Johnson bassen?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Johnson bassen?

Bericht door KvE »

Met mijn gas-aanval voor een 5 snaar loop ik op marktplaats tegen een Johnson kopie van een J-5 aan...

Wordt verkocht door ene Siep Elverdink uit Buitenpost.

Op internet is er maar heel weinig te vinden over het merk en Siep heeft wel eens een gitarist een kromme hals verkocht lees ik op het gitaristenforum.

Bij Harmony Cenral zijn 2 positieve reviews van het merk te vinden.

Ding kost maar 155,= en zou nieuw zijn vlgs. deze Siep.

Iemand ervaring met het merk of de verkoper?
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

Siep is al vaker voorbij gekomen op het forum en is volgens de reacties een prima verkoper. Het enige wat ik van hem is gekocht is een brug :wink:

Over 'zijn' merk weet ik niets. Dikke kans dat de volgende reageerder roept dat het voor dat geld niet veel kan zijn :lol:
Gebruikersavatar
Danthaman
Berichten: 3936
Lid geworden op: 31 mei 2006, 18:19

Bericht door Danthaman »

Siep is oke, ik heb mijn roadstar van hem. Netjes verzorde verzending en afhandeling...

Ik zou zo weer een bas van hem kopen!..
Alles Is Simpel...
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Hoe komt hij aan z'n spullen? Hij heeft best veel te koop. Maar lijkt geen "dealer" ën "garantie" daar leest hij overheen als je er naar vraagt.

Terwijl het wel nieuw spul is volgens hem.

Ik heb er zo'n gevoel over...
Gebruikersavatar
Danthaman
Berichten: 3936
Lid geworden op: 31 mei 2006, 18:19

Bericht door Danthaman »

KvE schreef:Hoe komt hij aan z'n spullen? Hij heeft best veel te koop. Maar lijkt geen "dealer" ën "garantie" daar leest hij overheen als je er naar vraagt.

Terwijl het wel nieuw spul is volgens hem.

Ik heb er zo'n gevoel over...
Mijn roadstar is van 1986, hij heeft mij niet geprobeerd wijs te maken dat het een nieuwe was hoor...
Alles Is Simpel...
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Johnsons bassen zijn goedkoop :) Die prijs klopt wel.

Siep is ook ok, bijna het halve forum heeft al es wat van m gekocht geloof ik. Waar ie zn spul vandaan haalt weet ik ook niet, ik gok eBay.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Haico

Bericht door Haico »

Naar horen zeggen zijn Johnsons redelijk goede kopieen.. Altijd: try before you buy!
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Haico schreef:Naar horen zeggen zijn Johnsons redelijk goede kopieen.. Altijd: try before you buy!
Yep... heb Siep al gemaild of ik ff kan komen kijken...
Gebruikersavatar
InTheFade
Berichten: 505
Lid geworden op: 14 jan 2008, 21:18

Bericht door InTheFade »

Klinkt als iemand die via Ebay en dergelijke sites "in het zwart" aan het bijverdienen is :D

Heb ook al eens bij iemand in Nederland samen met vriend een trace elliot gaan kopen en toen we daar aankwamen om te steten bleek zijn halve huis vol te staan met US import gitaren die hij door de lagere prijs in de US voor een mooie prijs kon verkopen en hij daar ondertss wat winst aan had. Een leuke (niet-legale) manier voor een bijverdienste :D
Bad MF
Belgische meeting HIER
Persoonlijke Topic hier
Gebruikersavatar
bor
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:51

Bericht door bor »

Siep koopt zijn spullen zelf ook weer via Marktplaats. Had zelf een Rick kopie uit elkaar liggen en dus maar op Marktplaat gezet. Hij kwam hem direct halen en vertelde toen dat hij inderdaad de hele tijd spullen kocht, opknapte en weer verkocht.
Jazzbas USA Fender
Fender Nate Mendel Precision
OLP MM3 5 snaar
Squier VM Precision
EBS Fafner
SWR Goliath III 4x10
Maruszczyk Barabass
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

bor schreef: spullen kocht, opknapte en weer verkocht.
Erg leuke hobby, basjes opknappen. (alleen loopt je huis zo over met spullen zei de ervaringsdeskundige :lol: )
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Wel heel leuk dat dit forum weer de onderste steen boven krijgt :D
Kyuss
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2016, 16:00

Johnson bassen?

Bericht door Kyuss »

Deze week ook contact gehad met Sieb Elverdink uit Buitenpost. De communicatie via de mail liep bijzonder langzaam, stroef en boerig (spelling en interpunctie nog buiten beschouwing gelaten). Vragen werden maar mondjesmaat beantwoord. Ik kreeg het idee dat hij niet veel kwijt wilde over zijn spul. Eenmaal tot een deal te zijn gekomen vroeg ik om zijn telefoonnummer, maar die was buiten tijdelijk gebruik (evenals alle andere telefoons in zijn buurt). Meteen daarop volgde een mailtje dat hij toch een gevoel had dat we niet een deal gingen komen. Ik heb hem nog gevraagd waar dat op gebaseerd was, maar daar kwam al geen reactie meer op. Een dag later had hij de bas aan een ander verkocht. Zonde van de moeite en de tijd zo iemand. Achteraf denk ik beter dat het niet is doorgegaan
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

Johnson bassen?

Bericht door Steeferdesteef »

Harmony Central..... tja..
Bijna alleen maar positieve reacties. Snap ik ergens ook wel. Is vaak een eertste indruk zonder goed te vergelijken. Een enkele keer een goed onderbouwde recensie.
Sieb is een knutselaar/handelaar maar hij vraagt normale prijzen voor zijn spullen.
Is geen boef, eerder een boer :mrgreen:
Ik heb het idee dat al die budget dingen van <200€ zo'n beetje hetzelfde zijn. Misschien wel dezelfde fabriek. Gewoon goed voor het geld. Als je een Fazley koopt bij Bax, een Harley Benton bij Thomann of een Jack en Danny bij Musicstore heb je garantie en ze doen niet moeilijk over terugsturen als hij niet bevalt, dat vind ik een heel groot voordeel
Weliswaar geen Jazz maar misschien wel leuk: https://www.thomann.de/nl/harley_benton_ ... 5_bass.htm
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
Plaats reactie