RokAxe

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Æ

RokAxe

Bericht door Æ »

Wie heeft informatie over RokAxe-bassen?
Ik kan totaal niks vinden, wat kan betekenen dat er gewoon niks te vinden is, of dat ik op de verkeerde plekken aan het zoeken ben. Wie kan mij helpen?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Lijkt een beetje een Warwick-cloon.....
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Ik heb er toen ik naar het zoeken was naar mijn eerste bas eentje uitgeprobeerd. Volgens mij waren ze toen net nieuw (als ik de verkoper moet geloven) en voor zover ik er toen over kon oordelen waren ze ook bestwel ok. Wilde er toen eentje kopen, waren ze in één keer iets van 200 gulden duurder geworden (ze hadden er dus een paar weken té goedkoop gestaan, foutje van een verkoper). Dat was wel even balen..

Op internet is er inderdaad niets over te vinden (althans niet met google ;))
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ik heb er wel 'ns eerder over gelezen op internet, maar waar weet ik echt niet. Maar er moet dus wel iets over te vinden zijn.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
bassplayer
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:18

Bericht door bassplayer »

Ik heb er ooit eens ene gehad (zoals hierboven ergens op de foto staat), t was mn eerste 5 snarige. Maar k heb m ook weer snel verkocht, dat ding bleef gewoon afzakken :?
Volgens mij zaten die knoppen voor de riem niet juist ofzow. Anyway.... t geluid was maar matig, tis een leuk beginnersbasje zullen we maar zeggen.
Æ

Bericht door Æ »

bassplayer schreef:Anyway.... t geluid was maar matig, tis een leuk beginnersbasje zullen we maar zeggen.
Inderdaad, ik heb ondertussen twee betere bassen aangeschaft en wil bovenstaande bas -die dus van mij is- verkopen. Alleen op vragen 'wat is het houtsoort' en dergelijke kan ik geen antwoord geven omdat ik niks van de bas/fabrikant weet.
Gebruikersavatar
bassplayer
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:18

Bericht door bassplayer »

Kan k je helaas ook geen zinnig antwoord op geven. Ten tijde toen k m gekocht had, had ik geen benul van al die verschillende houtsoorten. Dus dat heb k ook nooit gevraagd.

Misschien es bij een winkel gevraagd ( daar waar je m gekocht hebt), misschien dat ze een nummer/website hebben van de fabrikant !
Gebruikersavatar
www.vanafvandaag.tk
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 dec 2003, 09:35

Bericht door www.vanafvandaag.tk »

Rok Axe maakt ook bas versterkers. Er stond er in de studio waar we onze demo opnamen eentje. Maar was daar nu niet direct van onder de indruk. Geluid was verschrikkelijk iel, zat weinig definitie in. Als hun bassen net zo zijn, dan zou ik er ver van blijven.
Vanaf Vandaag - Nederpop uit Friesland
https://www.vanafvandaag.tk
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Lijkt een beetje gelakt Alder (Elzen vlgns mij...)
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ja, heeft iemand misschien een overzichtje van wat al die engelse houtsoorten in 't nederlands nou eigenlijk betekenen?
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Ash = Essen
Swamp Ash = Licht Essen
Bubinga = Bubinga
Cherry = Kersen
verder kom ik ff niet....
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Plaats reactie