Epiphone Thunderbird

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Epiphone Thunderbird

Bericht door Surferboy »

Iemand ervaring met een Epiphone TB?? Hij is namelijk niet duur (€389) en volgens de reviews op harmony-central klinkt ie errug goed.........
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Kan ik heeeeeeel kort in zijn.......DOEN!!!!!
Best wel, eigenlijk.
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

vet,

die kerel van SOAD speelt daar ook op, of niet?? (waarschijnlijk wel een echte Gibson dan)
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Ik wil geen spelbreker zijn. Maar wat ik zo'n beetje gehoord heb is dat ie een baggere toon heeft. Kan ook aparte toon zijn.

Ik zou zeggen. Probeer um uit :wink:

Altijd uitproberen als je iets koopt he. Gratis tip :p
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ja die SOAD kerel heeft niet zo'n supervette tone live. op de cd wel....

maar kan er ook aan liggen dat ie naar drop C tuned.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Hij speelt ook slordig he. Die Shavo.

Maar dat is dan nog op een gibson.

Je moet gewoon een bass uitproberen en als JIJ de toon vet vindt. Dan kopen! Het gaat om jezelf.
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Ik zeg het toch maar, je weet het nooit, maar:

vertrouw harmony central nooit

Wel leuk en aardig als je een beetje wilt lezen wat die mensen van hun bassen vinden, maar ze prijzen hun bas eigenlijk alleen maar de hemel in, kritische reviews zijn ver te zoeken. Zeker bij de 'goedkopere' bassen, dat zijn meestal mensen die niet al te lang bassen (of waarvan het zelfs hun eerste bas is).

Over de epiphone kan ik weinig zeggen, heb wel gehoord dat 'ie eigenlijk alleen maar echt voor rock geschikt is..... test eens uit :), ben benieuwd
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Q. schreef:Ik zeg het toch maar, je weet het nooit, maar:

vertrouw harmony central nooit

Wel leuk en aardig als je een beetje wilt lezen wat die mensen van hun bassen vinden, maar ze prijzen hun bas eigenlijk alleen maar de hemel in, kritische reviews zijn ver te zoeken. Zeker bij de 'goedkopere' bassen, dat zijn meestal mensen die niet al te lang bassen (of waarvan het zelfs hun eerste bas is).

Over de epiphone kan ik weinig zeggen, heb wel gehoord dat 'ie eigenlijk alleen maar echt voor rock geschikt is..... test eens uit :), ben benieuwd
Dat wist ik al :wink: Je moet dus vooral letten op de genoemde minpunten, maargoed, zoooover kunnen ze er ook niet naast zitten (naja niet allemaal iig) 8)
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

toch denk ik dat je als 2e bass nooit heel erg fout kan zitten met een Epiphone... het is toch wel een redelijk goed B merk. Er is vooral veel bespaard op de electronica, hout en hardware. Het klinkt allemaal iets minder. Maar het zit wel goed in elkaar.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Voor slap is ie minder geschikt. Heb ik ook gehoord 8)
Gebruikersavatar
bassplayer
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:18

Bericht door bassplayer »

Let wel op he welke je gaat testen, er zijn 2 versies de Amerikaanse en de Koreaanse bijde van Epiphone, dus waarschijnlijk is die wat jij bedoelt(die van € 389,-) van Korea. Maar goed, als het geluid en bespeelbaarheid je bevalt moejje t doen !
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

bassplayer schreef:Let wel op he welke je gaat testen, er zijn 2 versies de Amerikaanse en de Koreaanse bijde van Epiphone, dus waarschijnlijk is die wat jij bedoelt(die van € 389,-) van Korea. Maar goed, als het geluid en bespeelbaarheid je bevalt moejje t doen !
Er zijn idd 2 versies de gewone, en de Elite serie....alleen kost de Elite 1500 Euro en is beter dan de Gibson versie....... :roll: :wink:
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Hier bij nederland muziek hing er tijd geleden ook een. Maar toen ik van plan was hem eens te testen was ie weg.

Dus ik kan helaas niets meer erover vertellen.
Plaats reactie