Lakland-fan-topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

LeftyJ schreef:Die control plate lijkt mij wel kloppen? Er zit wel dat kenmerkende "bochtje" in.
Die prijs is wel bijzonder... Maar zelfs als ie niet echt is zou ik 'm er zo voor kopen :P
Zit daar geen typfout in of zo?
Hmm... ik zie dat kenmerkende 'bochtje' er niet zo in, het lijkt mij alsof er een 'normale' controlplate op gezet is?
Maar, voor de rest zie ik ook niks geks, behalve de slagplaat, maar die zijn wel na te bestellen.
Voor 120 euro zou ik hem zo kopen.
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 327
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:07

Bericht door Treb »

Onwaarschijnlijk lage prijs voor een Lakland. Dat er maar twee foto's zijn vind ik apart. Wil de verkoper iets verbergen? Wat er op de foto's wel te zien is, ziet er op zich goed uit. Funky slagplaat, is het origineel er nog? Ik denk dat een normale controlplate niet past op een DJ. Ik heb wel een DJ, maar geen normale controlplate en ben dus niet zeker.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Misschien handig voor topic-starter: dit zijn foto's van de 2 DJ5's die ik heb gehad; zo moet t uit zien, dan is het goed..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Bericht door Heinz »

@duBois'86: Weet je zeker dat die 120 euro niet alleen voor de pickups is? Die twee fotos lijken namelijk uit deze advertentie te komen, waarin alleen de pickups worden aangeboden, en niet de bas zelf. Tenzij het een ander persoon is die die twee fotos gebruikt heeft. In dat geval is het duidelijk, niet mee in zee gaan!
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Heinz schreef:@duBois'86: Weet je zeker dat die 120 euro niet alleen voor de pickups is? Die twee fotos lijken namelijk uit deze advertentie te komen, waarin alleen de pickups worden aangeboden, en niet de bas zelf. Tenzij het een ander persoon is die die twee fotos gebruikt heeft. In dat geval is het duidelijk, niet mee in zee gaan!
Inderdaad! Of alleen de pickups of een scam!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Dat is idd wel heel frappant, goed gevonden!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
duBois'86
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 nov 2013, 14:56

Bericht door duBois'86 »

:shock:
Oh. Wacht ff.
Vandaar die rare zin: "Recht uit Lakland Darryl Jones 5"
Dus .... helemaal verkeerd begrepen. Hahaha :oops:
Toch bedankt voor de reacties, mannen.
Gebruikersavatar
bvanuffelen
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2008, 12:12

Bericht door bvanuffelen »

Is dit een schappelijke prijs, heren/dames Laklanderianen?

https://www.2dehands.be/muziek/muziekins ... 05701.html
Lakland 55-94, Status Graphite s2-classic, NS double bass, Glockenklang Heart Rock, Aguilar GS410, Aguilar GS112
Gebruikersavatar
Basstialiteit
zeg maar evhest
Berichten: 1956
Lid geworden op: 25 jan 2006, 13:18

Bericht door Basstialiteit »

Een prijs van 750-800 euro is redelijk gangbaar voor die bassen. Vroege DJ's horen overigens Aero pickups te hebben; die zijn feller dan Fralins.
Answers will be questioned
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Iemand al D Lakin bassen aan de tand gevoeld? https://dlakinbasses.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is natuurlijk de zoveelste jazz en P kopie, dus de originaliteitsprijs verdient het zeker niet, maar toch ben ik benieuwd.
Vooral hoe ze zich verhouden tot een (skyline) Lakland.

Weet iemand trouwens waar in Nederland ze deze bassen gaan verkopen? of kun je ze alleen direct bij Lakin zelf bestellen?
Gebruikersavatar
Je Vader
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 jul 2013, 08:15

Bericht door Je Vader »

Als ik de website bekijk, zijn er nog maar zo'n 20 gemaakt. Erg origineel is het inderdaad niet. Dit moet wel heel bijzonder klinken, wil het niet als een baksteen zinken temidden van de concurrentie. Wel cool dat Dan doorgaat met bassen maken :jam:
Al eens een natte eend geprobeerd te knijpen?
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Je Vader schreef: Erg origineel is het inderdaad niet. Dit moet wel heel bijzonder klinken, wil het niet als een baksteen zinken temidden van de concurrentie.
Dat zou je zeggen, maar Lakin heeft bij Lakland wel een goede naam opgebouwd. Als hij alles in eigen hand houdt en kleinschalig gaat produceren zou het toch wel goed komen. Zeker als de bassen heel goed zijn en het zich rond spreekt op internet. Veel bouwers zoeken hun heil in die Fender clonen, er zijn inmiddels al veel en veel te veel van die cloners. Dat is erg jammer, maar kennelijk is dat wat het publiek vraagt.
Ik snap ook niet helemaal waarom hij helemaal in het vaarwater van Lakland gaat zitten en niet zelf iets origineels of nieuws ontwerpt.
Gebruikersavatar
Basstialiteit
zeg maar evhest
Berichten: 1956
Lid geworden op: 25 jan 2006, 13:18

Bericht door Basstialiteit »

Lakin bouwde een naam als iemand die een goede bas kan bouwen, maar tegelijkertijd een waardeloze ondernemer is. Dit artikel schetst dat beeld.
Answers will be questioned
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13370
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Ben wel benieuwd hoe dat artikel verder gaat na 2004, waarin het geschreven is. Of het bedrijf uiteindelijk winstgevend is geworden, en hoe de cijfers eruit zien na de verkoop van Lakland aan Hanson.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Basstialiteit schreef:Lakin bouwde een naam als iemand die een goede bas kan bouwen, maar tegelijkertijd een waardeloze ondernemer is. Dit artikel schetst dat beeld.
Als je een waardeloze ondernemer bent, krijg je het niet voor elkaar om wereldwijd je bassen in de muziekwinkels te hebben staan, laat staan dat 'grote' artiesten hun naam aan jouw instrument willen verbinden.
Plaats reactie