Goedkoop maar toch een wereldbas

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
sbakker
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 dec 2003, 15:44

Goedkoop maar toch een wereldbas

Bericht door sbakker »

Het allerleukste van goedkope bassen is ze lekker te customizen! 8)

Bijvoorbeeld dit soort bassen:

https://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-163851.html

https://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-140442.html

https://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-155046.html

https://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-155043.html

Even een ander elementje erin en klaarrr. Het kan niet makkelijker. Ga binnen kort een p-bas kopen en een gat erin frezen voor een PJ-set. Kosten 99 euro voor bas en een EMG p-j setje voor 195 euro. Dus nog geen 300 euro voor een wereldgeluid. :wink:

Veel grote muziekzaken in Duitsland hebben bugetbassen. Superslecht zijn ze niet volgens vele duitse gitaarmagazines.

Nooit mee dure bassen kopen voor puur het geluid!!
Spector NS2000/Q4
Spector NS-2b
Swing Mojo Ebony Thru
Fender MIM Jazz
Fretless custom made
Trace Elliot AH-300 Series 6 Te koop
Trace Elliot 1048 4x10 Te koop
Aguilar AG500
Aguilar GS112
Aguilar GS112 NT
Safari 1x12 Giraffe Series
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

eeehhhm, even wachten hoor. het hout bepaald toch voor een groot deel je geluid en met deze dingen heb je toch gewoon knuppelhout? daar komt bij dat ik ook ooit es met een goedkoop bassie ben begonnen (Linko) en daarvan waren bijna de helft van de fretten gebroken voor de T, lamme halspen en ga zo maar door.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ja, vergeet niet dat de elementen niet het enige onderdeel van de bass zijn die de toon bepalen...
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

en of de bespeelbaarheid net zo fijn is als een dure bas? geloof t niet! T is trouwens wel vet om van alles te customizen en als je al een enigszinds dure bas hebt en je gaat die customizen, dan heb je kans dat je een hele vette sound krijgt.
sbakker
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 dec 2003, 15:44

Bericht door sbakker »

je moet ook een beetje geluk hebben met een goedkope bas. En tegenwoordig is er 2 jaar garantie dus daarop kun je niet nat gaan dacht ik zo. Tja, ik hoor het verschil niet tussen een esdoorn body of een een essenhouten body. En met emg-pickups (lees actief) hoor je dat helemaal niet. Vaak is het meer EQ dan hout... :twisted:

Met passief kan het een ander verhaal worden maar de meeste bassisten die ik erover hoor zit het hem voor 90% in de elementen en niet in in houtsoorten. :shock:
Spector NS2000/Q4
Spector NS-2b
Swing Mojo Ebony Thru
Fender MIM Jazz
Fretless custom made
Trace Elliot AH-300 Series 6 Te koop
Trace Elliot 1048 4x10 Te koop
Aguilar AG500
Aguilar GS112
Aguilar GS112 NT
Safari 1x12 Giraffe Series
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ja en vergeet de electronica niet... waarom grote bassisten vaak zo vet klinken ligt grotendeels aan superdure 18 volts electronica met verschrikkelijk veel headroom...
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Jupz.....met een beetje Pre-amp (Sadowsky!!!!!) is uit elke bas wel een mooi geluid te halen........(naja bijna alle :roll: )
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

En het hout is gewoon Alder net als Fender zelf...(geen id wat het in het Nederlands is..... :oops: )
sbakker
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 dec 2003, 15:44

Bericht door sbakker »

umm alder is elzenhout :)
Spector NS2000/Q4
Spector NS-2b
Swing Mojo Ebony Thru
Fender MIM Jazz
Fretless custom made
Trace Elliot AH-300 Series 6 Te koop
Trace Elliot 1048 4x10 Te koop
Aguilar AG500
Aguilar GS112
Aguilar GS112 NT
Safari 1x12 Giraffe Series
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

k thnx! weet ik dat ook weer! :oops: :roll: :wink:
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Surferboy schreef:En het hout is gewoon Alder net als Fender zelf...(geen id wat het in het Nederlands is..... :oops: )
Alle fenders zijn van Alder, van de Squier naar Mexican naar Japan naar standard en Deluxe. Het verschil zit hem er in dat bij een Deluxe het hout langer heeft gelegen en daardoor krijgt het een ander karakter, voor leken zal het niet hoorbaar zijn, die horen zelfs het verschil niet tussen een Squier en een Fender Deluxe. Maar ik denk dat voor bassisten een Squier met dezelfde electronica/pick-ups als een Deluxe, toch anders klinkt als een Deluxe zelf. En nogmaals, de bespeelbaarheid verschilt ook! De hals van een Deluxe voelt toch wel ff anders aan als de hals van een Squier.
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

*EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH* (drukt op het fout knopje) goedkope Fenders zoals de Squier en anderen worden gemaakt van Basswood.....erg goedkoop en toonloos hout.......daarom zijn ze zo goedkoop........
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

sbakker schreef:je moet ook een beetje geluk hebben met een goedkope bas. En tegenwoordig is er 2 jaar garantie dus daarop kun je niet nat gaan dacht ik zo. Tja, ik hoor het verschil niet tussen een esdoorn body of een een essenhouten body. En met emg-pickups (lees actief) hoor je dat helemaal niet. Vaak is het meer EQ dan hout... :twisted:

Met passief kan het een ander verhaal worden maar de meeste bassisten die ik erover hoor zit het hem voor 90% in de elementen en niet in in houtsoorten. :shock:

Maar het verschil tussen een essenhouten body en een stuk spaanplaat hoor je echt wel hoor.
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Een electrische bas moet accoustisch ook goed klinken denk.. Zo hoor je veel beter of bvb 1 van de snaren "doder" klinkt dan de rest..
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Das lullig..... je moet dus altijd voor de hollowbody's gaan? :lol: :wink:
Plaats reactie