Jaco's 'Bass of Doom'; terecht?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Dokkit
Berichten: 325
Lid geworden op: 02 mar 2008, 19:28

Bericht door Dokkit »

Didi schreef:Voor mij zijn mooi en goed geen synoniemen. Er is een hoop muziek waar ik kennis van wil nemen die ik wel goed vind maar niet mooi.
Dat heb ik met metal. Ik kan wel horen als het goed gedaan wordt, maar ik kan het gewoonweg niet mooi vinden.
Gebruikersavatar
Pian0maN
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 jul 2006, 03:42

Bericht door Pian0maN »

Potverdorie, heb ik dit draadje (en de interessante discussie :mrgreen: ) gemist... Anyway, de gelijkenis met de foto van Jaco bas toen ie net nieuw was en deze is erg treffend... ben wel benieuwd naar waar het ding de hele tijd geweest is eigenlijk :roll: ...

Nu de Funk Machine nog!
Afijn, laat-ie fijn zijn.
Gebruikersavatar
Lize
Berichten: 1578
Lid geworden op: 09 nov 2005, 16:17

Bericht door Lize »

RonC schreef:
BassAgent schreef:Amen, Didi.

Alhoewel ik slechte muziek vaak ook lelijk vind. Maar niet altijd.
Maar ja, wat is slechte muziek???
Dat wordt waarschijnlijk weer een andere discussie :wink:
Goed of slecht, mooi of niet mooi, alles is smaak!
Dat zat ik me ook al een paar dagen af te vragen, RonC. Ik ga een nieuw (ik voorzie een oeverloze discussie, maar toch) draadje starten in Overig.
Tok*i J*zzsoun*
Tok*i J*zzsoun* fretless
Tok*i H*r*puncher
Winner pimpj*zz

www.mysp*ce.com/styrophone
Gebruikersavatar
ikheetbas
Berichten: 2124
Lid geworden op: 06 feb 2008, 14:42

Bericht door ikheetbas »

Ik voel me nu echt een, hoe zeg je dat, n00b.

ik heb geen flauw idee wat er bedoelt word met de funkmachine.
is er iemand die mij dit wil verduidelijken? dankdankudanku.
die hier zo nu en dan weer is
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

ikheetbas schreef:Ik voel me nu echt een, hoe zeg je dat, n00b.

ik heb geen flauw idee wat er bedoelt word met de funkmachine.
is er iemand die mij dit wil verduidelijken? dankdankudanku.
De Funkmachine (met een hoofdletter ;)) is de '62 Precision van James Jamerson..die zijn ze ook al tijden kwijt!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
dejohan

Bericht door dejohan »

ikheetbas schreef:Ik voel me nu echt een, hoe zeg je dat, n00b.

ik heb geen flauw idee wat er bedoelt word met de funkmachine.
is er iemand die mij dit wil verduidelijken? dankdankudanku.
Is de bas van dé motown bassist James Jamerson. Waarschijnlijk is er maar 1 instrument in heel de wereld waarop zo veel hits zijn gespeeld (iig meer hits dan de beatles, the stones, de beach boys en elvis tesamen).

Gestolen net voor zijn dood, en nooit teruggevonden. Als je hem vindt en aan de Jamerson familie geeft, vervangen ze ze voor jou met een identieke bas, no questions asked.

https://www.youtube.com/watch?v=uq1swhTw_kE
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

ik vind de tekening van de bassen iig nagenoeg identiek. of dit inhoudt dat het echt is wil ik niet zeggen. miss weet niet of een knappe knutselaar cq fotosoeper dit voor elkaar kan krijgen. De heren staan er wel een beetje april fools-achtig bij... :lol:
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Danthaman
Berichten: 3936
Lid geworden op: 31 mei 2006, 18:19

Bericht door Danthaman »

