Lakland-fan-topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 629
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

aap schreef:In de preamp zit een dip-switch voor je mids. Misschien moet je hier eens mee gaan spelen?

Heb je de lakland pups of de barts?
Heb ik al geprobeerd.
Klinkt dan al iets beter, maar beïnvloedt de overall toon te veel naar mijn smaak.
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Gebruikersavatar
deadpoet
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 okt 2010, 11:06

Bericht door deadpoet »

Toen ik in 2000 voor de eerste maal een Lakland vastnam (toen was mijn main bas een Stingray5) dacht ik ook de ultieme hybride tussen een jazz 60+70 en een MM gevonden te hebben maar niets was minder waar. Die MM-pickup solo met switch in het midden klinkt in NIETS als een SR5, niet in serie, niet in parallel, niet als single-coil. Maar toen ik in 2005 m'n blauwe 55-94 vond was ik niet meer op zoek naar een MM-vervanger maar naar een goede Jazz-achtige-met-meer-mogelijkheden. En daarin schitterde die 55-94 dan weer wel volkomen.

En ik heb in de periode 2005-2012 toen die bas mijn werkpaard was eigenlijk enkel met pickupblend op 50/50 gespeeld met enkel de brug-coil van de humbucker aan - die neck-coil deed het toch niet echt. Een reden te meer om over te stappen naar de custom 55-60 die ik nu heb en die naar mijn smaak de 55-94 vér overtreft én voor mij de ultieme jazz-achtige is die ik ooit zag (tenzij ik mss ooit eentje met een rosewood-toets laat bouwen ... en een fretless .... en .... en .... :mrgreen: )



Herwig
Main axe: Lakland 55-60 Natural / J-retro / D'addario XL5
Main amp: SWR SM-400s/Goliath III 4x10
Main pb: ES-8-TU-2-microThumpinator-2x Line6 M9-SY-300-MXR Oct Dlx-SA OFD-SA Manta-pBDDI-EHX Freeze-CE-2b-Aguilar TLC-Radial JDI
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 629
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

Dat was ook mijn verwachting.
Als jazzbass klinkt ie net als mijn 66-er, maar ja die heb ik dus al. 8)
En ben ik op zoek naar de combi van MM-like en een beetje jazzbass.
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Afbeelding

:jam:
Gebruikersavatar
jelles
Berichten: 915
Lid geworden op: 17 feb 2005, 13:40

Bericht door jelles »

Misschien staat het al ergens maar ik kan het zo snel niet vinden.. Ik heb sinds kort een Lakland (5501) en ik ben er erg tevreden over. Maar! Ik heb 'm ook gekocht omdat de bas zich schijnbaar goed leent voor modifications..

Wie heeft er ervaring met het modden van die laklands? Hij is nu helemaal standaard en hij klinkt op zich prima maar ik zou wel iets meer punch en agressie in de sound willen zonder dat daarbij de moderne sound verloren gaat. Optie's die ik nu tegenkom voor het vervangen van de preamp zijn een OBP3 of Sadowsky en wat betreft de pickups kom ik Nordstrand veel tegen. Wat heeft meer invloed op de sound? Pickups of preamp?

Shoot!
Fender jazz '78 | De Gier Soulmate #60 | Lakland 5501 | Vanderkley
Gebruikersavatar
AREA
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 okt 2007, 18:50

Bericht door AREA »

jelles schreef:Misschien staat het al ergens maar ik kan het zo snel niet vinden.. Ik heb sinds kort een Lakland (5501) en ik ben er erg tevreden over. Maar! Ik heb 'm ook gekocht omdat de bas zich schijnbaar goed leent voor modifications..

Wie heeft er ervaring met het modden van die laklands? Hij is nu helemaal standaard en hij klinkt op zich prima maar ik zou wel iets meer punch en agressie in de sound willen zonder dat daarbij de moderne sound verloren gaat. Optie's die ik nu tegenkom voor het vervangen van de preamp zijn een OBP3 of Sadowsky en wat betreft de pickups kom ik Nordstrand veel tegen. Wat heeft meer invloed op de sound? Pickups of preamp?

Shoot!

A Friend of mine has modded his 55-01 Deluxe with an OBP-3 and Nordstrand Fat Stacks. That Thing sounds amazing. There is a Youtube Video with a Guy who modded his 55-01 also in that Way. Take a Look...

Gebruikersavatar
jelles
Berichten: 915
Lid geworden op: 17 feb 2005, 13:40

Bericht door jelles »

Klinkt goed maar dit zijn alleen maar fat stacks geloof ik.. Die preamp is een DLx (deluxe) preamp van Lakland. Anyways, die pickups maken al een boel verschil.
Fender jazz '78 | De Gier Soulmate #60 | Lakland 5501 | Vanderkley
Gebruikersavatar
duBois'86
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 nov 2013, 14:56

Bericht door duBois'86 »

Geachte laklanders,

Ik kan voor een belachelijk lage prijs een
Lakland 'Darryl Jones 5' kopen.
Het lijkt me een beetje te-mooi-om-waar-
te-zijn. Zijn er punten waaraan ik zou kunnen
zien ofdat het om een replica gaat.. of niet.

Alvast bedankt!
Groeten
Jaap
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Ik heb nog nooit gehoord van lakland replica's, maar met de invasie van chinese namaak weet je het maar nooit.
Heb je een plaatje, of een link?
En, over welke prijs heb je het?
Gebruikersavatar
duBois'86
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 nov 2013, 14:56

Bericht door duBois'86 »

Snelle reactie viersnaar. Dankjewel.

Ik heb deze twee foto's ontvangen.
(ik heb ook gevraagd om een foto van de headstock)
(De slagplaat lijkt een zelffabrikaat .... van hout??! :facepalm: )

De prijs? 1/10 van de nieuwprijs. €120 :shock:

Ben benieuwd naar jullie reactie.

https://imageshack.com/i/ipZ6NEibj
https://imageshack.com/i/ipoPrOnvj
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Lijkt me niet zoveel mis mee (met de bas dan), de prijs is idd een "te mooi om waar te zijn"-idee, maar dat heb ik ook al een keer gehad met een Squier JV. Gewoon zelf gaan kijken, en als je er niet zeker over bent, neem iemand mee die er verstand van heeft :)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Lakland brug... Dus dat is al bijna 120 euro waard...
Maar de controlplate is niet van een DJ, verder is er niks te zien eigenlijk?
Je zou een foto moeten krijgen van de headstock, en serienummer?
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13439
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Die control plate lijkt mij wel kloppen? Er zit wel dat kenmerkende "bochtje" in. Bij de jack lijkt hij wat dicht bij de rand van de body te liggen, maar dat kan ook vertekening in de foto zijn. Ik vind 'm op het eerste gezicht niet raar, op de homemade slagplaat na.

Die prijs is wel bijzonder... Maar zelfs als ie niet echt is zou ik 'm er zo voor kopen :P
Zit daar geen typfout in of zo?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

De prijs en de wazige foto's doen idd wel alarmbellen afgaan, de enige optie is langsgaan dus :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Basstialiteit
zeg maar evhest
Berichten: 1956
Lid geworden op: 25 jan 2006, 13:18

Bericht door Basstialiteit »

Ik zie eigenlijk geen rare dingen... Vraag anders eens naar het serienummer.
Answers will be questioned
Plaats reactie