Squier Vintage Modified Fretless Jazz Bass

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RBO62
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 jan 2008, 12:43

Squier Vintage Modified Fretless Jazz Bass

Bericht door RBO62 »

Hallo allemaal,

Vanmiddag een nieuwe Squier Vintage Modified Fretless Jazz Bass gekocht!
Had voorheen een Cort B4FL, maar met deze veel pech gehad en verkocht.
de nieuwe maakt alles weer goed!

Hier wat plaatjes:

Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding


Het geluid van deze bas is echt geweldig!
Zeker gezien de prijs.
Had eerst een aantal testsites bekeken waar deze bas als zeer goed uit de test kwam.
Ook is deze goed afgewerkt, bovendien de toets voorzien van een coating bij wijze van bescherming.
Alleen vond de verkoper het vreemd dat de bas fabriek af met roundwounds werd afgeleverd.
Maar goed, dit vind ik persoonlijk toch iets mooier dan FW snaren.
Misschien ga ik dit toch een keertje proberen, kijken hoe dit klinkt.
De PU-s zijn van Seymore Duncan design.
Voor bassisten die voor relatief weinig geld een mooie, degelijke, goed afgewerkt en goed klinkende fretless willen kan ik deze zeer zeker aanraden!
Ik heb nu een mooie aanvulling op mijn reeds in bezit zijnde OLP 4 snaar + SD PU-s



:D :D
In loving memory, my dogs: Caja, Kim, Cera and Brenda
Gebruikersavatar
simon
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 nov 2003, 19:42

Bericht door simon »

Gefeliciteerd, ziet er netjes uit! Ik heb zelf ook al een beetje zitten kijken om z'n ding aan te schaffen, voor 'erbij' om fretless te kunnen oefenen. Ik zie er eentje in een tamelijk nabije toekomst... :roll:

Veel plezier ermee!
- Simon

Musicman Bongo 4HH (Sapphire black/moonstone)
G&L L-2000 Tribute

Markbass Little Mark I
EBS NEO-112 (2 stuks)
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Mooi man!
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Basstialiteit
zeg maar evhest
Berichten: 1956
Lid geworden op: 25 jan 2006, 13:18

Bericht door Basstialiteit »

Het zijn hele aardige bassen, die Vintage Modifieds. Ik heb ook een fretless en daar zitten inmiddels andere pups en brug op. Niet zozeer uit noodzaak, maar meer uit nieuwsgierigheid. Hoe dan ook; leuke bas voor het geld. Veel plezier ermee!
Gebruikersavatar
arjan
Berichten: 1238
Lid geworden op: 13 apr 2004, 14:30

Bericht door arjan »

ik heb `m ook al weer een tijdje, voor erbij is het een prima bas, zeker om het fretless wat onder de knie te krijgen maar om serieus mee op te treden vind ik de klank net wat te dunnetjes.
loves a big bASS

mijn insta
mijn facebook
Veel gear... lekker boeie
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Bericht door butters »

proficiat :)

ik heb dezelfde pups (via bass.player :wink: ) nu in mijnn yamaha bbn4 IIIfl steken en ze klinken idd niet slecht.

die toets is niet gecoat. het is ebonol, een soort kunststof.
ProjectInsomnia
Berichten: 124
Lid geworden op: 05 feb 2007, 20:46

Bericht door ProjectInsomnia »

er begint hier wat Gas op te komen!! een Jaco bas onder de 3000 :D
is deze ook in 5 snaar??
Gebruikersavatar
RBO62
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 jan 2008, 12:43

Bericht door RBO62 »

butters schreef:proficiat :)

ik heb dezelfde pups (via bass.player :wink: ) nu in mijnn yamaha bbn4 IIIfl steken en ze klinken idd niet slecht.

