Fender 2008 Std. J en P bassen

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Bericht door Jurren »

Hebben ze wat veranderd dan? :?:
Gebruikersavatar
Henry
Berichten: 4229
Lid geworden op: 12 jul 2005, 15:04

Bericht door Henry »

Die brug zit er nu standaard op.
| Sire MM V3 | MB Little Mark II | MB STD 102 HF - 4 |

"You´re As Good As The People You Play With"
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Bericht door Jurren »

:nono:
Dat was echt al heel lang zo!
Volgens de Fender site was de Highway One upgrade (met badass brug) geïntroduceerd in juli 2006...
Gebruikersavatar
Luifel jr.
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:56

Bericht door Luifel jr. »

Gewoon even nieuwschierig.....zijn er mensen die al langere tijd een Jazz America standard hebben en hoe bevallen ze?
Fender Precision, gepimped tot een '62 oudje
Peavey Cirrus BXP4
Hohner bas (paars met goud, best leuk)
Ashdown Mag 300H
Ashdown Mag 210
Gebruikersavatar
Luifel jr.
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:56

Bericht door Luifel jr. »

Niemand?
Fender Precision, gepimped tot een '62 oudje
Peavey Cirrus BXP4
Hohner bas (paars met goud, best leuk)
Ashdown Mag 300H
Ashdown Mag 210
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

daar heb k geen antwoord op. K wilde wel zeggen dat mijn fender mm is uitgerust met een badass, en dat'ie stukken beter is af te stellen en te intoneren dan bv mijn musicman, of mn andere (knutsel)jazz met een schaller 3d brug. Maarja t is idd ook de lelijkste brug :roll:
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Luifel jr.
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:56

Bericht door Luifel jr. »

Ach dat is een kwestie van smaak. Ik vind zo'n Badass 2 brug stiekum mooi
Fender Precision, gepimped tot een '62 oudje
Peavey Cirrus BXP4
Hohner bas (paars met goud, best leuk)
Ashdown Mag 300H
Ashdown Mag 210
Gebruikersavatar
pseek
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 jun 2004, 13:54

Bericht door pseek »

Ik heb er sinds januari eentje. En hij bevalt nog prima, speelt fijn en klinkt zeer goed. Afgelopen vrijdag kwam iemand na een optreden nog even vragen wat voor 'speciale' jazz dit was, omdat hij zo goed klonk.
forawhile
Fender Jazz Bass, Dirnt, Hoppus en Aerodyne
Ashdown ABM500RC en ABM414T
EBS, Fulltone, Boss, Tech 21 overdrives
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Ik heb de nieuwe P bas in de winkel getest en vond hem eigenlijk verassend goed. Een stuk beter dan de vorige serie die niet echt goed was.
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Tsja, dat gezeur over series die wel of niet goed zijn... dat zijn wat eindeloze discussies. Stellen dat de vorige serie niet echt goed was vind ik echt te kort door de bocht.
Ik heb zelf een 2002 Jazz die prima is, het ding is gebouwd als een tank (weegt ongeveer ook even veel) en heeft nog nooit grote mankementen gehad. In principe zijn een Jazz en een Precision hele eenvoudige instrumenten om te maken. De kwaliteit van het hout moet goed zijn en ook de hardware moet goed zijn, de machines doen verder hun werk wel. En die dingen zijn al jaren in orde en veranderen nauwelijks, al zal het exemplarisch wel eens verkeerd kunnen gaan.
Ik heb nog altijd sterk het idee dat het verschil tussen goede series en slechte series van de laatste tijd vooral zit in de afstelling van het instrument en dat daar dan een heel oordeel op wordt gebaseerd.
And Button is not yet a zebra
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Q. schreef:Tsja, dat gezeur over series die wel of niet goed zijn... dat zijn wat eindeloze discussies. Stellen dat de vorige serie niet echt goed was vind ik echt te kort door de bocht.
Ik oordeel puur op mijn gehoor en kennis van andere bassen (en ik heb er behoorlijk wat gehad), en ik vind de nieuwe serie echt beter. Heeft ook niks met afstelling van de bas te maken, daar kan ik makkelijk doorheen prikken.
Van verschillende mensen die bij muziekzaken werken, (niet de balimedewerkers met 1 jaar Havo, maar mensen die er echt verstand van hem hebben), heb ik het zelfde verhaal gehoord...niet dat dat alles zegt overigens. Maar ik vertrouw op mijn eigen oordeel.
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Dan ben ik wel heel benieuwd waar dat aan ligt eigenlijk. Sinds 2001 zijn er geen hele grote veranderingen meer doorgevoerd (alleen de S1-switch). Het hout blijft hetzelfde, de hals (alles graphite reinforced), de lak, de hardware, de cnc-machines, de elektronica voor het grootste deel, ook de quality control is begin 2000 al veranderd. Ik zie nog steeds niet in waar het verschil dan zou moeten zitten. En muziekzaakmedewerkers willen natuurlijk altijd hun spul verkopen ;), die geloof ik nooit. Maar goed, je hebt me wel weer wat nieuwsgierig gemaakt dus ik zoek binnenkort even een muziekzaak op :).
And Button is not yet a zebra
christiaan_01
Berichten: 883
Lid geworden op: 17 mei 2007, 15:22

Bericht door christiaan_01 »

Ik zou dan even op de grotere fora's (Talkbass) een kijkje nemen. Daar zijn ze allemaal laaiend enthousiast over deze serie, terwijl ze daar ook negatief zijn over die van vorige jaren.
Ik hoor eerlijk gezegd niet anders dat de 2008's geweldig zijn :roll: Ik heb ze zelf nog niet vastgehad maar 't zal wel zo zijn als iedereen het zegt.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Q. schreef:Dan ben ik wel heel benieuwd waar dat aan ligt eigenlijk. Sinds 2001 zijn er geen hele grote veranderingen meer doorgevoerd (alleen de S1-switch). .
er zijn wel wat kleine verandering bij de 2008 standard.

-andere brug (en dat is een hele verbetering t.o.v. een standaard Fender brug, er trilt namelijk namelijk altijd wel iets mee bij die bruggen)
-dunnere finish
-lichtere stemknoppen

Of dat nu zoveel verschil maakt voor het geluid durf ik niet te zeggen.
Wat ik heb horen zeggen is dat er nu een constantere kwaltiteit is t.o.v. andere series, dus niet meer zoveel verschillen tussen bijvoorbeeld twee exact dezelfde Jazz bassen.
christiaan_01
Berichten: 883
Lid geworden op: 17 mei 2007, 15:22

Bericht door christiaan_01 »

Net een review gelezen in de Bass Emporiom Newsletter van Ed Friedland, van de 2008 Fender Jazz V. Inclusief soundsamples!
https://www.bassemporium.com/newsletters ... etter.html
Plaats reactie