afstellen van je bas

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

afstellen van je bas

Bericht door roberto »

heeft een van jullie nog een beetje een goeie tip/website/boek vwb het afstellen van je bas? dan bedoel ik de anatomie (wat doet wat? als ik aan dit schroefje draai, wat gebeurt er dan?), intonatie en de hele mikmak.

alvast bedankt

roberto
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Kijk ff op:

https://www.hotwire-bass.de

Homepage, rechtsonder 'Bass Setup Clinic'.

Er staat van alles op, de bassen zijn echt niet te kloppen. Erg aardige vent ook, ultra duits accentje door zijn engels heen. FF met hem gesproken op de Bassday. Top uitleg trouwens...

Ik sta er ook op op de Bassday!

Afbeelding

Helemaal daar in de verte... in het rood.... :)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Thnx coole site! 8)
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Brave Bass
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 jan 2004, 20:28

Bericht door Brave Bass »

Zeker bedankt. Handige tips muziekfragmenten van Bass Talk 7 al geluisterd?
Jesus is the way
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

bedankt de teng maar ik vind het een beetje magertjes. tikte de vorige x ook weer 25 eurootjes af om m'n skatzie af te stellen. dit terwijl ik het volgens mij makkelijk zelf kan als ik maar een beetje weet wat ik moet doen snappie?
goeie tip hoor, maar wat meer technische follow-up zou welkom zijn.

groeto

r
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Hoezo... het staat er toch aardig uitgelegd. Je kunt anders zelf ook ff gaan kijken op ander sites ipv een suggestie afzeiken, waarbij jij gewoon niet tevreden bent. :roll:

Probeer anders de site van Gary Willis?

https://www.garywillis.com
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

beetje rustig aan doen, de teng, denk om je hart. ik zeik nix af en bleef beleefd maar ik ga wel lopen zeiken als jij zo overspannen reageert.
die site van gary willis is beter.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Je had natuurlijk ook zelf op verschillende sites kunnen kijken, ipv die 25 euro neer te tellen, waar je dan nu wat kwaad om bent? Toch? :roll:

't Is nog niet eens duur, want het kost al gauw een tientje meer.

Overigens, als ik er zelf aan begin, loopt het altijd op het laatst fout, zodat ik uiteindelijk: of heel lang zelf zit te klooien, of hem alsnog wegbreng. Ik krijg het de laatste tijd steeds beter onder de knie.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Bas Begin
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 jan 2004, 09:08

afstellen gitaar

Bericht door Bas Begin »

op www.westerhaven.nl staat het een en ander ove afstellen van gitaren
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Er zijn ook heel wat boeken over geschreven, kijk eens in de bieb. Een boek is toch meestal wat beter en uitgebreider dan de gemiddelde website.

Zelf kan ik ook alleen maar mijn snaren verwisselen en intoneren en de actie een beetje verstellen. Voor al het andere breng ik 'em weg, maar dat vind ik het ook wel waard eigenlijk.
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Jah en das misschien 2x per jaar... en je speelt er het hele jaar op, ik ga er zelf ook niet aan klooien
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

ik snap wel dat je er zelf niet al teveel aan moet rommelen. maar kleine dingetjes zoals een fretbuzz verhelpen, goed intoneren, hals bijstellen en dat soort dingen kun je volgens mij wel zelf doen dus vandaar dat ik ernaar informeerde.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Volgens de eigenaar van LL'musiccenter (waar ik mn bas heb gekocht) kun je ,zolang je niks forceerd, weinig kapot maken. Dus ik heb zoiets van dat doe ik zelf wel (als t nodig is)
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

je moet alleen een beetje opletten dat je je hals niet in extreme posities gaat zetten want die kan blijvend vervormen met veel pech.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

je moet idd geen schroeftol aan je Trussrod hangen......maar voor de rest kan er weinig fout gaan.......mijn oude bass heeft geweldig lage actie....(1.5mm ong.) zelf gedaan.........
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Plaats reactie