Fretloos

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
vaneijka
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2004, 20:32

Fretloos

Bericht door vaneijka »

8) Ik wil een goedkoop fretloos basje kopen. Nu heb ik gehoord dat Yamaha wel wat leuks op de markt brengt, heeft iemand daar ervaing mee??
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

ik niet....maar over het algemeen maken ze wel goede bassen, ook de goedkopere van ze.

Of eens kijken naar een 2e hansje van bv Fender
let's JayDee !
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

ja, ik heb een fretloze 4 snr van yamaha de bbnIII. prima ding. fretstrepen staan erop, wel handig voor een beetje een zuivere toon. gekocht voor 400 ofzo nieuw.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Re: Fretloos

Bericht door Lazy B. »

vaneijka schreef:8) Ik wil een goedkoop fretloos basje kopen. Nu heb ik gehoord dat Yamaha wel wat leuks op de markt brengt, heeft iemand daar ervaing mee??
Kijk eerst eens rond voor wat leuke tweedehands basjes.
Meer waard voor je geld.
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

Een 2e hands yamaha bb1000 of bb1500 fretloos is echt helemaal te gek!
Ja toch?
stingfan
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 okt 2003, 16:12

Bericht door stingfan »

Kijk anders eens voor een Fender mex. Ik heb zelf een Am, en die zijn duurder, maar de mex schijnt ook goed te zijn. Als je een sunburst kunt vinden kan je zelfs de slagplaat er af slopen en er met een hamer wat butsen in slaan, heb je een Pastorius
Gebruikersavatar
Lazy B.
Berichten: 1277
Lid geworden op: 28 jun 2004, 16:13

Bericht door Lazy B. »

stingfan schreef:Als je een sunburst kunt vinden kan je zelfs de slagplaat er af slopen en er met een hamer wat butsen in slaan, heb je een Pastorius
:mrgreen: ook nog even de toets met harde botenlak bewerken dan :mrgreen:
groevie
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 okt 2004, 16:33

Bericht door groevie »

Ik heb nog een fretloos gemaakte bb1000 van Yamaha, ik doe er niet veel mee, maar verkopen doe ik nog steeds niet. Ik heb er in mijn begintijd heeeeeel veel op geoefend, en heeft dus veel emotionele waarde. Hij klinkt wel prachtig. Daarom twijfel ik of ik hem zal verkopen....... :?

Oh ja, de volumeknop is veranderd naar het 'fender systeem'.
janjaap32
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2004, 11:12

Bericht door janjaap32 »

Ik heb toevallig vorige week een bb 404 fretless gekocht. de oude variant ging eruit voor een prikke. meerdere geprobeert, deze klonk echt heerlijk. Vond de nieuwe serie een stuk minder klinken. ook andere yamaha's en bassen geprobeert. vond deze er boven uit stijgen. Hij heeft een nadeel, de hals is wat stroef. maar dat is zo te verhelpen.
janjaap32
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2004, 11:12

Bericht door janjaap32 »

die bb1000's klinken trouwens wel als een dijk! heerlijke hals ook
Gebruikersavatar
astar
Berichten: 321
Lid geworden op: 03 dec 2003, 10:41

Bericht door astar »

Low price yamaha's zijn degelijke instrumenten, echter de out-put laat te wensen over. Ik heb zelf o.a. een bbnf 4 gehad erg fijne bas, prachtige tone, maar die out put he.

Via de volgende link https://www.noob.nl/instrumenten/gitarenbas.htm vind je o.a. de volgende advertentie, staat er al heeeeeeeeeel lang misschien een mogelijkheid om af te pingelen.

MUSICMAN; Stringray; 4-snarig; fretloos; zwart. perfecte staat euro 725,- Info: 030-6376571

en bij westerhaven in groningen staat een MTD kingston, heb er even op gespeeld erg lekker basje
https://www.basgitaar.nl/hotbassen.htm
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

roberto schreef:ja, ik heb een fretloze 4 snr van yamaha de bbnIII. prima ding. fretstrepen staan erop, wel handig voor een beetje een zuivere toon. gekocht voor 400 ofzo nieuw.
+1 :lol:
Plaats reactie