Stingray: oud of nieuw?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Lezen.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
leloupa
Berichten: 221
Lid geworden op: 08 okt 2006, 23:11

Bericht door leloupa »

Bert zal ff naar de badkamer gelopen zijn..er zit een banaan in zn oor :D
Gibson Les Paul standard, Fender strat Big apple, Fender strat '79 anniversary, Fender strat '79 hardtail :oudezak:
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

Een half jaar later.....
Ik kon dit exemplaar niet laten lopen.

Stingray uit 1977, prachtige staat. Heeft bijna 30 jaar onbespeeld in een koffer gelegen.
Klinkt geweldig, en speelt nog fijner. Vooral het hout van de essen body is prachtig. 8)
Spinal is happy. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22182
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Die moet je redelijk makkelijk kunnen verkopen, Spinal!
Een manier om jou te zeggen dat je iets moois hebt gekocht...
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

ouch :mrgreen:

Ik heb mijn 'ik zoek de ultieme bas, en koop en verkoop me helemaal suf-periode', toch redelijk achter me gelaten.

De gefrette Celinder is de ultieme blijver, en voor de rest gaat er nog wel eens een bas in of uit. Maar zeer sporadisch tegenwoordig.
Heb de bas vanavond met flatwounds bespeelt, en het is een blijvertje. 8)
Gebruikersavatar
joren1990
Berichten: 334
Lid geworden op: 20 feb 2008, 17:15

Bericht door joren1990 »

mooi basje en altijd mooi zo die houtkleur :)
Warwick Streamer STD Fretless '01
Gebruikersavatar
Gerben van Nazareth
Berichten: 308
Lid geworden op: 31 okt 2003, 22:57

Bericht door Gerben van Nazareth »

Aaah, blegh! Wat een gaaf ding. Mijn tweede basleraar had een Stingray uit die tijd, maar had 'm zelf nieuw gekocht en was er niet al te zuinig mee geweest. Het was nog steeds de enige bas die ie ooit gehad had, meen ik. Wat ik wil zeggen: deze ziet er een stuk beter uit, zo zonder sigarettenbrandplekken en zonder een hap uit de body.
Fat Time check cd Fox Farm Fusion
kijk voor Fat Time & andere muziek op https://www.martenschulp.nl * https://www.twitter.com/martensc * https://www.linkedin.com/in/martenschulp
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

Sterker nog. Deze bas ziet er uit alsof er pas twee jaar op gespeeld is (en veel meer is het ook daadwerkelijk niet geweest)

De enige echte beschadiging is een 'doorligwond'.
De bas heeft zo lang in een koffer gezeten dat er op een plek wat rood (roze) aan de zijkant van de body in de lak is getrokken van de bekleding in de koffer.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14300
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Sjeezes wat een gaaf ding Spinal! :worship:
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Dunk
Berichten: 330
Lid geworden op: 14 jan 2008, 19:13

Gefeliciteerd!

Bericht door Dunk »

Ik ben toch erg benieuwd:

Op basstasters https://basstasters.com/basses/MusicMan_Stingray.html staat een aantal soundclips met het orginele element en een Nordstrand-element.
Bouwjaar Stingray is onbekend.

Is de sound van jouw Stingray te vergelijken met de pups die je op basstasters hoort?
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

Vind dat toch altijd lastig, vergelijkingen met soundsamples op het internet.
Ik vind dat mijn Stingray duidelijk anders klinkt dan modernere varianten.
Wat minder schel, maar wel heel direct.
Mijn stingray heeft een hele felle, maar ook wat meer passief 'oldskool' geluid.

Bij aanschaf kon ik deze bas uitgebreid vergelijken met mar liefst (2!) :shock: 30th anniv. Stingray's (ik was bij een echte Stingray verzamelaar/liefhebber) En deze 30th anniv. klonk heel erg als een oudere Stingray, dus uiteindelijk was dit ook een prima keuze geweest.

Ik vind dat mijn pre-EB wat meer 'karakter' heeft door zijn leeftijd, en uiterlijk, maar als je gecharmeerd bent van de 30th anniv. Dan is dit zeker een aanrader.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Mooie plank zeg! Gefeliciteerd ermee!
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

respect, pre ernie balls zijn 8)
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Bericht door Jurren »

Spinal Tap schreef:Vind dat toch altijd lastig, vergelijkingen met soundsamples op het internet.
Ik vind dat mijn Stingray duidelijk anders klinkt dan modernere varianten.
Wat minder schel, maar wel heel direct.
Mijn stingray heeft een hele felle, maar ook wat meer passief 'oldskool' geluid.

Bij aanschaf kon ik deze bas uitgebreid vergelijken met mar liefst (2!) :shock: 30th anniv. Stingray's (ik was bij een echte Stingray verzamelaar/liefhebber) En deze 30th anniv. klonk heel erg als een oudere Stingray, dus uiteindelijk was dit ook een prima keuze geweest.

Ik vind dat mijn pre-EB wat meer 'karakter' heeft door zijn leeftijd, en uiterlijk, maar als je gecharmeerd bent van de 30th anniv. Dan is dit zeker een aanrader.
Goed man!

Twee bassisten uit m'n jaar hebben een Musicman, de één een HS Stingray en de ander een Bongo.
Toen heeft een van m'n basleraren eens z'n pre-EB Stingray meegenomen ter vergelijking.
En ja hoor! Dat is toch echt wel meer mijn ding!
Lekker dat typerende Stingray geluid, maar dan met iets meer karakter en wat minder schel dan die moderne planken.
Ook bijzonder dat de EQ geen nulpunt heeft, dus het is beetje gokken of je boost of cut.

Wat is nou een gangbare prijs voor zo'n pre-EB?
En wat heb jij voor deze betaald?
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

Prijzen willen nogal eens verschillen maar voor echt oude pre-EB Stingray's (76-80) worden verkocht tussen 1800 en 3000 euro. Afhankelijk van jaar, en conditie.
Mijne heeft ongeveer een bedrag daar tussen gekost. Dus aan de prijs voor een verkoop bij een particulier. Maar het is dan ook een erg mooi exemplaar.

Morgen hopelijk de bestelde LaBella flatwounds binnen voor de gewenste sound. 8)
Plaats reactie