NAMM 2008

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
fantastik_badr
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 sep 2007, 13:06

NAMM 2008

Bericht door fantastik_badr »

Ik er geen topic over vinden (beetje diep treurig eigenlijk trouwens, maar dat terzijde), dus dan open ik 'm maar.

Was een mooie beurs, ik heb op gitaarforum en de nodig buitenlandse sites al wat moois de revue zien passeren. Een van de leukste nieuwtjes die ik las/zag is dat Ampeg weer de Dan Armstrong bas gaat produceren GAS!!!!

https://www.ampeg.com/products/daplexi/ada4/index.html
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

Haha, Ampeg is weer helemaal into plexiglas de laatste tijd of niet dan? Laatst ook al die plexiglas SVT en Fliptop, nu deze reissue. :D
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
InTheFade
Berichten: 505
Lid geworden op: 14 jan 2008, 21:18

Bericht door InTheFade »

WouterN schreef:Haha, Ampeg is weer helemaal into plexiglas de laatste tijd of niet dan? Laatst ook al die plexiglas SVT en Fliptop, nu deze reissue. :D
Ik dacht dat die plexi een custom was voor een of andere band (ben naam vergeten) en niet standaard uitvoering. Correct me if i'm wrong
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

Klopt, de Beastyboys volgens mij. :)

Anyway: Toffe Marcus Miller filmpjes van de Namm...
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
InTheFade
Berichten: 505
Lid geworden op: 14 jan 2008, 21:18

Bericht door InTheFade »

WouterN schreef:Klopt, de Beastyboys volgens mij. :)

Anyway: Toffe Marcus Miller filmpjes van de Namm...
Jup de beasties!! Vraag me trouwens af hoe goed dit klinkt :D
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Is ie weer terug naar SWR 8)
Gebruikersavatar
fantastik_badr
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 sep 2007, 13:06

Bericht door fantastik_badr »

mooi dat op een forum als deze er zo goed als geen aandacht voor juist zoiets als de NAMM word besteed... misschien zelfs enigsinds treurig, bijna alle instrumentenfora over de wereld staan er vol van....

Mgoed, boeit ni, ik ben allang blij dat ik erachter ben dat die Ampegs uitkomen :D
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7386
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Er stonden wat posts in het GAS draadje n.a.v. de NAMM.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

johnbob schreef:Is ie weer terug naar SWR 8)
Zal wel gewoon zijn omdat hij op de Fender-booth moest spelen.
(SWR hoort bij Fender)
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

fantastik_badr schreef:mooi dat op een forum als deze er zo goed als geen aandacht voor juist zoiets als de NAMM word besteed... misschien zelfs enigsinds treurig, bijna alle instrumentenfora over de wereld staan er vol van....
Amerikaanse fora? Met talloze sponsoren, handelaren als lid en allerlei overduidelijke tot supervage connecties met de industrie? Waarom geen NAMM-hysterie in de lage landen? Het is gewoon een stukje verder van ons bed, we zien er t.z.t. wel verslagen van in de magazines en geloven het verder wel. Mooi inderdaad... :wink:
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

dito.

en ik richt me zowieso meer op datgene wat in Europa gebeurd zoals de Messe en de verschillende basdagen.

dat Amerikanen ervan overtuigd zijn dat de Namm het summum is dat mag geen verrassing zijn.
maar dat bekende Amerikaanse figuren als Ken Smith principieel niet meer ad Namm meedoen zegt mij ook het nodige.

waarom je trouwens over "diep treurig" begint, ontgaat mij ook helemaal.
het forum, dat ben ook jij.... :wink:
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

albi schreef:
johnbob schreef:Is ie weer terug naar SWR 8)
Zal wel gewoon zijn omdat hij op de Fender-booth moest spelen.
(SWR hoort bij Fender)
Nou, laatst was er ook al een discussie over hier ergens op dit forum, maar het schijnt dat'ie echt weer op SWR speelt. Miller's laatste optreden hier in Nederland speelde hij ook al op SWR.
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
fantastik_badr
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 sep 2007, 13:06

Bericht door fantastik_badr »

Stinky schreef: waarom je trouwens over "diep treurig" begint, ontgaat mij ook helemaal.
het forum, dat ben ook jij.... :wink:
:oops: Got me there... Maar dat mensen zich meer richten op het Europese vind ik persoonlijk een beetje een raar iets, ik denk toch dat 9 van de 10 mensen hier gebruik maken van Amerikaanse spullen en natuuuuuurlijk is het een "ver van m'n bed-show", maar verser van de perst kun je het niet krijgen, als ik eens stiekem rondkijken op het gitaarforum zijn er al 20+ pagina's volgegooid met foto's enz enz...
Het is alleen maar leuk om te weten wat er allemaal nieuw is enzo, niks meer niks minder :)
Gebruikersavatar
snarie
Berichten: 1399
Lid geworden op: 17 mei 2007, 10:01

Bericht door snarie »

[Psychologie modus/] Misschien is dat te verklaren door de aard van veel bassisten. Bassisten zijn over het algemeen toch wat meer de 'kat-uit-de-boom-kijk-types'[Psychologie modus/]

:wink:
inderdaad joep :-)
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

fantastik_badr schreef:
Stinky schreef: waarom je trouwens over "diep treurig" begint, ontgaat mij ook helemaal.
het forum, dat ben ook jij.... :wink:
:oops: Got me there... Maar dat mensen zich meer richten op het Europese vind ik persoonlijk een beetje een raar iets, ik denk toch dat 9 van de 10 mensen hier gebruik maken van Amerikaanse spullen.
Ik denk dat de meeste mensen hier op Aziatische bassen spelen, ook al staat er Fender of Lakland op.
Ben zelf nogal Europees georienteerd kwam ik net achter...
2 bassen , uit Denemarken (Celinder) 1 uit Zweden (hagstrom) 1 uit Amerika (Fender) en een versterker uit Duitsland...yep, de huidige Amerikaanse recessie is mede mijn schuld! :wink:

Wat ik op talkbass zag vond ik er weinig wereldschikkends tussen zitten.
WOW een Fender Precision 5 snaar....Amazing. MM Sterling 5...idem.
Vond de Ampeg mini stack geinig, en Aguilar heeft een nieuwe coole preamp-pedaal waar ik wel benieuwd naar ben (tone hammer)
En de Lakland Skyline Decade (zonder Darkstars) valt erg tegen... :roll: :
Plaats reactie