Welke kandidaten voor opvolging stingray?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

Die is met ingebouwde piezo of niet? wil qua uiterlijk eigenlijk toch wel echt wat anders, twee nagenoeg hetzelfde ogende bassen vind ik jammer :p

Ik heb wel overwogen om er een singlecoil bij in te laten bouwen, maar heb besloten dat ik miss toch liever weer terug zou gaan naar een 4 snaar, om makkelijker te kunnen slappen. Miss is een 5 snaar met grotere stringspacing wel een uitkomst, heb er niet veel last van maar toch wel een beetje, als ik bv wil plucken op de lagere snaren, (antipop primus bv).

de stingray houdt ik er natuurlijk bij, maar hoop in de meeste gevallen een 4 snaar met een d-tuner te kunnen gebruiken.
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Da Ben-E's
Berichten: 158
Lid geworden op: 08 feb 2005, 20:49

Bericht door Da Ben-E's »

Is dit niet wat? Is misschien niet een die je voor ogen had, maar toch!
Afbeelding

Maruszczyk Elwood L

De 4-snarige actieve variant kost 1190,00 euri

Tjek www.public-peace.de
-------------------------------------------------
SWR SM400
Bag End Q10BX-D
Lakland 55-02
Fender JB reissue '75
Stingray5
HK5 (Basslines PU en elektonica)
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Bericht door 4$ »

André_84 schreef:Miss is een 5 snaar met grotere stringspacing wel een uitkomst
Ibanez BTB prestige serie heeft een 5 snaar met de standaard 19mm stringspacing. Deze hebben ze natuurlijk ook in 4-snarige bassen.

Ook de moeite waard..............
G&L Asat of L2000(4 snaar)
Peavey Cirrus
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

Als je de Sterling gaat overwegen zou ik zeker de G&L L2000 overwegen. Nog veelzijdiger, actief, passief, P sound, J sound, en volgens mij nog makkelijker aan te komen ook dan een Sterling.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Da Ben-E's schreef:Is dit niet wat? Is misschien niet een die je voor ogen had, maar toch!
Afbeelding

Maruszczyk Elwood L

De 4-snarige actieve variant kost 1190,00 euri

Tjek www.public-peace.de
Mooi ding! 8)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

idd erg mooi, de ibanez btb is daarentegen niet echt wat ik zoek. Dan weet ik nu al dat ik toch weer de stingray ga pakken
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

4$ schreef:
André_84 schreef:Miss is een 5 snaar met grotere stringspacing wel een uitkomst
Ibanez BTB prestige serie heeft een 5 snaar met de standaard 19mm stringspacing. Deze hebben ze natuurlijk ook in 4-snarige bassen.

Ook de moeite waard..............
G&L Asat of L2000(4 snaar)
Peavey Cirrus
De prestige BTB's zijn er tegenwoordig alleen in 5-snaar... De laatste prestige BTB met 4 snaren is volgens mij de BTB1000E en die is nog van voor de tijd dat er Bartolini's in werden gezet dacht ik.

Bovendien vind ik nog steeds dat de laatste Japanse BTB's beter zijn dan de huidige Koreaanse varianten. Nu zie ik ook nog eens dat ze (alweer) een nieuwe versie hebben uitgebracht, ze zijn inmiddels al bij de BTB1305. Al zie ik echt niet wat het verschil is met de BTB1205 op een heeeeel iets andere vorm na (hoekiger). :?

Maar het is wel een heel veelzijdige bas! En ik ben nog steeds erg blij met mijn variant. :D

Om bij de kwaliteit van een MM te blijven, met enigzins dezelfde geluidskarakteristieken, maar wel meer mogelijkheden... Is dan een Modulus niet wat? :)
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
astar
Berichten: 321
Lid geworden op: 03 dec 2003, 10:41

Bericht door astar »

André_84 schreef:Ik zag overigens nog een youtube filmpje met een warwick streamer stage II, die klonk ongeveer zoals in gedachten heb, maar een youtube filmpje acht ik niet echt als representatief...

Nou keep coming met de ideeen :p
Warwick Corvette $$™

En

tja, de ideeen kunnen wel blijven komen, maar de echte Badmotherf@#ker heb je al genoemd, de Streamer Stage II
lijkt me enig
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

Bij grote stringspacing denk ik idd wel automatisch aan de btb, maar las in de laatste bassist dat ook de fender mm 5 een grote stringspacing heeft (alleen duurder).

Modulus is zeker een optie! Maar je komt er volgens mij zo moeilijk aan. kan wel op de gok via e-bay ofzo iets uit amerika laten komen, maar toch. Vind vooral de quantum wel mooi, maar is wel 35", daar twijfel ik wel wat over. Mijn ideale bas had wel 24 frets btw. maar dan bij voorkeur 34" met evt, de optie stb. Op mijn jazzkloon heb ik de nieuwe brug iets verder naar achteren geplaatst, wat resulteert in een merkbaar strakkere snaarspanning, wat niet altijd even lekker speelt vind ik. de 34" stingray speelt aanzienlijk lekkerder (wellicht ook logisch ...).

Zo'n modulus is zeker erg cool, zeker de grafieten halzen. maar ik ben bang dat ik niet genoeg dikte/warmte ga vinden in het grafiet.
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7419
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

André_84 schreef:Op mijn jazzkloon heb ik de nieuwe brug iets verder naar achteren geplaatst, wat resulteert in een merkbaar strakkere snaarspanning,

en hoe zit het dan met de intonatie/oktaafzuiverheid?
dan zitten je fretjes toch niet meer op de juiste plek, of heb je ook een andere hals d'r op gezet?
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

De zadeltjes staan wel goed, daar gaat t toch om? dan maakt t toch niet zoveel uit? wanneer je een string through body brug hebt, zijn je snaren toch ook langer tov dezelfde lengte hals? de bas is iig redelijk goed geïntoneerd. We hebben het ook eerder over milimeters ipv centimeters. en ja er is ook een andere hals opgekomen ja. De bas speelt, ondanks lage afstelling redelijk zwaar. niet echt problematisch maar toch.
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7419
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

André_84 schreef:De zadeltjes staan wel goed, daar gaat t toch om? dan maakt t toch niet zoveel uit? wanneer je een string through body brug hebt, zijn je snaren toch ook langer tov dezelfde lengte hals? de bas is iig redelijk goed geïntoneerd. We hebben het ook eerder over milimeters ipv centimeters. en ja er is ook een andere hals opgekomen ja. De bas speelt, ondanks lage afstelling redelijk zwaar. niet echt problematisch maar toch.
Nee dan klopt er niks meer van. De afstand van brug tot 12e positie moet gelijk zijn aan de afstand van topkam tot 12e positie. Als jij zomaar de brug naar achteren plaatst klopt dat verhaal dus niet meer. De afstand van brug tot 12e positie is dan langer dan van topkam tot 12e positie.
Dit ga je vooral merken in de hoge posities. Een paar millimeter verschil is zeer goed hoorbaar.
Als jouw bas goed gestemd staat op een losse E, hoe klinkt dat een gefrette E op de 12e positie??

String Through Body heeft weliswaar (soms) langere snaren, maar dat maakt voor mensuur niks uit. Mensuur is de snaarlengte van topkam tot brug. Wat er voorbij de brug gebeurt is niet van belang voor de oktaafzuiverheid. Het heeft alleen invloed op de sustain.
Laatst gewijzigd door Basvarken op 22 jan 2008, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Maar als je de zadels gewoon op dezelfde plek houdt, maakt het toch geen drol uit? Als de afstand van je zadels tot de 12e fret gelijk is aan topkam->12e fret..dan kun je die brug toch verschuiven wat je maar wilt lijkt me..
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

Zoals ik zeg, volgens mij is de bas goed geïntoneerd. Het gevolg is dat de zadeltjes iets verder naar voren moeten, dat is toch hét contactpunt? zit een schaller 3d op btw, en het iets naar achteren plaatsen is niet heel bewust gebeurd, de brug is nl iets groter dan het origineel omgebogen stukje blik waarmee de richwood werd geleverd.

edit: je was me voor Rieno :P maarreuh weer ontopic?
Laatst gewijzigd door André_84 op 22 jan 2008, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

Ik zou ook gewoon kijken voor een G&L L2000 ofzo, alhoewel ik persoonlijk de ASAT mooier vind ..

Zwarte slagplaat erop en klaar :)
Afbeelding
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie