Squier of Yamaha?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Attero Dominatus
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2008, 12:24

Squier of Yamaha?

Bericht door Attero Dominatus »

Hello allemaal,

Ik speel al een aantal jaren elektrische gitaar en ik zou nu wel de overstap naar een bass willen wagen.
Nu ben ik al een tijdje aan het rondkijken naar geschikte bassen en is mijn oog gevallen op een Yamaha RBX 270 of een Squier Vintage modified j-bass (beiden in natural kleur :love: ).
Omdat mijn andere gitaar een fender (mex strat) is neig ik dus meer naar de squier temeer omdat die Seymour designed elementen heeft, maar anderzijds is de Yamaha goedkoper en weet ik dat Yamaha prijs/kwaliteit zeer goed is en kan ik het geld dat ik minder betaal voor de Yamaha in een betere versterker steken.
Zijn deze bassen een goede keuze wetende dat ik vooral rock ga spelen (met soms ook wel eens hard rock/metal)?
Van versterkers weet ik eigenlijk niet veel, deze zou gewoon voor thuisgebruik moeten dienen, heeft iemand daar soms advies voor?

Thx, Attero Dominatus :wink:

Ohja vergeten te melden: het budget is ongeveer 500 euro
Gebruikersavatar
Yuomay
Berichten: 2553
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:03

Bericht door Yuomay »

Hey allereerst tof dat je de overstap maakt. Bassen zijn zoveel leuker.

Voor 500€ zou ik verder kijken dan squier of de budget line van yamaha. Kijk 2e hands voor een mex Fender of Jap. Je kan echt wel beter krijgen voor 500€
Try something different.

Mentally Retarded Friend: Myspace; Facebook
Attero Dominatus
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2008, 12:24

Bericht door Attero Dominatus »

Yuomay schreef:Hey allereerst tof dat je de overstap maakt. Bassen zijn zoveel leuker.

Voor 500€ zou ik verder kijken dan squier of de budget line van yamaha. Kijk 2e hands voor een mex Fender of Jap. Je kan echt wel beter krijgen voor 500€
Thx :)

Yep, maar dan is er geen plaats meer voor een versterker, die zou ook nog binnen dat budget moeten kunnen :wink: :)
Gebruikersavatar
Yuomay
Berichten: 2553
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:03

Bericht door Yuomay »

Attero Dominatus schreef:
Yuomay schreef:Hey allereerst tof dat je de overstap maakt. Bassen zijn zoveel leuker.

Voor 500€ zou ik verder kijken dan squier of de budget line van yamaha. Kijk 2e hands voor een mex Fender of Jap. Je kan echt wel beter krijgen voor 500€
Thx :)

Yep, maar dan is er geen plaats meer voor een versterker, die zou ook nog binnen dat budget moeten kunnen :wink: :)
Tsja daar heb je een punt. Maar alleen voor thuis kan je met 80 euro af aan een versterker alleen dan moet je niet ook nog is willen optreden. Maar aangezien je ervaring heb met instrumenten zou ik wel kijken naar een 2e hansje. :)
Try something different.

Mentally Retarded Friend: Myspace; Facebook
lars-dorren
Berichten: 490
Lid geworden op: 27 jan 2008, 16:11

Bericht door lars-dorren »

Ik zou voor de squier gaan, speelt veel lekkerder door de dunnere hals (maar dat is persoonlijk natuurlijk), en dan deze versterker dr bij?

Als ik zou, gezien de dingen die je er mee wilt spelen, deze ook even in je overweging meenemen:

Epi Thunderbird
Peavey Zodiac
Squier P VM
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

er staat een Squier VM jazz bas op speurders.nl. Misschien is dat wat? Ik hoor over deze bassen alleen maar goede verhalen (maar idd ook over de goede prijs/kwaliteitsverhoudig van Yamaha's).
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1117
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Bericht door Gerth »

Bij dit budget zou ik voor OLP MM2 gaan, dan heb je nog meer dan 200 euro over voor een versterker zoals bv. een Ashdown, Warwick, of, wat ik zou nemen (is dan nét iets meer), een Lowdown Studio 110.
Gebruikersavatar
onZ
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 apr 2004, 07:58

Bericht door onZ »

Een Yamaha BB414 zou ik doen. Het ongelooflijk wat je voor 320e aan geluid terug krijgt.
Attero Dominatus
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2008, 12:24

Bericht door Attero Dominatus »

Thanks voor de reacties allemaal :D
lars-dorren schreef:Ik zou voor de squier gaan, speelt veel lekkerder door de dunnere hals (maar dat is persoonlijk natuurlijk), en dan deze versterker dr bij?

Als ik zou, gezien de dingen die je er mee wilt spelen, deze ook even in je overweging meenemen:

Epi Thunderbird
Peavey Zodiac
Squier P VM
Ik zal deze zeker uittesten wanneer ik naar musicstore ga :wink:
Maar zo een precision squier, die heeft slechts 1 pickup, is zo een p-bass special dan niet een betere keuze aangezien die er twee heeft?
Gerth schreef:Bij dit budget zou ik voor OLP MM2 gaan, dan heb je nog meer dan 200 euro over voor een versterker zoals bv. een Ashdown, Warwick, of, wat ik zou nemen (is dan nét iets meer), een Lowdown Studio 110.
OLP ken ik niet :oops:
Gebruikersavatar
jeroentg
Berichten: 592
Lid geworden op: 04 apr 2007, 17:46

Bericht door jeroentg »

onZ schreef:Een Yamaha BB414 zou ik doen. Het ongelooflijk wat je voor 320e aan geluid terug krijgt.
+1!
Fender LE Lightweight Ash Am. Prof. J Bass • Fender AS P Bass • Yamaha Superbass 1200S • Yamaha BB414 • Yamaha BB415 • Kala UBass • RMI/Lehle Basswitch IQ DI • Tech21 Bass Fly Rig • SansAmp BDDI V2 • Fender Rumble 100 •
lars-dorren
Berichten: 490
Lid geworden op: 27 jan 2008, 16:11

Bericht door lars-dorren »

Attero Dominatus schreef: Ik zal deze zeker uittesten wanneer ik naar musicstore ga :wink:
Maar zo een precision squier, die heeft slechts 1 pickup, is zo een p-bass special dan niet een betere keuze aangezien die er twee heeft?
Nou, het is natuurlijk niet zo dat een bas met meer pickups automatisch beter is ;). Een P-element geeft een vetter geluid, veel rockbassisten verkiezen hem daarom boven de J. Een P-bass special maakt je bas, door het extra, J-element wat veelzijdiger.
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Eeuwig spijt gehad van de verkoop van mijn squier P-bas, heb nu ook een Yamaha BBNIII (fretloos gemaakt) maar ik mis toch wel die precision :cry:

Dus.... Ik zou voor de Squier gaan ! (het liefst zo'n vintage modified)
Best wel, eigenlijk.
Gebruikersavatar
Case
Berichten: 698
Lid geworden op: 11 mar 2008, 11:14

Bericht door Case »

Vorige week was ik vastbesloten voor de Squier VM J-fretless* te gaan, maar het geluid viel helaas tegen. :(
Daarna nog even de Squier J-bas in handen genomen en dat ging ietsies beter.
De verkopert duwde tegen mijn zin de Yamaha in mijn handen, maar die klonk wel even wat beter. Oei. :P
Toonregeling doet echt wat het moet doen en je kan er veel sounds uithalen.

* inmiddels mijn zinnen op de Vintage icon fretless gezet
Gebruikersavatar
eric_wilson_is_fat
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 dec 2004, 22:29

Bericht door eric_wilson_is_fat »

Maar toch is de yamaha BB414 een erg lekkere bas. Ik vind de klank volwassener als bij de genoemde squiers. (geen ervaring met de VM serie!).
I tell ya 8)
Jack

Bericht door Jack »

Met een Squier moet je nou een maal wat geluk hebben om de goede te vinden, dat zal met een Yamaha denk ik iets sneller lukken.
conclusie, de Yamaha zal snel de winst pakken.
Een goede Squier zal altijd overwinnen.
Plaats reactie