die toets is niet gecoat. het is ebonol, een soort kunststof.
Hallo Butters,

Dit verklaart misschien dat deze bas voorzien is van RW snaren?!
D.w.z. dat deze bas dus (zoals fabriek af geleverd wordt) gewoon met RW snaren kan?
De kunststof laag zou dus de toets moeten beschermen tegen "opvreten" van eventuele RW snaren.
De verkoper in de muziekzaak rade mij echter aan de nieuwe RW-s direct te vervangen door FW.
Ik mag toch aannemen dat bij het designen van deze bas hier rekening mee gehouden is!
Mocht het inderdaad na enkele weken al zichtbare sporen achterlaten zal ik zeker de RW-s gaan vervangen door FW-s............ben wel zuinig op m'n spullen :)
In loving memory, my dogs: Caja, Kim, Cera and Brenda
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Bericht door butters »

ik weet niet of zo'n ebonol toets (tis geen laagje, heel de toets is van ebonol gemaakt) de tand des tijs zal doorstaan met roundwounds.
ik dacht ergens gelezen te hebben (hier of op talkbass) dat roundwounds ook een ebonol toets gaan aanvreten
misschien kunnen medeforummers je hier een antwoord op geven.

wat ik wel kan zeggen is dat die pups in mijn bas ook lekker klinken met flatwounds.
Gebruikersavatar
bor
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:51

Bericht door bor »

Heb de bas ook en ik kan je verzekeren dat de ebonol toets zich net zo gedraagt als een houten variant. Heb er onderhand diepe gebruikssporen ingespeeld. Ik moet echt nog leren om op de fretless niet zo aan m'n snaren te trekken...
Jazzbas USA Fender
Fender Nate Mendel Precision
OLP MM3 5 snaar
Squier VM Precision
EBS Fafner
SWR Goliath III 4x10
Maruszczyk Barabass
Gebruikersavatar
livefastdieyoung
Berichten: 222
Lid geworden op: 14 jan 2008, 19:51

Bericht door livefastdieyoung »

Wow, mooie bas!

Ik ga vandaag nog es naar de muziekwinkel, ook es een Squier Vintage testen...
Ibanez GSR-200
Peavey TKO 115
Boss ODB-3
DOD Envelope Filter
Jazzor
Berichten: 606
Lid geworden op: 20 mar 2006, 16:55

Bericht door Jazzor »

Proficiat! ik heb de VM met frets en ook dat is een prima bas.
Fijne hals, maar ook ik vond enig minpuntje dat de pups iets te iel klinken.
Heb snaren vervangen door Rotosound groundwounds en dat leverde reeds behoorlijk meer diepgang op. Brug ook vervangen door een massiever type en ook dat had weer een positieve bijdrage. Als laatste de potmeters vervangen door 250K en nu is het geluid helemaal in orde!
En als ik echt diep wil gaan dan pak in mijn precission, deze VM is dus een perfecte aanvulling aan mijn geluidscala.
De upgrades die van deze bas een nog fijnere bas kunnen maken zijn dus geen aanslag op je beurs.
Succes.
https://www.myspace.com/coyotebutts" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Zbass
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 feb 2006, 00:49

Bericht door Zbass »

Jazzor schreef:Fijne hals, maar ook ik vond enig minpuntje dat de pups iets te iel klinken..
Ik heb d'r ook een. Ik heb de pu's vervangen door Fender Vintage 60's. het verschil horend denk ik dat ik het niet weer zou doen hoor. Niet dat er geen verschil is maar geen hond die het zal opvallen. De originele pu´s zijn best ok., gewoon je gain een half streepje verder opendraaien. Ik schaam me niet om hem af te wisselen met m´n ouwe Fenders of een actieve J 5.
Jazzor
Berichten: 606
Lid geworden op: 20 mar 2006, 16:55

Bericht door Jazzor »

Ja de gebruikte houtsoort voor body hals en toets bepaald natuurlijk ook heel erg de sound. Maar na mijn modificaties vind ik het geluid wel prima en deze bas hoeft zich inderdaad niet te schamen naast zijn dure broertjes. Die pups laat ik ook fijn zitten.
https://www.myspace.com/coyotebutts" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie