MOET JE KIJKEN! WAT EEN MONSTER!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Dus jij gaat mij het recht ontnemen punkbands af te kraken en tegelijkertijd jezelf het recht toe eigenen om blink 182 af te kraken (trouwens ook een punk-band of je t wilt of niet). Eén woord komt in me op: HYPOCRIET 8)
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Was just kiddin'...... 8) :wink: En jupz Blink is punk.....POP-PUNK....... :twisted:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

I Know, maar punk is punk.

De meeste mensen die naar de Red Hot Chili Peppers luisteren vinden George Clinton & the Funkadelic P. of Sly and the family Stone niks aan. Toch zijn alle genoemde bands Funk (RHCP=Funk Metal, Funkadelic=Psychadelic Funk, Family Stone=SoulFunk) Dus ik begrijp wel wat je bedoelt. Kvind Blink 182 ook kutter dan ander punk, maar punk is gewoon niet mn stijl, ik zie er geen uitdaging in (en nou niet met punknummers komen en zeggen: "OHja Thijzema, probeer dit dan eens te spelen", want uitzonderingen bevestigen de regel)

zo nou ben ik uitgeluld.
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Uitzonderingen als Rancid, Anti-Flag en nog heeeeeeeeeeeel erg veel anderen? Maargoed.......en RHCP Funk-Metal? Valt wel mee, de grondleggers van Funk-Metal zijn Infectious Grooves! Das pas funk-metal! 8)
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Kvind Infectious Grooves eerder FunkPunk, erg veel invloed van Suicidal Tendencies. Maar das mijn mening. Toen de Red Hot Chili Peppers hun muziek uitbrachten (1981 en later) was het FunkMetal, nu klinkt het voor ons als FunkRock.

Oja, en die Punkbands die je noemt, zet die eens naast al die andere ontelbare punkbands, dan zijn het toch echtwel uitzonderingen. Eei, maar uitzonderingen en minderheden zijn ok, wij bassisten zijn ook een minderheid.
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

En btw. Punk=Punk klopt ook niet echt......jaren '80 punk is echt compleeeeeeeeeeeeeeeeeeet anders dan de punk van nu........en vergelijk AFI maar eens met Blink........nou dat is ook echt compleet anders.......
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Thijzema schreef:Kvind Infectious Grooves eerder FunkPunk, erg veel invloed van Suicidal Tendencies. Maar das mijn mening. Toen de Red Hot Chili Peppers hun muziek uitbrachten (1981 en later) was het FunkMetal, nu klinkt het voor ons als FunkRock.

Oja, en die Punkbands die je noemt, zet die eens naast al die andere ontelbare punkbands, dan zijn het toch echtwel uitzonderingen. Eei, maar uitzonderingen en minderheden zijn ok, wij bassisten zijn ook een minderheid.
Kweet niet wat jij van IG kent, maar dat is toch echt wel Funk-Metal.....gemiddelde nummer klinkt even zwaar als bijv. Metallica, todat de zanger en bassist beginnen...........en jupz RHCP was Funk-Metal....maar nu is het eerder Funk-SoftRock.......En ja er zijn echt ontelbaa veel punkbands met een bassist waar de meeste metalbands een moord zouden doen, alleen de Pop-punk bandjes niet........(en een paar uitzonderingen :wink: )
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Maargoed, back on-topic! :roll:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Tja, kblijf erbij dat ik het een lelijke bas vind. Zoiezo vind ik dat alle bassisten back-to-basic moeten gaan en allemaal 4-snarig moeten gaan spelen of anders een gitaar moeten pakken (een 5-snaar wil er soms nog wel doorheen komen), begrijp me niet verkeerd, ik vind t vet hoe sommige mensen te keer kunnen gaan op een 4+ snarige bas (check bijv. die lui op de NAMM op die Benavente Bassen *andere topic*) maar neem dan ook meteen een fatsoenlijk 5-,6-,7-,9-,10-,11-snaar (de site waar een 11-snaar op stond kan ik niet meer vinden) en niet zo'n extreem lelijke (kweet t, das een mening) met zo'n bas schrik je Graaf Dracula nog af (maybe, was hij een bassist :D)
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

De meeste mensen die naar de Red Hot Chili Peppers luisteren vinden George Clinton & the Funkadelic P. of Sly and the family Stone niks aan

lexje niet hoor :roll: :shock:











ik heb zelfs stevie wonder en tower of power uitgevonden :P nougoed 8)
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Ja, maar George Clinton is meer Soul vind ik...
Pfunk is toch iets anders dan de funk van de (cd's tot en met mothers milk) peppers
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Dirk schreef:Ja, maar George Clinton is meer Soul vind ik...
Pfunk is toch iets anders dan de funk van de (cd's tot en met mothers milk) peppers
Jupz, Peppers is veel meer Funk-Rock....
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Thijzema schreef:Dus jij gaat mij het recht ontnemen punkbands af te kraken en tegelijkertijd jezelf het recht toe eigenen om blink 182 af te kraken (trouwens ook een punk-band of je t wilt of niet). Eén woord komt in me op: HYPOCRIET 8)
luister voor de gekkigheid 'ns naar:
- Blink 182
- Rancid
- Less Than Jake

allemaal punk, maar het verschilt heel erg en óók qua bass..
Blink182 = easy
Rancid = moeilijk, solo achtig
LTJ = Ska/walking bass line
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

RobertoEDB605 schreef:
Thijzema schreef:Dus jij gaat mij het recht ontnemen punkbands af te kraken en tegelijkertijd jezelf het recht toe eigenen om blink 182 af te kraken (trouwens ook een punk-band of je t wilt of niet). Eén woord komt in me op: HYPOCRIET 8)
luister voor de gekkigheid 'ns naar:
- Blink 182
- Rancid
- Less Than Jake

allemaal punk, maar het verschilt heel erg en óók qua bass..
Blink182 = easy
Rancid = moeilijk, solo achtig
LTJ = Ska/walking bass line
Rancid lijkt qua loopjes soms ook op LTJ en Reel Big Fish 8)
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Surferboy schreef:
RobertoEDB605 schreef: luister voor de gekkigheid 'ns naar:
- Blink 182
- Rancid
- Less Than Jake

allemaal punk, maar het verschilt heel erg en óók qua bass..
Blink182 = easy
Rancid = moeilijk, solo achtig
LTJ = Ska/walking bass line
Rancid lijkt qua loopjes soms ook op LTJ en Reel Big Fish 8)
ja bij die enkele ska-achtige platen die ze hebben lijkt het inderdaad op LTJ en RBF, maar LTJ en RBF is zowat hetzelfde...

Trendy van Reel Big Fish is btw mn favo skapunk plaat. nog steeds!
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Plaats reactie