Lize schreef:
Dat zat ik me ook al een paar dagen af te vragen, RonC. Ik ga een nieuw (ik voorzie een oeverloze discussie, maar toch) draadje starten in Overig.
Top!..
Alles Is Simpel...
Gebruikersavatar
arabesque-bass
Berichten: 577
Lid geworden op: 15 okt 2003, 08:31

Bericht door arabesque-bass »

Toch nog even over Jaco's bas. Dat bewijst eigenlijk dat een oude fender niet het geheim is.. Als een aantal brokstukken aan elkaar gelijmd kunnen worden en een laagje er overheen, en hij klinkt nog goed.... Tja ineens zijn de vintage Fenders niks meer waard hahaha!! 8)

Ik vind dit trouwens wel grappig want mijn Sadowsky heb ik laten maken a la Jaco, alleen met een quilted toplaag. Dit topic is voor mij de eerste keer dat ik zie dat hij een flame toplaag had(weliswaar later). Ik heb alleen een birds-eye maple fretboard ipv rosewood.(En een 5e snaar natuurlijk 8) )
F-Bass, Sadowsky, Warwick, Ibanez, TecAmp, Aguilar, Bag End, Bergantino, Reddi, Ultimate Ears
Gebruikersavatar
bassbrother
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 jan 2005, 13:33

Bericht door bassbrother »

arabesque-bass schreef: Ik vind dit trouwens wel grappig want mijn Sadowsky heb ik laten maken a la Jaco, alleen met een quilted toplaag. Dit topic is voor mij de eerste keer dat ik zie dat hij een flame toplaag had(weliswaar later). Ik heb alleen een birds-eye maple fretboard ipv rosewood.(En een 5e snaar natuurlijk 8) )
Jaja en een Ash body ipv. Alder en een Sadowsky pre-amp?..... :D (Lijkt me wel een te gekke bas trouwens!)
Mag ik iets meer sublaag in mijn hoog?....
Gebruikersavatar
arabesque-bass
Berichten: 577
Lid geworden op: 15 okt 2003, 08:31

Bericht door arabesque-bass »

Ja dat klopt maar ik vond de looks zo gaaf. En ik vind het zonde om een stuk plastic op een stuk Quilted maple te schroeven. Er staat hier ergens een foto op het forum.. (Wel een slechte) Dit weekend ga ik echt een keer wat foto's van mijn kraam maken.
F-Bass, Sadowsky, Warwick, Ibanez, TecAmp, Aguilar, Bag End, Bergantino, Reddi, Ultimate Ears
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

net gepost op Bassplayer.tv: Victor Bailey, Will Lee en Victor Wooten die Jaco's "Bass of Doom" aan de tand voelen. 8)
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Stinky schreef:net gepost op Bassplayer.tv: Victor Bailey, Will Lee en Victor Wooten die Jaco's "Bass of Doom" aan de tand voelen. 8)
Tof man...het klinkt ook gewoon als een goeie fretless, ondanks dat het een aan elkaar gelijmd geval is :P

En die Victor Bailey weet wel wat ie doet op fretless, al geeft ie toe dat het niet zijn ding is!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
ou est la sortie
Berichten: 887
Lid geworden op: 28 jun 2005, 18:28

Bericht door ou est la sortie »

check die andere nieuwe video, van Garcia Fons... :shock: Holy M.......
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik kan die Bailey echt niet uitstaan.... niet dat het een slechte speler is maar ik vind dat zo een poseur en zo ongelofelijk vol van zichzelf.
Moet altijd weer denken aan die filmpjes waarin hij zo zelfverzekerd poneert dat hij helemaal niet bevreesd was om Jaco op te volgen bij Weather Report zonder dat tikkeltje sympathieke schroom..
Is waarschijnlijk die typische Amerikaanse houding waarvan ik zo walg...
Ik zou het ook vreselijk voorspelbaar vinden van mezelf om al die Jaco licks te zitten spelen terwijl het veel cooler is om gewoon iets van jezelf te spelen...
what fools these mortals be
Plaats reactie