Stagg EDB 3/4

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
skinny
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jan 2007, 14:13

Bericht door skinny »

heb hem zelf ook geproebeert in tonika.
opzig wel leuk en het geluid viel me ook niet tegen.
maar er zitten wel stipjes bij de 3e en 5e fret dat vond ik zelf wel prettig maar dan moeten ze wel goed staan wat ze dus niet staan :P dat julie het even weeten
ben een dislect dus heb medelij
Gebruikersavatar
picturit
Berichten: 1497
Lid geworden op: 27 mei 2005, 20:14

Bericht door picturit »

geinig ding zeg!

zelf nooit een Stagg in de knuisten gehad, maar als je het forum even goed doorneemt, kan je bijna wel concluderen: Stagg = bagger, of niet soms? :shock:

wel jammer, want zo'n transporteerbare 'upright' is wel leuk voor erbij. variatie: beugels eraf, straplocks erop en omhangen maar dat ding! :D
https://volbeatz.nl
https://rockbassist.nu
[ Brooks EB-RBL, Brooks EB-RBL-Q, Gibson RD, Gibson Thunderbird, Waterstone TP-12 Elite 12-string bass, a.o.
[ Eich T900 + Barefaced Big Twin 2
Gebruikersavatar
bassertoon
Berichten: 116
Lid geworden op: 27 nov 2006, 21:54

Bericht door bassertoon »

dat idee had ik ook dat de stippen verkeerd stonden. ligt dus niet aan mij.
verder voelt en ziet de hals er erg plastickerig uit. de body en de (kunststof?) kam zien er wel redelijk uit.

door de basregelaar wat open te draaien klonk íe voor mij een beetje naar contrabas. maar het echte houten hondenhok geluid kon ik er niet uit krijgen.
Status Eclipse 5 string
Status Energy fretless 5 string
Techamp TVM 600 + 2stuks 12+10+H + 2x10"+H zelfbouw
Trace commando 10
Gebruikersavatar
OttovanZanten
Berichten: 687
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:26

Bericht door OttovanZanten »

skinny schreef:heb hem zelf ook geproebeert in tonika.
opzig wel leuk en het geluid viel me ook niet tegen.
maar er zitten wel stipjes bij de 3e en 5e fret dat vond ik zelf wel prettig maar dan moeten ze wel goed staan wat ze dus niet staan :P dat julie het even weeten
sinds wanneer heeft tonika die? / heeft ie m nog?
MOET DR HEEN
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Meer info over dit beestje???? Ik was laatst bij "de Bassist" om wat dingen door te nemen en hoorde al het resultaat van de test........

Was dus gelijk even langs Live Music Arnhem gegaan om effe te luisteren en damn, das lekker! Ik heb er een nodig :)

Waar is ie het goedkoopst? :)
Gebruikersavatar
Luifel jr.
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:56

Bericht door Luifel jr. »

Weet dat ie in Groningen bij Tonika hangt. Gisteren nog gezien. Maar dat soort dingen blijf ik alleen maar naar kijken. (gewone bas is al moeilijk genoeg)
Fender Precision, gepimped tot een '62 oudje
Peavey Cirrus BXP4
Hohner bas (paars met goud, best leuk)
Ashdown Mag 300H
Ashdown Mag 210
Woodstock
Berichten: 463
Lid geworden op: 22 okt 2006, 19:15

Bericht door Woodstock »

Interessant zeg..bij thomann kost ie 399 euro. Bij nederlandse shop betaal je er rond de 450 euro voor. Het lijkt me een uitdaging om te bespelen.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Ben benieuwd hoe lang het duurt voor-ie uit elkaar valt.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
wenge
Berichten: 283
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:39

NS EUB

Bericht door wenge »

Vorige week probeerde een roma zigeuner zo'n Stagg in Thoma Gent.
Werkelijk, het ding klonk afschuwelijk.En de arme man kreeg de prul niet eens gestemd.
Heeft er iemand een idee waar de NS eub te koop is ?
Ik heb er ergens een heel positieve review over gelezen.
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Bericht door Jurren »

RonC schreef:Ik zou hem niet kopen, waarschijnlijk is het complete bagger. Mijn vriendin heeft ooit een electrische viool gekocht van Stagg, de reviews waren best positief.... buiten het opnieuw afstellen moest er meteen een nieuwe kan op maar zelfs met een nieuwe kam was het klote te bespelen en klonk hij nergens naar.
Dat verhaal heb ik ook van iemand anders gehoord! Bij haar lieten de stemsleutels op de brug al de eerste dag los! En toen ze omruilde voor een ander, viel die ook binnen de kortste keren uit elkaar!

