Everything Hollow

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.

Heb je een Hollowbody basgitaar?

Ja
118
30%
Nee
247
62%
Gaat jou niks aan
31
8%
 
Totaal aantal stemmen: 396

Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Nog niet, maar ik hou de druk op de ketel.

Ja, die Pyramids durven wel eens in prijs schelen (nu is het 38€, ik heb ze ook al 52€ geweten). Heb ze zelf op mijn EB2 gehad, en dat waren goede snaren (speelden vlot, waren stug maar toch licht, en een goede plectrumklank. Zeer thuddy)

@padawa: je sais, maar krijgen is ALTIJD leuker dan kopen :) (al mag ik dit jaar qua gewonnen spullen zeker niet klagen)
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ah, je hebt zelf ervaringen met die snaren! En een "thuddy" plektrumklank is precies wat ik zoek. Dat moet het worden dus.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Er moet hier juist niets Hans. Niets zeg ik u! Maareh, ik kan ze wel aanraden. Ze zijn trouwens ook niet superglad gepolijst. Je ziet (en voelt) de vijlplekken op de windingen. Dat ziet er vreemd uit, maar het doet niets aan de bespeelbaarheid.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Haha, nou, de ervaringen en de klank die je beschrijft doen het. En de prijs hè, want ik blijf een 'Ollander. :lol:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8194
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

Hans58 schreef:Het verbaast me dat Höfner deze bassen aflevert met roundwounds er op; naar mijn idee niet zo'n goede keuze voor een dergelijke bas en die gaan dus vervangen worden door de echte LaBella vioolbas-flats.
Bij mijn weten worden de in China geproduceerde modellen ook met flatwounds afgeleverd.
De Chinese clubbas die ik een keer geprobeerd heb had die snaren wel, misschien een iets duurdere lijn.

Vioolbassen uit Duitsland hebben de ene keer roundwounds en de andere keer flatwounds.
Chinese flatwoundsnaren zijn ietsjes verschillend van wat ik op m'n Duitse Cavern heb liggen.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Op de mijne (de Ignition versie) zat een stickertje met Made In China dus kennelijk varieert dat toch.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Nieuw in dit theater!
Afbeelding
Een linkshandige Dano, made in Korea, voor het eerst in deze versie op de markt.
Er moet uiteraard het een en ander aan 'nitpick' werk gebeuren maar in de basis is er niets mis mee, zit heel netjes strak in de 'copperburst' lak.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8318
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Mooi! Forumlid Highcamp heeft dezelfde maar dan rechtshandig en daarvan hoefde alleen de brug wat hoger. Speelt lekker en is een bruut monster qua sound! Veel plezier!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8194
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

Leuk!

Afbeelding
Als je een Coral body op de kop zou weten te te tikken, kan je er een bouwproject van maken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15128
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

blablas schreef:Nieuw in dit theater!
Een linkshandige Dano, made in Korea, voor het eerst in deze versie op de markt.
Forumlid pepe1001 heeft toch al een tijdje zo eentje ?
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Deze is af fabriek linkshandig, men zegt her en der dat dit voor het eerst is dat ze linkshandig op de markt zijn, ik ben niet kenner genoeg om dit te beamen of ontkennen.
Vond toen ik hem tegenkwam bij Thomann die copperburst er mooi uitzien en de bijgevoegde samples vond ik ook goed klinken, is een klank kleur dat nog niet in mijn assortiment zat.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik vind ze te gek. Heb er een tijd geleden eens eentje bij Feedback aan de versterker gehad toen ik een Ampeg SVT Pro met mijn Ashdown ABM wilde vergelijken (allebei met een ABM cabinet). Op de Ampeg vond ik het niks, op de ABM was-ie geweldig!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

Bericht door janbasmanjan »

Sanders schreef:De echte-echte vioolbasflats zijn niet de LaBella's (hoewel die ook goed zijn), maar de Pyramid Golds. Verder ben ik een beetje spinaziekleurig van jaloezie. :mrgreen:
En ik heb mijn geluid gevonden met Hofner rounwound strings :D
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Leuk kijkje in de Duitse Höfner-vestiging waar de vioolbas wordt gemaakt. Dat zal in China wel wat anders gaan. :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Nou, het De Bassist-vioolbasje is gisteren de wei in geweest.
Ik had 'm meegenomen naar een repetitie van de Floydband; niet het meest geëigende rippertwaar voor een dergelijke bas dacht ik, maar ik wilde 'm dolgraag aan mijn âhwe Bassman-set hangen.
En dat viel om de drommel niet tegen! Het was een klein beetje rommelen met de toon- en volumeregeling op de Bassman 135, want het karakter en vooral de output zijn nogal anders dan van een zware essen '79 P met maple neck en flatwounds. De Höfner klinkt echt een stuk zachter en vooral gedempter in het laag.
Maar wat een heerlijke toon! Ik had vrijwel meteen het door mij zo verlangde dikke, warme en ronde, ietwat zoemende eind jaren '60-geluid. Uiteraard is het vioolbasje bij de Floydband maar beperkt inzetbaar (het laagste lage laag is bijvoorbeeld snel verdwenen door de dikke droge ploktoon van de E), maar na afloop riep onze zanger/gitarist meteen dat-ie het ding verrassend goed en heel gebalanceerd vond klinken. En dat was toch leuk om te horen.
Ik ging vanzelf wel wat andere dingen spelen, meer in het midden en mid-hoge register maar in bv Comfortably Numb viel dat verrassend goed op zijn plek.
Er liggen inmiddels de door Sanders aangeraden Pyramid Gold flats op en dat is wat mij betreft een hele verbetering ten opzichte van de roundwounds. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Ik ben wel een fan geworden van dat ding. Op een buizenbak is het geweldig. Opvallend was dat ik nu een prima geluid kreeg door de "Rhythm/Solo"-schakelaar deze keer op 'Rhythm" te laten staan, anders werd-ie echt té boemerig. Thuis is dat wat anders.
Benieuwd hoe-ie volgende week tijdens de repetitie van mijn andere band klinkt, op de installatie die daar in het oefenhok staat (een high end setje van een SWR 900 en 2 Epifani kasten)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie