Rickenbacker plaatjes en praatjes

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
bob's your uncle
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 apr 2006, 11:35

Bericht door bob's your uncle »

berth schreef:
LeftyJ schreef:...met een 4001V63 waarvan de Horseshoe en Toaster zijn vervangen door twee High Gains :?
Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat het om een CS ging en niet om een V63, maar ik kan me vergissen.

Yep, dat is een Chris Squire.
[patsermodus] Ik heb hem zelf ook [/patsermodus]
Alleen waarom die pickups veranderen....
Gebruikersavatar
Gerb
Berichten: 2328
Lid geworden op: 12 jun 2008, 17:55

Bericht door Gerb »

Kon zo snel even geen plaatje vinden, maar op de achterkant van de plaat Fighting van Thin Lizzy staat Phil Lynott met een RIC in z'n hand. :)

Gerbens' Topic
wombatboter schreef:Maar effecten openen zeker je geest (én ledigen je portefeuille)
Sanders over m'n baard schreef:Een beetje de Chriet Titulaer van BGF, minus de zachte G.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7361
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

bob's your uncle schreef: Yep, dat is een Chris Squire.
[patsermodus] Ik heb hem zelf ook [/patsermodus]
Eerst zien, dan geloven. No pic, no Rick.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7361
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Cloff schreef:Kon zo snel even geen plaatje vinden, maar op de achterkant van de plaat Fighting van Thin Lizzy staat Phil Lynott met een RIC in z'n hand. :)
Veel verder dan dit kom ik ook niet:

Afbeelding
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Cloff schreef:Kon zo snel even geen plaatje vinden, maar op de achterkant van de plaat Fighting van Thin Lizzy staat Phil Lynott met een RIC in z'n hand. :)
Klopt. Op de 3 DECCA- albums van Thin Lizzy speelde Lynott op een Rick. Een mooi voorbeeld zijn de nummers " Gonna creep up on ya " en Little Girl in Bloom ". Je hoort daar het typische Rick-geluid. Erg mooi.
Gebruikersavatar
Gerb
Berichten: 2328
Lid geworden op: 12 jun 2008, 17:55

Bericht door Gerb »

Het aparte met Ric's bij mij is dat ik ze op platen zoals Kill 'em All van Metallica en ook op een paar van Deep Purple en The Who geniaal vind klinken, maar toen ik er laatst 1 versterkt uitprobeerde, viel het op een of andere manier een beetje tegen... Hele aparte klank. Maar desondanks dat wil ik er toch nog ooit 1! :)

Ook met dat filmpje van Tjoepatjoep volgens mij van Baba o'Riley. Dat geluid is gewoon echt... hemels!

Gerbens' Topic
wombatboter schreef:Maar effecten openen zeker je geest (én ledigen je portefeuille)
Sanders over m'n baard schreef:Een beetje de Chriet Titulaer van BGF, minus de zachte G.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19306
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

It's all in the fingers ;). Toen WBB de babyblauwe rick van RUIS omhad, klonk die geheel anders dan dat ik die bespeelde. En inderdaad, het geluid van Tjupadingeskes is echt wel goed!
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20323
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Cloff schreef:Het aparte met Ric's bij mij is dat ik ze op platen zoals Kill 'em All van Metallica en ook op een paar van Deep Purple en The Who geniaal vind klinken, maar toen ik er laatst 1 versterkt uitprobeerde, viel het op een of andere manier een beetje tegen... Hele aparte klank. Maar desondanks dat wil ik er toch nog ooit 1! :)

Ook met dat filmpje van Tjoepatjoep volgens mij van Baba o'Riley. Dat geluid is gewoon echt... hemels!
Dank je!
William Sanders schreef:It's all in the fingers ;). Toen WBB de babyblauwe rick van RUIS omhad, klonk die geheel anders dan dat ik die bespeelde. En inderdaad, het geluid van Tjupadingeskes is echt wel goed!
Dank je, het heeft inderdaad ook veel met de techniek te maken. In plaats van de snaren naar beneden te 'drukken', 'hamer' ik erop, waardoor je zo'n 'twang' aan het geluid krijgt. Heerlijk! En verder... rick-o-sound.. kan het iedereen aanraden! Ik heb overigens nog meer filmpjes op mijn youtubepagina staan. ik hoor wel wat jullie daar van vinden...
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22189
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

@Cloff: Ligt ook voor een deel aan de instelling van de versterker (je hebt 'm toch ook op mijn stack geprobeerd?) Ik hou juist niet van dat soort geluid, meer een soort clean-maar-vies basgeluid. Het geluid van Tjoepatjoep zit er in, je moet alleen wel weten hoe je het er uit moet halen.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20323
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

RUIS schreef:@Cloff: Ligt ook voor een deel aan de instelling van de versterker (je hebt 'm toch ook op mijn stack geprobeerd?) Ik hou juist niet van dat soort geluid, meer een soort clean-maar-vies basgeluid. Het geluid van Tjoepatjoep zit er in, je moet alleen wel weten hoe je het er uit moet halen.
Bedoel je dat mijn geluid clean-maar-vies is? Mooie omschrijving :wink: Ik heb mijn baselement door mijn hartke lopen met de EQ in een smiley zeg maar :-) en daarvoor nog mijn Bass Attack, voor een dirty bas. hoog-element loopt door die hughes&kettner gitaarversterker door het overdrive kanaal... zo doe ik dat...

en verder... vingerrrrwerk!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22189
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Ik bedoelde eigenlijk meer dat mijn geluid clean-maar-vies is, dat van jou is meer vies-maar-vies ;)
Gebruikersavatar
bob's your uncle
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 apr 2006, 11:35

Bericht door bob's your uncle »

berth schreef:
bob's your uncle schreef: Yep, dat is een Chris Squire.
[patsermodus] Ik heb hem zelf ook [/patsermodus]
Eerst zien, dan geloven. No pic, no Rick.
Nou vooruit :wink:
Ik post nog wel is betere foto's als ik meer tijd heb.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20323
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

bob's your uncle schreef: Afbeelding
geil!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
alexander92
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:31

Bericht door alexander92 »

Leuke rick in die clip..
Al schijnt het nummer ingespeelt te zijn met een mapleneck P :?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OoKJvY6o_6E[/youtube]
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Er staat nu zo'n schatje op MP:
Afbeelding
Wat een ding.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Plaats reactie