headless leeft

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Albaran
Berichten: 585
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:42

Bericht door Albaran »

Naar mijn mening iets té over de top, maar het ziet er wel leuk uit.
"Hou je erbuiten, Cock!"
"Ab, steek de kerstboom aan!"

Moi!
Gebruikersavatar
fantastik_badr
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 sep 2007, 13:06

Bericht door fantastik_badr »

Mee eens, het is "pushing it" zeg maar.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Bij mij was het eerder door dit soort bassist en basmodellen dat ik begon uit te kijken naar headless in de jaren 90, ik weet overigens niet wat voor bas dit eigenlijk is (waarschijnlijk iets Duits)

https://www.youtube.com/watch?v=VsuYOg-K ... re=related
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

da's een Shack. :wink:
hij heeft trouwens ook een mooie dubbelnek van Shack maar sinds hij daar rugklachten door kreeg gebruikt hij die nog maar zelden.

trouwens echt één van m'n favoriete bassisten die Kai Eckhardt! :worship:
Jack

Bericht door Jack »

Eigenlijk vind ik dat ik vanwege de naam alleen al ook zo'n the Jack bas zou moeten hebben, maar ik kan er net als zoveel anderen niet aan wennen.
Dus headless leeft wel, maar niet bij mij. :roll:
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Die gele Basslab L-bow..die vind ik nog steeds heel erg interessant, maar de klank kan me niet echt bekoren. Het is teveel grafiet om nog lekker te klinken vind ik zelf.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

met die L-Bow bassen valt het in het echt eigenlijk wel mee moet ik zeggen: ik vond die bas erg lekker klinken met een waanzinnige diepgang in z'n B snaar (komt oa door die holle buis heb ik me laten vertellen) terwijl hij absoluut niet zoals bv een Status overdreven "grafietig" klinkt.

echt een bas die je zou moeten uitproberen dus. 8)
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Mijn alleeerste bas was een Samick zeer goedkoop p-model met headless neck.
Die heb ik na een paar jaar verbouwd tot een soort steinberger-model, met 2 J pups.
Nog een paar jaar later heb ik de pups overgezet op een nieuwe zelfbouwbas, dus de headless ligt ergens op zolder zonder pups en ook de brug is meegegaan.

Maar man wat klonk dat ding! kwam wellicht ook door de 32" scale en de maple toets...

Via een yamaha P fretless, een samick PJ en een fender PJ, ben ik nu weer terug bij 32" (Ibanez GAXB)... Heerlijk!

Grote voordeel van headless: betere balans, meer wendbaarheid zonder brokken... Minder gewicht!

Volgens mij is het vette laag van de medium- en shortscales te danken aan de lagere snaarspanning...
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Bericht door Erikx »

Ik heb 'm niet besteld om het "headless-zijn", maar omdat ie wat extra's kan toevoegen: De NS-stick, de chapman-stick waar je ook gewoon op kunt bassen. Een paar jaar geleden 1 keer op gespeeld en hopelijk heb ik hem binnen 3 maanden binnen! Mede ontworpen door Ned Steinberger trouwens, vandaar de naam NS-stick.


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Erikx op 03 mei 2008, 14:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Als ik aan een headless bas denk, zie ik toch grote witte sportschoenen met een taps toelopende stonewashed spijkerbroek erin, een geblondeerd matje en een gitaarband met pianoprint voor me. De enige manier waarop ik het nog enigzins kan waarderen is bij een reggaeband of zoals bijvoorbeeld de Sei bas op pagina 2.
Gebruikersavatar
Chris P
Berichten: 2254
Lid geworden op: 28 mei 2007, 22:57

Bericht door Chris P »

De kop van mijn EB3 is er een keer afgebroken. Maar dat telt zeker niet he?

Gibson had trouwens de headless 20/20. Laatst op gespeeld en het viel me alles mee.....:)
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Chris P schreef:De kop van mijn EB3 is er een keer afgebroken. Maar dat telt zeker niet he?

Gibson had trouwens de headless 20/20. Laatst op gespeeld en het viel me alles mee.....:)
Die 20/20 is echt vaag :D Had er nog nooit van gehoord, maar het ziet er echt bijzonder uit. Het is toch geen headless? Ik zie stemmechanieken op de kop hoor?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
gasbitarist
amBASSador
Berichten: 10490
Lid geworden op: 07 aug 2007, 19:06

Bericht door gasbitarist »

Bogey schreef:Als ik aan een headless bas denk, zie ik toch 1. grote witte sportschoenen met 2. een taps toelopende stonewashed spijkerbroek erin, 3. een geblondeerd matje en 4. een gitaarband met pianoprint voor me.
KLIK

Negatief op alle vier de genoemde kenmerken.... :cry:
"Mensen die het wel moeilijk hebben verwerken best het venijn in hun eentje." - wombatboter
Gebruikersavatar
BijtBas
Berichten: 892
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:57

Bericht door BijtBas »

Ik zie een hele stoere basopa :D

Edit: Opa valt eigenlijk mee xD 48 ofzo? :oops:
gasbitarist
amBASSador
Berichten: 10490
Lid geworden op: 07 aug 2007, 19:06

Bericht door gasbitarist »

+1
"Mensen die het wel moeilijk hebben verwerken best het venijn in hun eentje." - wombatboter
Plaats reactie