betaalbaar verzenden bas uit USA

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

betaalbaar verzenden bas uit USA

Bericht door Wiro »

Wie oh wie weet een betaalbare manier om een iets te groot pakket van Arizona (US) naar Nederland te krijgen?

Voor USPS (= de normale post) is het net iets te groot. Ik heb al een mail naar ze gestuurd met de vraag wat mogelijk is maar krijg geen antwoord.

De afmetingen van dit pakket zouden neerkomen op een 'combined girth' van 2x11"+2x18"=58"+de lengte=54" = totaal 112" terwijl dit bij USPS international maximaal 108" mag zijn .....

UPS, FedEx en DHL willen grote pakketten wel versturen, maar zijn dubbel zo duur. Zo rond de US $ 450,- voor dit toch relatief kleine basje. Toch?
Als er een goedkopere optie is zou dit toch jammer zijn van de centen.

Het gewicht is 40 lbs oftewel 20 kg.
en de afmetingen zijn: 54" x 18" x 11" oftewel 138 x 46 x 28 cm.

Het gaat om deze bas (dankzij de tip van LeftyJ :worship: ):

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Wiro op 08 dec 2007, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Basstialiteit
zeg maar evhest
Berichten: 1956
Lid geworden op: 25 jan 2006, 13:18

Bericht door Basstialiteit »

Pfff, 450 dollar voor het verzenden van een bas met een koeriersbedrijf? Daar klopt volgens mij helemaal niets van. Mijn Läkland is eerder dit jaar voor 180 dollar met Fedex vanuit de states verzonden, met case en al.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Bericht door Rob66 »

Bel even met de klantendienst van DHL Nederland. Deze kunnen je vertellen wat het gaat kosten, als je de maten, het gewicht en het afhaaladres maar weet.
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

't gaat goed

Bericht door Wiro »

Telefoontje naar FedEx leverde weinig op: 310 euro oftewel 455 dollar.....

Maarrrrrrr de mail naar USPS werd zojuist beantwoordt: Blijkbaar nemen zij het niet zo nauw met hun maximale afmetingen. Ze willen het versturen en zijn zo'n slordige 300 dollar goedkoper dan al die anderen:

Dear WIRO JACOBS,

Thank you for contacting us about shipping an item that is 11 x 18 x 54 at 40 lbs.

You can ship this item Priority Mail® International 6 - 10 Days $151.50

If I can be of assistance to you in the future, please don't hesitate to contact me.
Thank you for choosing the United States Postal Service®.
Regards,
Andre

En ik ben voor boven-afgebeelde beauty nog steeds de enige bieder en nog een uurtje of 10 te gaan ...... SPANNEND!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

heb je ook al wat geld opzij gezet voor de invoerbelasting die je wss wel moet betalen?

wat een prijsverschil trouwens tussen de koeriers en USPS! :shock:
kan me iemand uitleggen waar het verschil echt in zit, behalve de prijs natuurlijk? is het pakket ook voor het volledige bedrag verzekerd bv?
en zijn zendingen bij de USPS ook te tracken?
Gebruikersavatar
astar
Berichten: 321
Lid geworden op: 03 dec 2003, 10:41

Bericht door astar »

Vooral die laatste zaken die Stinkmeister aankaart zijn zaken die ik zou dubbelchecken.

Reden:
Ik heb laatst een hele toffe strap besteld uit Amerika, kost inclusief verzenden(zeven dollar, stuur je nog niet eens iets voor door nederland) 26 dollar dus geen invoerrechten. Prachtig, toch?
Maar met standard shipping wel zeven weken onderweg, binnen die tijd kan er nog wel eens wat gebeuren.