Een vriend van me heeft een tijdje in een muziekzaak gewerkt waar ze ook Stagg verkochten... Hij heeft zó vaak de instrumenten weer terug gekregen van ontevreden eigenaren! Er ging altijd wel wat mis!

@ Hidde: Ik gok 1 á 2 maanden. Wat jij?

@ wenge: hier
Op deze site is ook de duurdere versie (CR-4 M) te krijgen.
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Mwah, ik heb 'per ongeluk' een Stagg BC302-BL op e-bay gekocht, omdat ik zo stom niet te vragen naar het merk............

Toegegeven dat de brug en de stemmechanieken wel van plastic lijken en eruit zien of ze het niet al te lang zullen volhouden, maar de sound en de bespeelbaarheid heeft me verrast. De frets zijn ook dikker en hoger dan bij mijn andere basjes. De output van de pu is prima vind ik. De body is ook vrij klein en desondanks valt het geluid me niet tegen.

Bij www.mainmusic.nl moet ie € 214,95 kosten en dan nog € 10,= verzendkosten. Ik heb er dan incl. verzendkosten € 118,= voor betaald.

Wanneer ik deze Stagg vergelijk met bvb. een Yamaha RBX 170 (€ 219)of RBX 270 (€ 229) of een Squier Affinity P-bas (€ 158-€ 179) of Affinity J-bas (€ 222), dan zou Stagg m.i. toch wel met zijn prijs moeten zakken tot € 125,=.

Hoewel ik tevreden ben over de sound, zeker nadat ik er D'Addario EXL170 snaren op heb gezet, en de bespeelbaarheid ook meevalt, zou ik niet gauw een Stagg aanraden. Daarvoor is de verhouding prijs-kwaliteit niet goed genoeg.

* prijzen Yamaha's en Squiers zijn van www.musicstore.com
Gebruikersavatar
OttovanZanten
Berichten: 687
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:26

Bericht door OttovanZanten »

Bernardduur schreef:Meer info over dit beestje???? Ik was laatst bij "de Bassist" om wat dingen door te nemen en hoorde al het resultaat van de test........

Was dus gelijk even langs Live Music Arnhem gegaan om effe te luisteren en damn, das lekker! Ik heb er een nodig :)

Waar is ie het goedkoopst? :)
Heb m uiteindelijk 2 X getest, op een bass cube 100 en een nice 4x10 stack, forgot the brand.
Ik vond het beide keren... net nix, en zo veeleisend ben k niet xD
het kwam niet in de buurt van een contrabas, wat ik ook probeerde, ook niet echt in de buurt, maarja het karakter van een klankkast krijg je ook niet terug, dan versterk ik liever mn contrabas met een richtmicrofoon, klinkt zo veel lekkerder.
dejohan

Bericht door dejohan »

Vriend van me heeft een Stagg acoustische bas. Ding klinkt echt kut, maar bespeelbaarheid is héél goed, en hals blijft mooi recht.
Er is zelfs een nummer mee ingespeeld op onze cd.
lars-dorren
Berichten: 490
Lid geworden op: 27 jan 2008, 16:11

Bericht door lars-dorren »

In de nieuwe 'Bassist' stond een redelijk positieve review, men had last van ruis als men met een koptelefoon speelde en de toets was wat oneffen, maar verder lag de prijs/kwaliteitverhouding prima.
Gebruikersavatar
OttovanZanten
Berichten: 687
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:26

Bericht door OttovanZanten »

dejohan schreef:Vriend van me heeft een Stagg acoustische bas. Ding klinkt echt kut, maar bespeelbaarheid is héél goed, en hals blijft mooi recht.
Er is zelfs een nummer mee ingespeeld op onze cd.
waarom mee opgenomen als ie zo kut klonk?:|
lars-dorren schreef:In de nieuwe 'Bassist' stond een redelijk positieve review, men had last van ruis als men met een koptelefoon speelde en de toets was wat oneffen, maar verder lag de prijs/kwaliteitverhouding prima.
Hm.. ja hij is natuurlijk wel heel goedkoop, je moet niet iets twv 1000 euro verwachten.
Plaats reactie