Ibanez ATK topic?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Mario
Berichten: 471
Lid geworden op: 04 jan 2008, 15:53

Bericht door Mario »

ik zie net dat die ATK die ik op het oog heb een vijfsnaar is en dat trek ik niet :).

We zoeken verder...
I want something good to die for, to make it beautiful to live
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Haico schreef:VEEL meer output en wat meer karakter... Luister maar...
https://haicovanoosten.googlepages.com/Untitled.mp3
Soundclips vind ik altijd lastig. Klinkt goed al is dat niet mijn type geluid. Ik hoor er dus niet het geluid in dat ik zelf zou opzoeken. Welke van de coilcombinaties had je gekozen bij deze clip? Was ook wel een beetje benieuwd of het een ATK op epo zou worden of echt een heel ander karakter zou geven. Zonder hier overigens een Nordstrand topic van te willen maken.. De geluidsmatige(!) vergelijking met de Stingray was eigenbelang en offtopic.

Neem je hem mee naar de Bassmeeting?

EDIT: ik kon me al niet voorstellen dat je zo'n ielig geluid zou willen dus ik heb je soundclip even afgespeeld over een PC met externe boxen. Tjonge wat een verschil! Dit komt al veel meer richting mijn Basslines SMB-4a. Klinkt goed!
Laatst gewijzigd door Thunder op 29 jul 2008, 17:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hans
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 dec 2003, 13:14

Bericht door hans »

Dit is een leuke informatieve thread geworden. Bedankt allen, voor jullie input. Nu gauw opzoek naar een 4 snarige jap of koreaan!
Everybody was kung-fu fightin'......
Haico

Bericht door Haico »

Thunder schreef:Soundclips vind ik altijd lastig. Klinkt goed al is dat niet mijn type geluid. Ik hoor er dus niet het geluid in dat ik zelf zou opzoeken. Welke van de coilcombinaties had je gekozen bij deze clip? Was ook wel een beetje benieuwd of het een ATK op epo zou worden of echt een heel ander karakter zou geven. Zonder hier overigens een Nordstrand topic van te willen maken.. De geluidsmatige(!) vergelijking met de Stingray was eigenbelang en offtopic.

Neem je hem mee naar de Bassmeeting?

EDIT: ik kon me al niet voorstellen dat je zo'n ielig geluid zou willen dus ik heb je soundclip even afgespeeld over een PC met externe boxen. Tjonge wat een verschil! Dit komt al veel meer richting mijn Basslines SMB-4a. Klinkt goed!
Dit is parallel. In dit standje geeft de bas echt HEEL veel output. Ik had de bas meegenomen naar de vorige meeting. Zelfs de -10 dB knop op de Hevos versterker bleek ontoereikend om de bas in toom te houden. :D Uit de aanwezige buizenbakken heb ik geen cleane noot kunnen krijgen.
Dit clipje heeft geen EQ... geen geluid opgezocht. De bas klinkt iets dunner dan het zou doen met 45-105 snaren. Dit was met 40-100 nikkel snaren van een half jaar oud. De snaren hadden toen wel pas een spiritusbad gehad. Ik hoor wel een beetje dat droge van een Stingray. Misschien had ik wat hoog moeten wegdraaien...

Misschien neem ik deze bas wel mee, misschien niet... Het ligt een beetje hoe ik die dag wakker wordt. 8) :lol:
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22186
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Pasgeleden heb ik even de ATK van Haico in m'n handen gehad, erg prettige ervaring. Ik heb er wel meer gezien en gevoeld, maar dat is al wat langer geleden, weet ik niet meer zo precies. Normaal ben ik niet zo van de Iba's, maar deze zijn fijn. Zover ik weet de enige (niet-Fender-kopie) Ibanez waarvan het niet uitgesloten is dat ik er in een opwelling nog eens stiekem op ga zitten GASsen....
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Ik heb er zo'n 10 jaar geleden wat in handen gehad bij Feedback in Utrecht. Allemaal k*t afgesteld helaas, net als de MM's die er hingen.

Dus... Dat werd 'm niet. Helaas.

Maar de originaliteit van het ontwerp en de ruige klank spreken me enorm aan. Geweldig dat Ibanez gewoon een eigen "standaardbas" heeft ontworpen, die opkan tegen de P, de J, de MM's en Gibson.

Niet veel later m'n Fender MIJ Jazz Special gekocht, heeft ook dat dikke ruige geluid.

Maar nog steeds GAS dus! Zeker de gedachte dat je er een MM-humbucker in kan knallen vind ik geinig.

Ik zou er dan wel een tulpstekkertje aanzetten zodat je het element ff kan wisselen. 8)
Haico

Bericht door Haico »

KvE schreef:Ik zou er dan wel een tulpstekkertje aanzetten zodat je het element ff kan wisselen. 8)
StekkertjeS... Er zitten 4 draadjes aan.
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Haico schreef:
KvE schreef:Ik zou er dan wel een tulpstekkertje aanzetten zodat je het element ff kan wisselen. 8)
StekkertjeS... Er zitten 4 draadjes aan.
Okee, okee, we verzinnen wel wat...
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

KvE schreef:
Haico schreef: StekkertjeS... Er zitten 4 draadjes aan.
Okee, okee, we verzinnen wel wat...
Zo'n 4-pins molex!

Afbeelding
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

In de computerindustrie hebben ze veel betere standaard stekkertjes dan in de instrumenten-bouwerij.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13433
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Monolith schreef:Zo'n 4-pins molex!

Afbeelding
Te gek, dan kan er ook meteen een CD-brander in je bas op de plaats van het element!
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

KvE schreef:In de computerindustrie hebben ze veel betere standaard stekkertjes dan in de instrumenten-bouwerij.
Sterker nog, er zijn er ook die nog 3 slagen kleiner zijn dan deze, maar daar kon ik geen plaatje van vinden en ik ben te lui om er een foto van te maken.

Maar toch.

En een CD-brander in je bas is stoer. Wel een met buizen. Jeweettoch?
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Het kan best wat kleiner...

Afbeelding
Haico

Bericht door Haico »

Monolith schreef:En een CD-brander in je bas is stoer. Wel een met buizen. Jeweettoch?
En als de buizen te warm worden zet je er heel makkelijk een ventilatortje bij.

... wacht even... waarom niet gelijk waterkoeling?!


Afbeelding
Gebruikersavatar
Mario
Berichten: 471
Lid geworden op: 04 jan 2008, 15:53

Bericht door Mario »

dat gaat hier behoorlijk offtopic.

Zit er op een ATK eigenlijk een schakelaar om ook in passieve stand te spelen?
I want something good to die for, to make it beautiful to live
Plaats reactie