Rare bassen

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Rare bassen

Bericht door Strabel »

Pedullist schreef: 02 feb 2018, 19:24 En ja, ik ben dus zo'n mens. Soms word ik moe van harmonie, melodie, ritme, en luister ik weken Ligeti, Warp dingen, Stockhausen...
Toen ik nog in het theater werkte,moderne dans in combinatie met stockhausen,leuk en verassend om te kijken en luisteren.
Maar thuis luisteren,sorry ,ik geraak dan toch in een kleine depressie vrees ik.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Rare bassen

Bericht door Pedullist »

Ik raak op dit moment in een depressie van basgitaarfilmpjes. Ja, ik heb ze zelf gemaakt. En pretendeer ook niet om ook maar iets toe te voegen. Maar er is zo veel, en er zo weinig wat werkelijk iets teweeg brengt. Moeizaam. Dat zijn meestal de momenten waarop ik weer Stockhausen ga opzoeken. En ja, ik vind dit filmpje serieus fijner om naar te kijken dan de laatste 50 filmpjes die ik zag (op Glyk en Doug Johns op NAMM na).
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Rare bassen

Bericht door Strabel »

Voor mij is het vaak de combinatie van instrumenten en/of vocalen die dan weer het verschil maken.
Ik heb ooit bij een concert in LVC in Leiden gewerkt.
Volle zaal;1gitarist en een Tuba speler ,uit mijn koekepan ging ik,die verrassing is inderdaad nodig om het leuk te blijven vinden.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Rare bassen

Bericht door Pedullist »

Oh, gelukkig is er genoeg te vinden. Vooral op Bandcamp. Maar ik denk dat ik weer even klaar ben met basfilmpjes op YouTube.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Rare bassen

Bericht door Pedullist »

Oh zag nog een Victor Wooten filmpje net. Koningggggg.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Rare bassen

Bericht door Basvarken »

Pedullist schreef: 02 feb 2018, 22:03 Maar ik denk dat ik weer even klaar ben met basfilmpjes op YouTube.
Ik heb zowieso niks met basgitaarfilmpjes. Voor mij mist het precies dategene waar het bij mij met basgitaar om draait: de verbindende factor -in een band- tussen drums en de melodie-instrumenten.
Hoe knap het allemaal mag wezen wat al die gasten op hun YT kanaal staan te spelen in hun eentje; ik heb er he-le-maal niks mee.

Ik hoor/zie tien keer liever een live registratie van een band waar een bassist enorm lekker staat te bassen, zonder dat het een grote show-off wordt.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Rare bassen

Bericht door dr. Bassvibes »

Pedullist schreef: 02 feb 2018, 18:06 Schorr!

Beste demo ever, vooral met die zagen op de achtergrond:



Hoog Derek Bailey gehalte.
Als je door gaat zoeken...



Het vereist een andere manier van luisteren. Er gebeurt enorm veel, maar je moet het niet in standaard structuren gaan zoeken. Interessante materie!
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Rare bassen

Bericht door Pedullist »

Ja, had ik ook gezien. Doet me denken aan de dingen die je vroeger nog wel eens bij toeval in het SJU huis zag (en waar ik nog steeds goede herinneringen aan heb). Soms hou ik gewoon van geluiden geloof ik. :)
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Rare bassen

Bericht door Pedullist »

Ook wel een acquired taste

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Re: Rare bassen

Bericht door Pellek »

Basvarken schreef: 03 feb 2018, 14:36
Pedullist schreef: 02 feb 2018, 22:03 Maar ik denk dat ik weer even klaar ben met basfilmpjes op YouTube.
Ik heb zowieso niks met basgitaarfilmpjes. Voor mij mist het precies dategene waar het bij mij met basgitaar om draait: de verbindende factor -in een band- tussen drums en de melodie-instrumenten.
Hoe knap het allemaal mag wezen wat al die gasten op hun YT kanaal staan te spelen in hun eentje; ik heb er he-le-maal niks mee.

Ik hoor/zie tien keer liever een live registratie van een band waar een bassist enorm lekker staat te bassen, zonder dat het een grote show-off wordt.
Ja hier schaar ik mijzelf ook onder. Ik kan daar vaak veel meer van genieten en ik vind het ook altijd best lastig in mijn eentje iets te spelen. Ik merk dat mijn hele manier van muziek maken gebaseerd is op samenspel. In mijn eentje komt er met enorm veel moeite wat moois uit. Met iemand erbij veel gemakkelijker.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Rare bassen

Bericht door zomnius »

wat is dat voor een bas??
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13346
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Rare bassen

Bericht door LeftyJ »

Waar? Achter die blikopener?
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Rare bassen

Bericht door rich13 »

Dat is een multitool :)
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13346
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Rare bassen

Bericht door LeftyJ »

Even zonder gekheid, bijzonder mooi gebouwd hoor, en schitterende stukken hout. Zorgvuldig uitgekozen brug en tailpiece ook, die matchen erg mooi met de vorm van de body. Maar die vormgeving is echt niet mijn ding.
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 783
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Rare bassen

Bericht door Heinz »

Over rare bassen gesproken, ik denk zo maar dat deze Tensor bassen geen groot succesnummer zullen worden qua verkoop.. Ze zijn wel lekker licht naar het schijnt, maar mijn god wat een akelig design :shock:
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Plaats reactie