Goedkoop maar toch een wereldbas

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Re:

Bericht door bazz59 »

roberto schreef: 02 jan 2004, 16:01 eeehhhm, even wachten hoor. het hout bepaald toch voor een groot deel je geluid en met deze dingen heb je toch gewoon knuppelhout? daar komt bij dat ik ook ooit es met een goedkoop bassie ben begonnen (Linko) en daarvan waren bijna de helft van de fretten gebroken voor de T, lamme halspen en ga zo maar door.
Dit filmpje ontkracht dat dan weer ;

https://www.youtube.com/watch?v=7Oo2H-W7d6A
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Re: Goedkoop maar toch een wereldbas

Bericht door tjoepatjoep »

De spelling ook...
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3275
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Re: Goedkoop maar toch een wereldbas

Bericht door RonC »

of piepschuim!
[Youtube][/Youtube]
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Goedkoop maar toch een wereldbas

Bericht door Muziekschuur »

Mijn jack & Danny 1975 is een prima bas.Afbeelding

https://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/Jac ... 004370-000

Nog geen 150 euro. En body en hals uit massief hout. stemmechanieken en brug van deugdelijk metaal en prima start snaren. Ook de pickups zijn prima.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Re: Goedkoop maar toch een wereldbas

Bericht door viersnaar »

jaja... ik heb eens een keer zo'n zelfde gekocht, omdat ik zin had om wat te kopen... die was [is] té gek.
Paar maanden later had ik weer zin om wat te kopen, wéér zo eentje gekocht, en dat was heel andere koek. Niet alleen vele malen slechter afgewerkt, ook een heel andere kleur, ander geluid, alles ánders...
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Goedkoop maar toch een wereldbas

Bericht door Muziekschuur »

Oh echt.... Dan heb ik toch mazzel gehad. Ik had een van de eerste.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Goedkoop maar toch een wereldbas

Bericht door rich13 »

tjoepatjoep schreef: 29 mei 2017, 13:09 De spelling ook...
Ach, die post is toch niet bepaalt nieuw meer :mrgreen:
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15129
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Goedkoop maar toch een wereldbas

Bericht door padawatje »

Als dit topic dan toch weer opgerakeld wordt kan ik net zo goed nog eens mijn Yamaha'tje vermelden : een ERB070 die ik een jaar of twee geleden van een collega heb overgenomen voor ongeveer 70€ . Het bleek een basje uit een starterskit te zijn (je weet wel : met combootje, tuners, strap, kabel, lesboek en meespeel-CD ;-) ), dat niet los te krijgen was.

Afbeelding

Ik had er niks van verwacht, maar het bleek een enorme meevaller. De term "wereldbas" is misschien wat overdreven : de tuners leken nergens op en heb ik vervangen (wat meteen de waarde van de bas met 50% deed stijgen :mrgreen: ). Maar de klank en de bespeelbaarheid zijn geweldig !
Hij klinkt als een moderne en lichtjes aggressieve precision en heeft een geweldige hals met 24 frets, wat ik persoonlijk een enorm voordeel vind. Sustain is prima, op de afwerking is weinig aan te merken, hangt perfect in balans, is niet te zwaar maar ook niet te licht.
Ik heb hem al een paar keer mee naar de repetitie genomen en enkele dagen geleden ook een eerste optreden mee gespeeld en telkens waren bandleden én publiek erg te spreken over de klank ervan. Blijvertje dus ! Helaas zijn ze uit productie, maar zogauw ik er nog eens ergens eentje te koop zie staan in de buurt ga ik die meteen ophalen :)

Ik heb de opvolger ervan eens geprobeerd in een winkel, de Yamaha TRBX 174 en die vond ik erg tegenvallen : slecht afgewerkt en voelde heel goedkoop aan. Niet het niveau dat ik van Yamaha had verwacht :?
Plaats reactie