Lakland-fan-topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 327
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:07

Bericht door Treb »

Nog een mooie DJ (althans, dat vind ik)... Sinds gisteren de mijne, hééél erg blij mee. :D
Bijlagen
DSC_0372.jpg
Laatst gewijzigd door Treb op 06 jun 2014, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Je Vader
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 jul 2013, 08:15

Bericht door Je Vader »

Ziet eruit als de mijne. Althans, mijn ouwe. Had een ongeevenaarde klank op het nekelement. Enjoy!
Al eens een natte eend geprobeerd te knijpen?
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10832
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Basstialiteit schreef:@AREA: Mooi!

De Duck Dunn is tot nu toe de enige Lakland die mij soundwise weinig tot niks deed. Vermoed dat 't exemplarisch is geweest.

Maar wel een looker:

Afbeelding
Mooi is hij zeker!
Enig idee van de waarde tweedehands? Nieuw zijn ze 1100~, dus ik zou er zelf dan 750 voor vragen.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Basstialiteit
zeg maar evhest
Berichten: 1956
Lid geworden op: 25 jan 2006, 13:18

Bericht door Basstialiteit »

700 euro lijkt mij een goede prijs. Als ie nog Fralins heeft, wellicht nog wat meer.
Answers will be questioned
musicman-stingray
Berichten: 170
Lid geworden op: 06 sep 2007, 21:24

Bericht door musicman-stingray »

Ik heb 2 weken geleden een Fender Custom shop geruild voor deze prachtige LAKLAND Decade USA.

Afbeelding

Afbeelding
Sadowsky NYC
Fender Custom shop
Musicman
Rob Allen
Gebruikersavatar
Je Vader
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 jul 2013, 08:15

Bericht door Je Vader »

Prachtig, okee (smaken verschillen), maar KLINKT ie ook net zo goed als die Fender? :wink:
Al eens een natte eend geprobeerd te knijpen?
Gebruikersavatar
Maui-San
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 mei 2007, 12:44

Bericht door Maui-San »

Gaaf een shortscale Decade!! Geruild met Jason?
Lakland | Mesa | Baer | Aguilar
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

Prachtig!
musicman-stingray
Berichten: 170
Lid geworden op: 06 sep 2007, 21:24

Bericht door musicman-stingray »

Je Vader schreef:Prachtig, okee (smaken verschillen), maar KLINKT ie ook net zo goed als die Fender? :wink:

Ja, dat is natuurlijk ook, je vind 'm mooi of spuug lelijk :D nee, zij klinkt niet net zo goed als een Fender, VEEL BETER !!!!
Sadowsky NYC
Fender Custom shop
Musicman
Rob Allen
musicman-stingray
Berichten: 170
Lid geworden op: 06 sep 2007, 21:24

Bericht door musicman-stingray »

Maui-San schreef:Gaaf een shortscale Decade!! Geruild met Jason?
Ja, inderdaad ik heb deze shorty geruild met Jason!!!
Sadowsky NYC
Fender Custom shop
Musicman
Rob Allen
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Wat ontbrak er voor jouw gevoel aan de Fender CS jazz?
en ja, de DJ heeft een lekker nekelement geluid! Ze klinken goed, maar een beetje 'droog' vind ik. Minder sprankelend hoog dan een Fender jazzbas. Qua bespeelbaarheid overtreffen ze Fender Jazz bassen wel vind ik...erg fijne hals.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Bij de skyline DJ4 vond ik de bespeelbaarheid ook superieur aan de gemiddelde Fender jazz. Maar ik vond de klank wat 'dood'. Met de actieve preamp erin was er van alles mogelijk qua geluid, maar ik miste iets leven in de sound, zelfs met nieuwe snaren zat e weinig helder in. Ik zal het wel altijd interessante bassen blijven vinden.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

PMJ schreef:Bij de skyline DJ4 vond ik de bespeelbaarheid ook superieur aan de gemiddelde Fender jazz. Maar ik vond de klank wat 'dood'. Met de actieve preamp erin was er van alles mogelijk qua geluid, maar ik miste iets leven in de sound, zelfs met nieuwe snaren zat e weinig helder in. Ik zal het wel altijd interessante bassen blijven vinden.
Dat is dus exact wat ik bedoel in mijn bovenstaande post! het is minder organisch en doder/droger, moeilijk om uit te leggen. Ik denk ook niet dat een preamp er iets aan kan veranderen, het zit hem ergens anders in, ik weet niet waar.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Nah... ik ervaar het juist andersom... :roll:
musicman-stingray
Berichten: 170
Lid geworden op: 06 sep 2007, 21:24

Bericht door musicman-stingray »

basloze fret schreef:Wat ontbrak er voor jouw gevoel aan de Fender CS jazz?
en ja, de DJ heeft een lekker nekelement geluid! Ze klinken goed, maar een beetje 'droog' vind ik. Minder sprankelend hoog dan een Fender jazzbas. Qua bespeelbaarheid overtreffen ze Fender Jazz bassen wel vind ik...erg fijne hals.

Met een Fender Custom shop jazz is niets mis, maar mijn Lakland decade met Chi-sonic pick-ups klinken gewoon een
stuk lekkerder, de halzen en feel van de US lakland liggen mij gewoon veel meer !!!
Sadowsky NYC
Fender Custom shop
Musicman
Rob Allen
Plaats reactie