Lakland-fan-topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Ja hallo, blijven we even bij de les? :lol:

Goeie pre-amp en pickups dus?
Gebruikersavatar
Morrison3000
Lakland-fan
Berichten: 735
Lid geworden op: 22 feb 2007, 23:19

Bericht door Morrison3000 »

*weg*
Laatst gewijzigd door Morrison3000 op 16 jul 2013, 06:13, 1 keer totaal gewijzigd.
No treble
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1464
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:17

Bericht door Vincent »

Geeft niks.

Ok toch wel.
Telefoon uit de handen slaan en dan die gek gewoon in elkaar rammen. Dat is de beste oplossing. - Gnermo

I'leaevin this country.. - Jack

Ik haat de maatschappij, en gelukkig maak ik er geen deel van uit. - Iris Music
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

Thunder schreef:Ja hallo, blijven we even bij de les? :lol:

Goeie pre-amp en pickups dus?
Geldt alleen voor de 44-01 / 55-02 en 55-94 series. Je gaat vooral voor Läkland als je van de oude modellen en sound (Stingray, Precision, Jazz bass) houdt maar meer 'moderne' functies wilt. Dit kan bijvoorbeeld een uitgebreide pre-amp zijn maar bv. ook een met grafiet verstevigde neck, een modernere sound (Lindy Fralin, Bartolini pickups (tegenwoordig Läkland Chi-sonic pickups) bv.), de uitstekende afwerking (gewichtsverdeling tussen neck en body, gebruikte hout en hardware) etc.

maw. als je van productiemodellen houdt maar toch nog een paar dingen mist of je wilt een bas met top de la top hardware, electronics en het best geselecteerde hout voor het geld van een amerikaanse fender, dan is Läkland jouw ding :wink: en als je de vintage feel wilt of meer voor je sound wilt werken, dan is Fender jouw ding :)
Gebruikersavatar
Morrison3000
Lakland-fan
Berichten: 735
Lid geworden op: 22 feb 2007, 23:19

Bericht door Morrison3000 »

Vincent schreef:Geeft niks.

Ok toch wel.
Nee
Laatst gewijzigd door Morrison3000 op 16 jul 2013, 04:16, 1 keer totaal gewijzigd.
No treble
Gebruikersavatar
orkestman
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 apr 2006, 13:40

Bericht door orkestman »

Ik vind toch ook dat de hals lekker speelt en het heeft een zuivere nogal opdringerige klank als je dat wil.Ik denk dat er nog wel bassen zijn die hetzelfde aanvoelen, maar dan heb je de meer bekende merken en ik denk dat Läkland net iets meer moeite doet omdat het niet zo een groot merk is, in naambekendheid dan.
Maar ja, welke bassen worden tegenwoordig NIET in Korea ed gebouwd?
Om even af te wijken, ik dacht eerst een Clover te kopen, maar daar kreeg ik het geluid dat ik wilde horen niet uit, en de verkoper was op dat ogenblik niet geinteresseerd in mijn probleem, dus ik weg....en..
Gebruikersavatar
orkestman
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 apr 2006, 13:40

Bericht door orkestman »

Basman F. Ik heb hier de gegevens van de knoppen en de voorversterker.
Het is in pdf, maar ik kan het hier niet plaatsen, maar kan het je wel mailen als ik je mailadres heb, of mischien is er een methode om het hier te zetten?
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Gothax, orkestman en zelfs Morrison3000 :wink: bedankt voor het antwoord. Iemand onlangs nog ergens een linkshandige USA Lakland zien hangen die ik kan gaan testen?

Edeit: Bij Bassconnection hebben ze een linkshandige Joe Osborn maar ik heb al een Sandberg Jazzmodel. Ik vind de andere Lakland modellen interessanter
Gebruikersavatar
orkestman
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 apr 2006, 13:40

Bericht door orkestman »

De Skyline wordt niet linkshandig gemaakt dacht ik op de site gezien te hebben.
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Nee dat klopt. De US versies echter wel.
Gebruikersavatar
Basstialiteit
zeg maar evhest
Berichten: 1956
Lid geworden op: 25 jan 2006, 13:18

Bericht door Basstialiteit »

Thunder schreef:Jongens (en dame) jullie maken me wel nieuwsgierig. Leg deze leek es effe uit wat een Lakland nou zo'n geweldig instrument maakt?
Een Läkland voelt voor mij als 'thuiskomen'. Het speel- en draagcomfort van deze bassen in gewoon fantastisch. De nek is lekker snel dankzij het ontbreken van een laklaag.

Mijn JO4 speelt beter dan elke Fender Jazz die ik in handen heb gehad (niet dat het er zo veel zijn, hoor) en biedt dankzij de Fralin pu's wel de echte old skool Jazz sound; dik en warm met de neck pu en ongekend knorrig op de bridge.

De 4402 herbergt bijna elke klank die je kan wensen. D'r zit ook naar een héél aardige Stingray sound in. Net als de JO4 zit deze bas echt perfect in elkaar. In kan echt geen enkel minpuntje bedenken. Alles bij elkaar krijg je bij Lakland enorm veel waar je voor geld. En ze zien er ook nog eens vet uit (ja, ik weet het, van die ovale bridge moet je houden).

Ik zie trouwens dat m'n foto op pagina 1 met onbekende bestemming zijn verdwenen. Daarom nog maar eens:
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Die brug valt wel op ja :wink:

Maar ongelakte hals...? Is die in de olie gezet?
John P
Berichten: 223
Lid geworden op: 01 dec 2005, 21:42

Bericht door John P »

Prachtige bassen! Ik ben vreeeeeeeeeeselijk jaloers op je!!
Gebruikersavatar
Morrison3000
Lakland-fan
Berichten: 735
Lid geworden op: 22 feb 2007, 23:19

Bericht door Morrison3000 »

*weg*
Laatst gewijzigd door Morrison3000 op 16 jul 2013, 06:13, 1 keer totaal gewijzigd.
No treble
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

Thunder schreef:Die brug valt wel op ja :wink:

Maar ongelakte hals...? Is die in de olie gezet?
satin lacquer :)
Plaats reactie