wat is je n°1 bas en waarom.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

breng je die ook mee als we es de miller uittesten (a)? of gaat me dat mijn mening doen veranderen :P?
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
snarie
Berichten: 1399
Lid geworden op: 17 mei 2007, 10:01

Bericht door snarie »

:shock:

Er komt hier een hoop moois voor bij zeg, vooral die P van droombolus vind ik persoonlijk super tof.
Maar hier dan even mijn nummer 1:
Afbeelding

Het is niet de allerbeste bas die ik ken. En ik ook niet mijn eerste (alhoewel ik aan deze wel meer gehecht ben). Het is vooral een onwijs werkpaard. Is ondanks de twee humbuckers redelijk veelzijdig door de actieve toonregeling. Lekker in Balans. En het schijnt een onwijze metalbas te zijn.
Ik heb hem niet voor de looks gekocht (eigenlijk vind ik hem best lelijk) maar voor het speelgemak, en de zieke output. Deze bas gaat hard!
inderdaad joep :-)
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

André_84 schreef:breng je die ook mee als we es de miller uittesten (a)? of gaat me dat mijn mening doen veranderen :P?
Geen probleem, ben benieuwd wat je er van vindt :) Maar ik waarschuw je inderdaad; persoonlijk vind ik hem een stuk vetter dan de Miller wel hoor! Maar de Miller heeft een iets anders karakter, terwijl ze in zekere zin wel een beetje de zelfde 'vibe' hebben.
Gebruikersavatar
Marthais
Berichten: 2060
Lid geworden op: 31 mei 2006, 17:14

Bericht door Marthais »

Mijn Yamaha BB1000s

Superdegelijke bas. Maar dan ook echt SUPERdegelijk. die gaat echt nooit meer weg!
Haico

Bericht door Haico »

MIJN lichtelijk gemodificeerde Ibanez ATK300 uit 1997.

En waarom? Deze bas is naar mijn handen gevormd en mijn handen zijn naar deze bas gevormd... Lekker...

Afbeelding
yhcmarc schreef:de Gibson RD Artist .. ik hoorde trouwens dat het volgens de 2008 editie van de vintage guitar price guide de meest collectible bas is op het moment ;)
The gift that keeps on giving. :wink:
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

Tokai Hardpuncher, en daarmee ben ik geloof ik de derde hier... blijkbaar doen die tokai's het goed :)
Sterker nog, op het moment doe ik hard m'n best om het echt m'n enige bas te maken. Vanwege een beperkt budget heb ik hooguit twee bassen tegelijk (de eerste samick van brandhout op zolder tel ik dan voor het gemak niet mee), en sinds de tokai zijn intrede deed hebben al een aantal bassen het afgelegd... OLP, fender jazz (japan), peavey T-40, en binnenkort ook de ibanez ATK.
Tokai hardpuncher, Jap Fender '62RI P-bas, Bass Big Muff, Maxon OD-9, Trace Elliot V-type V4, Aguilar GS412.
captain, your ship is sinking.
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

Mijn Squier jazz is wel de nummer 1. Speelt lekker, heeft karakter, en een lekkere sound :D :
Afbeelding
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Didi schreef: Mijn zwarte Fender Jazz Special fretless kan me het meeste raken hoewel we elkaar ook vreselijk in de weg kunnen zitten. Ik vind haar ook nog altijd bloedmooi en zou dus waarschijnlijk hiervoor kiezen.
Afbeelding
Oef. Een Fender die ik mooi vind zeg....
Gebruikersavatar
Luifel jr.
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:56

Bericht door Luifel jr. »

Hmm zal waarschijnlijk mijn P-tje zijn. Maar ik moet er niet aan denken.....brrrrr wat een eng topic.
Fender Precision, gepimped tot een '62 oudje
Peavey Cirrus BXP4
Hohner bas (paars met goud, best leuk)
Ashdown Mag 300H
Ashdown Mag 210
Gebruikersavatar
livefastdieyoung
Berichten: 222
Lid geworden op: 14 jan 2008, 19:51

Bericht door livefastdieyoung »

Mijn Ibanez GSR-200, omdat ik er maar eentje heb :roll:
Ibanez GSR-200
Peavey TKO 115
Boss ODB-3
DOD Envelope Filter
Gebruikersavatar
Dazler
Berichten: 1747
Lid geworden op: 01 apr 2007, 23:59

Bericht door Dazler »

Mijn SR-505. Super veelzijdig, heerlijk spelend ding. Slappen kan ik vanwege mijn dikke vingers alleen op een 4-snaar maar idt is echt een heerlijk ding. Maar spreek me over een jaar als ik een P heb :twisted:
dejohan schreef:Dazler, de MacGyver van het BGF!
Ibanez SR-505
Eastwood Hi-Flyer
Cort GB-25 (ontfret)
Ashdown C410T-300

Das persönliche drätchen
Peter

Bericht door Peter »

Nou, eng topicje. Ik zou alles verkopen tot aan mijn Jazzbassen. En als ik dan echt zou moeten kiezen...............verkoop ik de rode Jazz aan Martin (eindelijk :wink: ) en de natural Ash hou ik :wink: . Ben ik al 12 jaar vriendjes mee, ben ermee vergroeid, was m´n eerste serieuze bas, gehad van mijn vrouw....dus.

Afbeelding
Spectorbass
Berichten: 1765
Lid geworden op: 22 jan 2006, 21:24

Bericht door Spectorbass »

Deze. Het was een on-ge-lo-ve-lij-ke verbetering van wat ik had. Ik ging van een bas met kraakjes en rammeltjes en ruis naar een bas met prachtige looks en een killersound met een venijnig hoog en een bulderend laag. De humbuckers maken hem erg veelzijdig en er mankeert nooit wat aan deze bas. De bas knort als een malijer en klinkt over iedere amp gewoon goed. Ik ga nu niet zeggen dat deze nooit meer weggaat. Ik ben nog maar 20, en er valt nog een boel te ontdekken 8) .

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kilian.
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 apr 2005, 11:28

Bericht door Kilian. »

Jamaarwatishetdanvoorbas? :stupid:

;)


Mijn Yamaha BB3000. Daar komt toch altijd weer een heerlijk geluid uit. En wat nog belangrijker is: die bas speelt zó lekker! Daar sta ik elke keer weer van te kijken. En ziet er natuurlijk ook nog is mooi uit hehe.

Afbeelding
none.
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

G&L L2000 :)





net als nu dus, enige gefrette bas
Plaats reactie