Everything Hollow

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.

Heb je een Hollowbody basgitaar?

Ja
118
30%
Nee
247
62%
Gaat jou niks aan
31
8%
 
Totaal aantal stemmen: 396

Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3054
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Bericht door Van Tango »

dejohan schreef:Is die gerefinisched? Ik dacht dat die enkel in zwart en goud bestonden?
Heeft inderdaad een refinish gehad. Hij was ooit goud. Zit ook een ander element in: DiMarzio Model One.
What difference does it make?
Gebruikersavatar
reddoortranscendence
Berichten: 964
Lid geworden op: 08 jun 2007, 15:52

Bericht door reddoortranscendence »

Droombolus schreef: Afbeelding
Ik heb ze al vaker gezien on-line. Hoe is de kwaliteit en geluid?
Waar kan ik zo'n testen?

"It's too bad she won't live! But then again, who does?" ... Gaff
Gebruikersavatar
Marthais
Berichten: 2060
Lid geworden op: 31 mei 2006, 17:14

Bericht door Marthais »

Droombolus schreef:
Marthais schreef:[img]ibanez%20picje[/img]

Blijf toch een van de mooiste... Die gaat hier ooit nog een keertje komen.
Mooi basje, maar een niet intoneerbare en vooral ook los staande brug is voor mij doorgaans een akuut middel tegen GAS. Ik ben blijkbaar niet de enige want er is aangekondigd dat de nieuwe Eastwood Classic 4 een vaste brug gaat krijgen ...........


[img]knip[/img]
Ah, dat had ik niet eens gezien... :P dan maar even de eastwood in de gaten ouden, want die is ook mooi :D
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22186
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Afbeelding

Tadaa!

Check ook het geniale serienummer!
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Ah, zo'n "factory second" :D

Kwantakosta?
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22186
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Kostadanimuchas. Maar hij is ook een keer onthoofd geweest, dat scheelt. Het wordt daar geen slechtere bas van, lijkt me wel ok gerepareerd.

Wel nog een vraagje aan de Ravioli-kenners hier: Bij de mijne is de uitput bij alles wat ik op de E snaar speel veel lager dan bij de andere snaren. Is dat normaal bij deze basjes? Ik heb het pooltje al iets omhooggedraaid en het element wat dichter naar de snaren gebracht, maar dat helpt niet.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26351
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ow, ow, ik wil nog zo graag ooit een keer een semi-solid, en dit topic helpt niet echt...... :?
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22186
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Dit topic is juist heel behulpzaam, Hans. De verschillende bassen komen hier aan bod, met dikwijls mooie plaatjes en ze worden door de kenners besproken. Met al die info wordt het alleen maar makkelijker om de bas uit te zoeken die je daadwerkelijk aan gaat schaffen, toch?
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26351
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Je weet me weer goed te raken, Sven.... :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

RUIS schreef:Wel nog een vraagje aan de Ravioli-kenners hier: Bij de mijne is de uitput bij alles wat ik op de E snaar speel veel lager dan bij de andere snaren. Is dat normaal bij deze basjes? Ik heb het pooltje al iets omhooggedraaid en het element wat dichter naar de snaren gebracht, maar dat helpt niet.
Ik ben geen Rivoli kenner, maar alle shortscale Gibson bassen waar ik op gespeeld heb hadden dit probleem, zelfs nieuwe SG Reissue bassen. Maar ook enkele andere long scale Gibsons. Op de een of andere manier klinkt de E snaar minder vet. Ik zou ook wel graag willen weten hoe dit kan, en wat je eraan kan doen, behalve die pooltjes omhoog draaien.
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Ibanez AGB-140


Afbeelding




[kuch]semi-solid[/kuch]
Best wel, eigenlijk.
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

RUIS schreef:Wel nog een vraagje aan de Ravioli-kenners hier: Bij de mijne is de uitput bij alles wat ik op de E snaar speel veel lager dan bij de andere snaren. Is dat normaal bij deze basjes?
De uitpoet van je G snaar is wel OK ? De PUP op mijn Ravioli gaf buiten de normale makke ( zie onder ) ook de G snaar zachter door dan de A en D en dus heb ik 'm vervangen met een All-Parts PUP. Ik had er eigenlijk al een Artec voor klaarliggen maar die paste niet goed in de cavity en om daarvoor nou in die sustain balk te gaat kotteren vond ik geen fijn plan.
basloze fret schreef:
Ik ben geen Rivoli kenner, maar alle shortscale Gibson bassen waar ik op gespeeld heb hadden dit probleem, zelfs nieuwe SG Reissue bassen. Maar ook enkele andere long scale Gibsons. Op de een of andere manier klinkt de E snaar minder vet. Ik zou ook wel graag willen weten hoe dit kan, en wat je eraan kan doen, behalve die pooltjes omhoog draaien.
Ik had het probleem bij m'n oude EB-3 inderdaad ook. Volgens mij komt het omdat de sidewinder de boventonen van de E-snaar niet lekker oppakt, daar helpt het omhoog draaien van het pooltje niks aan. Ik heb damaals de elektronika na laten meten en uit eindelijk de komplete bedrading laten "moderniseren" via Van Huik maar dat scheelde uiteindelijk ook maar bar weinig ........ Eigenlijk is de enige manier om de oude sidewinders echt lekker aan de praat te krijgen ze in een vette buizenbak :worship: te pluggen .........
Dat dat probleem bij de nieuwe T-Bird style sidewinder op de SG Bass nog niet opgelost zou zijn vind ik wel heel vreemd trouwens ........
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22186
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

De G komt prima door, zelfde als de A en D. Hoeveel bas moet je weghakken om er zo'n Artec in te plaatsen?
Gebruikersavatar
reddoortranscendence
Berichten: 964
Lid geworden op: 08 jun 2007, 15:52

Bericht door reddoortranscendence »

Ik zag dat Jack & Danny ook hollow bodies in hun programma hebben. Goedkoop spul maar hoe klinkt het, speelt het goed?

"It's too bad she won't live! But then again, who does?" ... Gaff
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

RUIS schreef:De G komt prima door, zelfde als de A en D. Hoeveel bas moet je weghakken om er zo'n Artec in te plaatsen?
Iets van 3mm in de breedte bij het exemplaar wat ik had .......... Als je geïnteresseerd ben zou ik de gok gewoon nemen. Die Artec Sidewinder Replacements kosten een scheet en drie knikkers op evilBay en klinken veel meer als de "echte" Gibson sidewinders dan de PUPs die Epi er standaard in zet.
Experience is the ultimate teacher
Plaats reactie