Stagg EDB 3/4

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
bor
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:51

Bericht door bor »

Dank je wel voor de info. Ik ga me daar eens even op oriënteren. Hoe vind jij overigens die beugel om de bas op afstand te houden? Ik speel op dit moment liever zonder dan met. Ik vind het geen prettig ding. De afstand tot de bas wordt dan iets te groot voor me terwijl ik toch een lange jongen ben (1.96). Misschien moet ik er gewoon nog aan wennen.

Ik vind het spelen verder verslavend leuk :D
Jazzbas USA Fender
Fender Nate Mendel Precision
OLP MM3 5 snaar
Squier VM Precision
EBS Fafner
SWR Goliath III 4x10
Maruszczyk Barabass
Gebruikersavatar
Eric Damstra
Berichten: 733
Lid geworden op: 19 jun 2008, 17:19

Bericht door Eric Damstra »

Ik gebruik beide beugels, alhoewel alleen de "buikbeugel" functioneel is. Voordeel van de beugel is dat de afstand dan net zo wordt als bij een normale contrabas en de bas draait niet meer om z'n as. Voor mij is hij onbespeelbaar zonder die beugel. De topkam moet overigens op wenkbrauw hoogte zitten bij een contrabas.

Tijdens de Waalwijk meeting geven Steekie en ik weer een contrabas workshopje, dan kan je met wat aanwijzingen zelf op een contrabas spelen, dan begrijp je het idee van de beugeltjes beter vermoed ik. Grote kans dat ik m'n Stagg EDB ook meeneem naar de meeting.
"It takes a pretty great drummer to be better than no drummer" -Chet Baker
Verzameling
berrie
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:20

Stagg EDB 3/4

Bericht door berrie »

Jaren later. Het is nu 2016.
Maar toch voor de zoekers onder ons.

Ik heb enkele maanden geleden zo'n Stag tweede hands gekocht en heb er reuze veel plezier mee.

Ik had een website gevonden met modificaties maar die heb ik helemaal niet nodig gehad.
De bas blijft goed op stemming. Ook bij behoorlijke temperatuur verschillen.
De hals heb ik afgesteld in een super lichte action ,bijna net zo als mijn Musicman 5, en ook de hals blijft goed staan.
De puntjes op de hals staan volgens mijn stemapparaat op de juiste plek en kloppen ook op mijn gehoor. Daarmee wordt spelen een kinderspel voor een gefrette bsssist.
Ik heb geen probleem met de snaren en de klank is lekker fris bedompt. Net zo als mijn ouwe Hofnerbas.
Ik speel ermee op een grote Ampeg set en een Trace Eliot combo.
Nederlandse meezingers bij een vrijwilligers koor, Rock and Roll bij The Wurlitzers en Dansmuziek in een all round bandje.
Elk optreden komt er wel iemand vragen wat dit voor een ding is. ( steevast antwoord: De Nimbus 2000 van Harrie Potter).
Ook de draagtas is van goede kwaliteit. Veel extra zakken en handgrepen.
Enige minpunt vind ik de afstandhouder. De aluminium stang is te slap en verdraaid tegen mijn buik. Daarvoor heb ik iets anders laten lassen. Maar daar moet ook nog aan gesleuteld worden.
Voor nog geen 200 euro heb ik een hartstikke leuk ding voor erbij op hrt podium.
Een aanrader.
Plaats reactie