Ring rond stemmechaniek komt los

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
soapwater
Berichten: 342
Lid geworden op: 21 sep 2005, 21:25

Ring rond stemmechaniek komt los

Bericht door soapwater »

Bij m'n Fender HW1 Jazz heb ik gemerkt dat vooraan op de headstock een 'afdekbus' (ik weet niet hoe ik dat moet noemen) zo'n 2mm uit het hout steekt. Het busje zit in de headstock geduwd met het gekartelde deel en dat komt er nu uit. Kan ik dat er gewoon terug induwenof heb ik speciaal gereedschap/werkwijze nodig? En hoe komt dit? Is er een oorzaak?

Grtz
Gebruikersavatar
AvU
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:07

Bericht door AvU »

Foto?
soapwater
Berichten: 342
Lid geworden op: 21 sep 2005, 21:25

Bericht door soapwater »

Het is niet eenvoudig om met zo'n digitaal ding een scherpe foto te maken van zo dichtbij:

foto1

foto2

Het is dus die ring (ik denk dat die niet echt een functie heeft) die wat uit het hout gekropen wordt. Is dot normaal bij een nieuwe bas ofzo? Hij is ca. 2 jaar oud ondertussen.
Ik kan em er niet met de hand terug induwen. Zijn er speciale tips om dit te doen zonder het hout te beschadigen?

Grtz
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

soapwater schreef:Het is niet eenvoudig om met zo'n digitaal ding een scherpe foto te maken van zo dichtbij:

foto1

foto2

Het is dus die ring (ik denk dat die niet echt een functie heeft) die wat uit het hout gekropen wordt. Is dot normaal bij een nieuwe bas ofzo? Hij is ca. 2 jaar oud ondertussen.
Ik kan em er niet met de hand terug induwen. Zijn er speciale tips om dit te doen zonder het hout te beschadigen?

Grtz
Rubber hamer zou toch wel moeten werken..al moet je het wel voorzichtig doen.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Bericht door 4$ »

soapwater schreef:Het is niet eenvoudig om met zo'n digitaal ding een scherpe foto te maken van zo dichtbij:
OF je leest de handleiding door. Ieder zichzelf respecterend toestelletje heeft wel een makro-stand. Meestel te herkennen aan een bloemenicoontje.(tulp?)

Verder zou ik je niet kunnen helpen.
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

soapwater schreef:Het is niet eenvoudig om met zo'n digitaal ding een scherpe foto te maken van zo dichtbij:
Daar zijn de meeste cameras/lenzen ook helemaal niet voor gemaakt. Iets verderaf en dan eventueel het resultaat croppen (stuk eruit knippen dat je wilt laten zien) werkt vaak beter.
Gebruikersavatar
Nefron
Berichten: 589
Lid geworden op: 17 jan 2006, 13:02

Bericht door Nefron »

Dat kan je gewoon terug duwen, als je geen krassen wilt kan je een stukje hout gebruiken tussen het ringetje en een normale hamer als je geen rubberen hebt. of voorzichtig trug duwen met een schroevendraaier werkt misschien ook.
Ibanez sr765, Ibanez sr705, stagg heavy metal knutselbasje.
Peavey T-MAX - Fender BXR 300c
Peavey 4x12 - Eminence beta10 in zelfbouw kastje - Eminence delta12LF in zelfbouwkast
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Wat nu ? :shock: Opeens twee dezelfde topics op 1 dag. Zie mijn oplossing in het andere ...... :wink: Terugduwen helpt todat je de snaren er weer een dag op spanning op hebt zitten, dan kan je weer van voren af aan beginnen......
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
pseek
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 jun 2004, 13:54

Bericht door pseek »

Zie ook mijn antwoord in het andere topic. De ene van mij ziet er net zo uit, bij de andere zit het ringetje bij de D een beetje scheef. Ik heb er geen last van dus ik laat het gewoon zo.
forawhile
Fender Jazz Bass, Dirnt, Hoppus en Aerodyne
Ashdown ABM500RC en ABM414T
EBS, Fulltone, Boss, Tech 21 overdrives
Plaats reactie