Rare bassen

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18699
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Rare bassen

Bericht door Pedullist »

En vroeger gebruikte je gewoon een typemachine, en daarvoor pen en papier, en daarvoor kleitabletten. Hou dan ook op met comments tikken op het internet, denk ik dan altijd.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10846
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Rare bassen

Bericht door Joey »

Die mensen snappen het allemaal niet helemaal , die moet je ook in hun waarde laten.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18699
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Rare bassen

Bericht door Pedullist »

Laat ik ze niet in hun waarde dan?
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10846
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Rare bassen

Bericht door Joey »

Nee zo bedoelde ik het niet , alleen dat het zo weinig zin heeft om tegen dit soort mensen in te gaan.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18699
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Rare bassen

Bericht door Pedullist »

Doe ik ook niet. :)
Bass_Bas
Berichten: 391
Lid geworden op: 04 apr 2011, 15:43

Rare bassen

Bericht door Bass_Bas »

LeftyJ schreef:Wat een vette (maar ietwat onhandige) plek voor de controls! Ziet er sowieso heel vet uit in dat mat transparant zwart met die rode ledjes overal. Maar het nut van die buisjes zie ik niet echt.
Dat nut zagen ze zelf ook niet echt geloof ik, het is meer een experiment 'omdat het kan'. Buizen worden heet, waardoor het hout natuurlijk gaat werken, en ze moet er niet te veel mee schudden/bewegen, dus je moet vooral stil blijven staan tijdens het bassen ;-)
Sandberg California PM Supreme
Eden WT-400 The Traveler Plus
Eden D410XLT
Eden D210T
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13422
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Rare bassen

Bericht door LeftyJ »

Je ziet het wel meer, Bas Extravaganza heeft er ook mee geëxperimenteerd in een Jazz Bass, en Takamine heeft een hele massa seriegeproduceerde akoestische gitaren uitgerust met een preamp met buis. Maar ik blijf het een soort onpraktische gimmick vinden, met weinig toegevoegde waarde :)
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Rare bassen

Bericht door saf »

danelectro deed het in de vroege jaren 60 ook. ..
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7418
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Rare bassen

Bericht door Basvarken »

RUIS schreef:Gibson heeft eens een serie Les Pauls gemaakt met eenzelfde idee. Die waren bedoeld om verschillende elementen te kunnen vergelijken. De gitaar had gaten op de plaats van de elementen en je kon er zo van de achterkant passende blokjes hout met een element in schuiven. De ultra high-tech verbinding bestond uit rondjes en klemmetjes van 9-volt batterijen.
Dat waren demonstratiegitaren. Bedoeld om in een winkel de klant te laten kiezen welke configuratie hij wilde bestellen. Ze waren dus niet te koop voor consumenten.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Rare bassen

Bericht door butters »

Afbeelding

ook handig als ge een pizza uit de steenoven moet scheppen...
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Rare bassen

Bericht door SpcMnk »

Best zielig zo'n waterhoofd. ..
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7630
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Rare bassen

Bericht door Jarno »

Heel geschikt om iemand in het publiek te "high-fiven".
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10846
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Rare bassen

Bericht door Joey »

"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5674
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Rare bassen

Bericht door Hajvb »

Wat een foto's ook..... :facepalm:
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Rare bassen

Bericht door didi »

Die gozer heeft maar vier tenen aan zijn voet ( fotootje 3 ) :shock:
Plaats reactie