iemand die nog nooit fretless heeft gespeeld 8)
Gebruikersavatar
mikep
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 apr 2008, 13:34

Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door mikep »

sinneD88 schreef:Sinds dit weekend de trotse eigenaar van mn eerste fretless, de SRF705. Echt super gave bass en dankzij de eigenwijze lines en dots op de zijkant een redelijke gemakkelijke transitie voor iemand die nog nooit fretless heeft gespeeld 8)
Succes met oefenen erop... want zelfs als je denkt dat je goed zit is het nog valsch... vingerhouding maakt veel uit. Het heeft bij mij wel een jaar geduurd voordat ik een beetje zuiver kon spelen op een fretless.
Ibanez 2609B - "Black Eagle" (1978) & Fame Baphomet 5 NTB Fretless (2010)
Hartke HA5000, BOSS ME-50B, EBS Microbass II, LINE6 G10
Ampeg SVT210HE & Ampeg SVT15E
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door Muziekschuur »

Heeft iemand hier de Alphonso Johnson Sig Ibanez bas?

Afbeelding
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door viersnaar »

Heb hem gehad.

Fretless deel was moeilijk bespeelbaar meen ik.
Omdat je verderop behoorlijk dikke frets hebt, moet je best je best doen om op het fretless deel de snaren goed omlaag te krijgen voor wat 'mwhoaaa'.
Maar dat kan misschien ook met gewenning te maken hebben.
Verder een heel mooie bas.
Oja... aan de straatstenen niet kwijt te komen als je er van af wil.... :mrgreen:

Edit: én even een wat mooier plaatje:

Afbeelding
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13370
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door LeftyJ »

Naar verluidt zijn er maar 6 AJ-10's gebouwd. Bijzonder ding, in principe gelijk aan de MC924 van 1980-1982. Daarna veranderde het model.
sinneD88
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 apr 2015, 21:59

Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door sinneD88 »

mikep schreef:
sinneD88 schreef:Sinds dit weekend de trotse eigenaar van mn eerste fretless, de SRF705. Echt super gave bass en dankzij de eigenwijze lines en dots op de zijkant een redelijke gemakkelijke transitie voor iemand die nog nooit fretless heeft gespeeld 8)
Succes met oefenen erop... want zelfs als je denkt dat je goed zit is het nog valsch... vingerhouding maakt veel uit. Het heeft bij mij wel een jaar geduurd voordat ik een beetje zuiver kon spelen op een fretless.
Nou eerste echte repetitie er gisteravond mee gehad en moet zeggen dat t eigenlijk zonder veel problemen is verlopen. Enkel wanneer ik even te veel moest focussen op lezen ipv kijken naar de hals ging het een paar keer mis maar ook vaak genoeg goed. Denk dat ik wel behoorlijk profeit heb van het feit dat ik al heel lang gewend ben om op t gehoor te spelen en de visuele bevestiging op de zijkant van de hals werkt ook perfect.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7176
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door HNZ »

Afbeelding
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door butters »

viersnaar schreef:Heb hem gehad.

Fretless deel was moeilijk bespeelbaar meen ik.
Omdat je verderop behoorlijk dikke frets hebt, moet je best je best doen om op het fretless deel de snaren goed omlaag te krijgen voor wat 'mwhoaaa'.
Maar dat kan misschien ook met gewenning te maken hebben.
Verder een heel mooie bas.
Oja... aan de straatstenen niet kwijt te komen als je er van af wil.... :mrgreen:

Edit: én even een wat mooier plaatje:

Afbeelding
de toets van het fretless gedeelte zou gelijk moeten liggen met de hoogte van de laatste fret, anders is het een nogal knullig ontwerp :-).

Andersom, fretless tot de 12de positie en dan hogerop frets zou ik beter zien zitten :D
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door zomnius »

dat kan toch helemaal niet butters
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door blablas »

Ik zou niet weten waarom niet, zolang de toets van het fretloze deel op gelijke hoogte ligt als de toppen van de frets zou het gewoon moeten werken.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7176
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door HNZ »

Lijkt me een heel goede en nuttige aanpassing!
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7176
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Wie heeft een Ibanez en welke?

Bericht door HNZ »

Nou, ik heb besloten m'n ATK 305 te gaan verkopen - die vijfde snaar zet ik echt heel weinig in - en een ATK200 aan te schaffen om te midden.
Dit is het idee:
Ik heb dus een heel fijn klinkende precision bas. Maar de nek is me te dik en ik ontbeer echt een brug pu om er in te kunnen draaien. Dus ga ik m'n nieuwe tweedehands ATK 200 omtoveren in een P-ATK!

De afstand van de topkam tot het element op de precision is 697 mm. Om die zelfde afstand op de ATK te krijgen zijn nogal drastische maatregelen nodig.

Zo ziet de bas er nu uit
Afbeelding

En zo, met het p-element in de juiste positie (OK, èn andere knoppen...)
Afbeelding

Dus: ik kort de brugplaat in. Maar ook verwijder ik de pre-amp en maak er een passieve bas van met als controls: Blend-vol-vol-tone-coil switch.

Dat ziet er dan dus uit als dit
Afbeelding

Ik zou het liefst ook de vorm van de slagplaat veranderen, maar dat kan ook later - is toch maar voor de looks.

Dat zou er dan zo uit gaan zien
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie van het project vinden en of jullie nog op-/aanmerkingen of aanbevelingen hebben.
Plaats reactie