Rickenbacker plaatjes en praatjes

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Tja, met een stereo-mono/mono lukt t ook aardig...
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 1374
Lid geworden op: 10 aug 2010, 19:00

Bericht door Anthony »

Kleine vraag...past een slagplaat van een 4003 (midden jaren 80) 1:1 op een rickenbacker 4003 uit 92? Of zit er bij Rickenbacker verschil in afmetingen/schroefgaten etc. Per bouwjaar/periode?

Foto slagplaat en en bas komt alles aardig overeen.

Hoop dat iemand me kan helpen :)

Grt Anthony
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7361
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Anthony schreef:Kleine vraag...past een slagplaat van een 4003 (midden jaren 80) 1:1 op een rickenbacker 4003 uit 92? Of zit er bij Rickenbacker verschil in afmetingen/schroefgaten etc. Per bouwjaar/periode?

Foto slagplaat en en bas komt alles aardig overeen.
Ervan uitgaande dat middan jaren 80 de 2delige slagplaat van tussen 80 en '85 betreft: nee. 86 en verder zou kunnen passen, maar je kan beter eerst even passen want bij Rickenbacker's zijn er door de jaren heen allerlei verschillen. Dan weet je zeker dat het past. ;-)
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Zelf een slagpaatje maken is ook niet moeilijk, genoeg over te vinden hier op het forum...
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 1374
Lid geworden op: 10 aug 2010, 19:00

Bericht door Anthony »

Bestaat uit 1 deel. En is al mooi vergeeld...dus koop liever deze "originele" dan dat ik er zelf eentje maak, ben bovendien niet superhandig met dat soort dingen en heb te weinig geduld haha :wink:
Nieuwe via eBay kost al gauw 65,- kan deze voor 50,- overnemen. Ik waag de gok maar. Passen gaat niet. Laat 'm uit DE komen.

Zit nu een zwarte aftermarket slagplaat op. Wil 'm graag origineel maken.

Thanks voor de reacties.

Grt.
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

Iemand een idee wat een 4003 Jetglo in uitstekende staat tegenwoordig zo ongeveer op moet brengen? ik overweeg nu toch heeel voorzichtig om die van mij weg te doen...
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Ik ben al een poosje op zoek nar een 4003. Maar je kan ze tegenwoordig weer nieuw bestellen, kosten ze rond de 2000,-. Voordeel van een nieuwe is dat hij nieuw is, en dat er vaak een paar jaar garantie op zit. Voor een tweedehandse zou ik tussen de 1400 en 1500,- uitgeven. Is dat realistisch?
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

Komt redelijk overeen met wat ik in gedachten had idd :-). Zit er ngo altijd zo'n lange wachttijd op een nieuwe of duurt dat nog steeds zo lang?
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

re

Bericht door Yabbadehut »

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb deze in handen gehad Koen, is een goede bas in Nieuwstaat en de verkoper is een prima vent. Een 4003 ( in ieder geval deze) heeft een veel dikkere hals dan een 4001)

Succes!
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Mooi ding hoor, maar een nieuwe Rick 4003S in Amberglow (wel mooi vind ik) is goedkoper bij de Bax! En dan heb je een nieuwe met 3 jaar garantie! Dan neem ik het feit dat deze geen binding en dot markers heeft wel voor lief. Dan vind ik 1750,- toch echt te veel geld voor een tweedehandsje.

https://www.bax-shop.nl/rechtshandige-ba ... -basgitaar" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Mooi ding hoor, maar een nieuwe Rick 4003S in Amberglow (wel mooi vind ik) is goedkoper bij de Bax! En dan heb je een nieuwe met 3 jaar garantie! Dan neem ik het feit dat deze geen binding en dot markers heeft wel voor lief. Dan vind ik 1750,- toch echt te veel geld voor een tweedehandsje.

https://www.bax-shop.nl/rechtshandige-ba ... -basgitaar" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7361
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Yabbadehut schreef: Een 4003 ( in ieder geval deze) heeft een veel dikkere hals dan een 4001)
Dat verschilt nogal. Mijn 4003's hebben smalle halsjes. :-)
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

André_84 schreef:Iemand een idee wat een 4003 Jetglo in uitstekende staat tegenwoordig zo ongeveer op moet brengen? ik overweeg nu toch heeel voorzichtig om die van mij weg te doen...
Ik heb laatst mijn linkshandige fireglo uit 1993 van de hand gedaan voor €1700 dus ik denk dat €1700,- niet onrealistisch is.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Misschien dat een linkshandige wat meer waard is (die kom je minder tegen lijkt me), maar ik vind 1700 echt te veel voor een tweedehands Rick. Staat niet in verhouding met wat je tegenwoordig voor een nieuwe betaald. Maar als mensen dat er voor willen betalen, prima natuurlijk! :wink:
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Waar heb je het over? Ze kosten tegenwoordig nog €2200,-.

EDIT: Ik heb het dan niet over een S serie.
Plaats reactie