Nu weet ik niet welke optie je is aangeboden maar als dat een dergelijke is dan lijkt een verzekeringetje me niet onbelangrijk
lijkt me enig
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

You can ship this item Priority Mail® International 6 - 10 Days $151.50
en wil je me aub nooit meer de Stinkmeister noemen..... :no: :mrgreen:
da's nou net weer een Americanisme te ver voor mijn smaak...
Gebruikersavatar
astar
Berichten: 321
Lid geworden op: 03 dec 2003, 10:41

Bericht door astar »

het zal nooit nooit nooit nooit nooit nooit nooit meer gebeuren, meneer Stinkmeister :D
lijkt me enig
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Zéven weken is wel echt làng ! Dan betaal ik liever iets meer om het sneller te hebben.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
simon
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 nov 2003, 19:42

Bericht door simon »

Het schijnt dat USPS wel eens wat minder voorzichtig met de spullen omgaat enzo dan UPS en Fedex. Ik heb verder geen ervaring met Fedex en UPS, dus dit kan ik niet direct beamen, maar ik heb wel een keer gehad bij een speakerkast dat de magneet van de tweeter was afgevallen en lekker door de kast rondstuiterde... Dit was dus met verzending door USPS, maar nogmaals, (nog) geen ervaring met de andere.
- Simon

Musicman Bongo 4HH (Sapphire black/moonstone)
G&L L-2000 Tribute

Markbass Little Mark I
EBS NEO-112 (2 stuks)
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Ik vraag altijd om USPS. Goedkoper, en ik hoef echt zo'n bas niet binnen drie dagen thuis te hebben. UPS, Fedex en DHL hebben een achterdeurtje waarmee ze de belasting sneller hebben bepaald (dus heb je het vrij snel na de landing van het vliegtuig binnen). Via USPS komt het hier op Schiphol aan, en ben je overgeleverd aan de snelheid van de gemiddelde douanemedewerker. Oftewel: binnen 3 dagen hier en dan 2 weken bij de douane. Ik heb daar toch graag 300 of meer voor over.

Daarnaast heb ik dezelfde spookverhalen gehoord over de koeriersdiensten als over USPS/TNT/SelectMail/Ghl. Inmiddels 20 instrumenten zonder enige schade binnengehad via USPS dus ik weet het wel...
Laatst gewijzigd door Pedullist op 11 dec 2007, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

simon schreef:Het schijnt dat USPS wel eens wat minder voorzichtig met de spullen omgaat enzo dan UPS en Fedex. Ik heb verder geen ervaring met Fedex en UPS, dus dit kan ik niet direct beamen, maar ik heb wel een keer gehad bij een speakerkast dat de magneet van de tweeter was afgevallen en lekker door de kast rondstuiterde... Dit was dus met verzending door USPS, maar nogmaals, (nog) geen ervaring met de andere.
Ach, er is ook een reden dat UPS ook wel "United Parcel Smashers" wordt genoemd.

De TNT voetbalt ook wel eens met pakketjes, heb ik het idee :shock:
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Wist je dat ze om de 'birth' te bepalen gewoon een touwtje rondom je pakket heenwikkelen? En soms willen ze naar huis en vinden ze het wel best. Je krijgt zo'n touwtje best passend, als je wilt. :D
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

word de bas nou gekocht of niet?
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
Rush
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 aug 2006, 19:35

Bericht door Rush »

Monolith schreef:
simon schreef:Het schijnt dat USPS wel eens wat minder voorzichtig met de spullen omgaat enzo dan UPS en Fedex. Ik heb verder geen ervaring met Fedex en UPS, dus dit kan ik niet direct beamen, maar ik heb wel een keer gehad bij een speakerkast dat de magneet van de tweeter was afgevallen en lekker door de kast rondstuiterde... Dit was dus met verzending door USPS, maar nogmaals, (nog) geen ervaring met de andere.
Ach, er is ook een reden dat UPS ook wel "United Parcel Smashers" wordt genoemd.

De TNT voetbalt ook wel eens met pakketjes, heb ik het idee :shock:
Vaak ligt het ook aan de inpakkunsten van de afzender. Men denkt iets breekbaars het wel overleeft wanneer het gewoon los in een doos staat. Nou nee! Zeker niet als het pakket ook nog de halve wereld overgaat, met daarbij alle sorteermachines ed.
Basses:
Sandberg California JM4
Plaats reactie