Wie heeft een Ibanez en welke?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Iris Music
Iewris
Berichten: 5384
Lid geworden op: 25 jun 2006, 14:34

Bericht door Iris Music »

Ik zelf heb ook een GSR 190J. 8)
Vanzelfsprekend!
"We don't want to learn, but we hate what we don't understand"

Progbitch!

Een !
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Bericht door Digidesign »

Ik heb een Ibanez SR1500, hiermee ben ik "getrouwd"en gaat nooit meer weg. Soms speel ik er een tijd niet op en dan als ik em dan weer pak dan gaat ie mee met oefenen of optreden. Het enige nadeel vind ik eigenlijk zijn veelzijdigheid...
Mijn Olp klinkt gewoon altijd goed en rechtdoor en met de jazzbass kan ik ook goed mijn sound maken. Met de Ibanez heb ik eigenlijk te veel mogelijkheden waardoor ik gauw doorschiet qua EQ. Ook kan ik de Ibanez goed afstellen naar mijn zin (lage actie).

Zoek een Ibanez met een hoog typenummer, deze zijn vaak goed.
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Ik ben in het bezit van een Ibanez Artcore AGB-140

Lekker basje, zeker met flatwounds erop.... :D
Best wel, eigenlijk.
Spectorbass
Berichten: 1765
Lid geworden op: 22 jan 2006, 21:24

Bericht door Spectorbass »

Digidesign schreef:Ik heb een Ibanez SR1500, hiermee ben ik "getrouwd"
:nono: :nono: :nono: :lol: :wink:
HJvK
Berichten: 867
Lid geworden op: 24 sep 2006, 08:06

Bericht door HJvK »

haha 8)
Gebruikersavatar
OttovanZanten
Berichten: 687
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:26

Bericht door OttovanZanten »

tellen gitaren mee?

RG321 :P zoon rete gaaf ding, heb m alleen niet meer, geruild tegen huidige bas, maar k wou toch iets dat ook single coils had.
HJvK
Berichten: 867
Lid geworden op: 24 sep 2006, 08:06

Bericht door HJvK »

hmm jah, de atk kan je toch in single coil schakelen? :P
Omg, im going to love this atk only because of these stories I hear.
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Ehmm, ik heb ook nog ergens een soundgear 300dx (net als Haico mijn eerste bas :)). Maar de laatste positieve woorden daarover heb ik 6 jaar geleden al gezegd, geen Ibanezzen meer voor mij (of het moet een oude atk, musician of roadster/roadstar zijn...).
And Button is not yet a zebra
Gebruikersavatar
Gerben van Nazareth
Berichten: 308
Lid geworden op: 31 okt 2003, 22:57

Bericht door Gerben van Nazareth »

RD 824, 1980! helemaal te gek man.




voor 75 euro...
Fat Time check cd Fox Farm Fusion
kijk voor Fat Time & andere muziek op https://www.martenschulp.nl * https://www.twitter.com/martensc * https://www.linkedin.com/in/martenschulp
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2769
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Ibanez TR Exprerssionst 500, actief/passief te schakelen koreaan uit 1996. De enige bas in mijn "arsenaal" die nooit meer weg gaat. Heb mijn eerste bas al lang nietmeer en alles wat ik tussen mijn eerste en deze gehad heb was crap dus dit is mijn surrogaat eerste basgitaar :D

Afbeelding
Madmac schreef:Eén constante: Ibanez bassen spelen lekker. Heel ontspannen, de zessnaar had een smalle stringspacing. Wat ze de laatste jaren produceren slaat alles. Perfecte neck trough bassen voor 700 Euro... fantastisch.
Err... ik ga er vanuit dat dit alleen op gaat voor de modellen die nu in productie zijn met uitzondering van de ATK's
(spelen best goed hoor, maar het is natuurlijk geen model met een dunne hals waar Ibanez zo bekend om staat)
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Ik heb een Ibanez GWB35 -Gary Willis budget model (V-string, fretless). SUPERDING! Over m'n Markbass klinkt-ie bijna als de echte (prijsverschil +2000 euro!). Ongelooflijk wat een dynamiek je uit deze bas haalt. Alleen een bas- entreble boost stacked knop, maar die werken dan ook super (+ volume, natuurlijk). Goed gebouwd ook.

Heb een ATK305 gehad. Nog altijd spijt van dat ik 'm heb weggedaan. Geweldige sound en ook hier werkte de electronica perfect.

Op zoek naar een gefrette bas met simpele electronica en lots-of-punch heb ik laatst een Ibanez SRX400 gebprobeerd. Ook weer een superding, alleen niet leverbaar met vijf snaren en daar ben ik inmiddels zo aan gewend.

UIteindelijk mijn fender jazz V-snaar bij DeGier laten voorzien van een Nordstrand MM/J combinatie, nieuwe brug, stringspacing aangepast, andere topkam... Moet maar ff. Die Nordstrand pickups zijn WAAAAAAAAAANZINNIG! Ook passief een geweldige output, punch en supersound.

Ik ben nog op zoek naar een Ibanez Artcore 140. Iemand?
Gebruikersavatar
LinkWray
Berichten: 689
Lid geworden op: 09 aug 2005, 09:55

Bericht door LinkWray »

Ik heb een Musician uit '83 en een Silver Series P-bas (een van de laatste lawsuit bassen) uit '78 (dacht ik, ik kan er een jaartje naast zitten)
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Bericht door 4$ »

Mijn eerste bas was een SoundGear 600. Ooit was ik er blij me maar nadat ik mijn Ibanez BTB555MP heb gekocht kwam ik erachter dat het achteraf toch niet zo'n goede bas was. Dun friemel halsje(kwam ook door slechts 4 snaren) en imo minder fijn te bespelen. Maar het belangrijkste vind ik het verschil in geluid. Nu is dit allemaal erg smaakgevoelig. Momenteel ben ik overigens afgestapt van Ibi want ik heb deze G&L Tribute L-2500(precies zoals afgebeeld) gisteren besteld. Gewoon omdat ik eens iets anders wil. Aangezien ik best eens een bas wilde die van de Fenderstal kwam ben ik uitgekomen bij deze. Het is qua geluid een absoluut monster met nog meer mogelijkheden als de BTB. De BTB gaat er trouwens voorlopig echt niet uit...........
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
HJvK
Berichten: 867
Lid geworden op: 24 sep 2006, 08:06

Bericht door HJvK »

Jerry schreef:Ibanez TR Exprerssionst 500, actief/passief te schakelen koreaan uit 1996. De enige bas in mijn "arsenaal" die nooit meer weg gaat. Heb mijn eerste bas al lang nietmeer en alles wat ik tussen mijn eerste en deze gehad heb was crap dus dit is mijn surrogaat eerste basgitaar :D
Meld het me maar als je je bedenkt en em toch verkoopt :P :P
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2769
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

HJvK schreef:
Jerry schreef:Ibanez TR Exprerssionst 500, actief/passief te schakelen koreaan uit 1996. De enige bas in mijn "arsenaal" die nooit meer weg gaat. Heb mijn eerste bas al lang nietmeer en alles wat ik tussen mijn eerste en deze gehad heb was crap dus dit is mijn surrogaat eerste basgitaar :D
Meld het me maar als je je bedenkt en em toch verkoopt :P :P
Hehe, is goed, als ik de TR 600 tegenkom dan laat ik je wel weten dat mijn 500 alsnog de verkoop in gaat :P

Edit: na je allereerste bas verkocht te hebben is elke vorm van een geweten verdwenen ;)
Laatst gewijzigd door Jerry op 16 mei 2007, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie