Everything Hollow

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.

Heb je een Hollowbody basgitaar?

Ja
118
30%
Nee
247
62%
Gaat jou niks aan
31
8%
 
Totaal aantal stemmen: 396

Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Everything Hollow

Bericht door dr. Bassvibes »

Klinkt allemaal heel erg goed, mooie bas!
Gebruikersavatar
bassdaddy
Berichten: 130
Lid geworden op: 28 jul 2007, 18:11

Re:

Bericht door bassdaddy »

LeftyJ schreef: 10 sep 2014, 20:41 Cool ding, die Harley Benton. Wel nog even het schuim onder de brug vandaan halen :wink:
Dat zit er alleen maar om de lak te beschermen tijdens het verzenden. Hij gaat nog beter klinken als de brug direct contact maakt met de top :)

Is gelijk een belangrijk verschil met die Eastwood: ik zie op de foto van Joep dat de brug daarvan op twee schroeven staat met duimwieltjes voor het verstellen van de actie. De Harley Benton heeft dus een floating bridge.
bump
Heb deze bas besteld en woensdag binnen gekregen. Bij mij een stoflapje onder de brug maar ik heb geen idee hoe deze er onder vandaan te krijgen.
kun je aangeven hoe dat in zijn werk gaat?
Fender standard precision bass
Fender roadworn jazzbass
Fender precision lyte MIJ
Ibanez atk 800 premium
Peavey Cirrus 4 red oak
Peavey Millennium 5 ac bxp
Markbass LM 250 black line
Markbass traveler 2x10 en 1x12
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Everything Hollow

Bericht door Sanders »

Snaren ontspannen, brug wat opheffen en dat lapje ervantussenuit halen. Dan brug op dezelfde plek weer neerzetten en stemmen.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
bassdaddy
Berichten: 130
Lid geworden op: 28 jul 2007, 18:11

Re: Everything Hollow

Bericht door bassdaddy »

Bedankt Sanders :!:
Fender standard precision bass
Fender roadworn jazzbass
Fender precision lyte MIJ
Ibanez atk 800 premium
Peavey Cirrus 4 red oak
Peavey Millennium 5 ac bxp
Markbass LM 250 black line
Markbass traveler 2x10 en 1x12
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Re: Re:

Bericht door tjoepatjoep »

bassdaddy schreef: 24 aug 2018, 15:06
LeftyJ schreef: 10 sep 2014, 20:41 Cool ding, die Harley Benton. Wel nog even het schuim onder de brug vandaan halen :wink:
Dat zit er alleen maar om de lak te beschermen tijdens het verzenden. Hij gaat nog beter klinken als de brug direct contact maakt met de top :)

Is gelijk een belangrijk verschil met die Eastwood: ik zie op de foto van Joep dat de brug daarvan op twee schroeven staat met duimwieltjes voor het verstellen van de actie. De Harley Benton heeft dus een floating bridge.
bump
Heb deze bas besteld en woensdag binnen gekregen. Bij mij een stoflapje onder de brug maar ik heb geen idee hoe deze er onder vandaan te krijgen.
kun je aangeven hoe dat in zijn werk gaat?
Als je een losse brug hebt:

Plak even aan de zijkantjes wat tape (die ook weer goed te verwijderen is), zodat je precies weet waar de brug gezeten heeft, anders mag je weer opnieuw gaan intoneren...
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8177
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Fretloze D'Angelico

Bericht door Peachabell »

CB56 schreef: 29 mar 2018, 21:44 Iemand ervaring met de D'Angelico Ex bas?
Afbeelding
Er staat een B-Stock D'Angelico EX-BASS FL BLK fretloze basgitaar bij Bax in de aanbieding.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8238
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Re:

Bericht door Mach1 »

tjoepatjoep schreef: 26 aug 2018, 11:36
bassdaddy schreef: 24 aug 2018, 15:06

bump
Heb deze bas besteld en woensdag binnen gekregen. Bij mij een stoflapje onder de brug maar ik heb geen idee hoe deze er onder vandaan te krijgen.
kun je aangeven hoe dat in zijn werk gaat?
Als je een losse brug hebt:

Plak even aan de zijkantjes wat tape (die ook weer goed te verwijderen is), zodat je precies weet waar de brug gezeten heeft, anders mag je weer opnieuw gaan intoneren...
Wat vind je ervan?
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
bassdaddy
Berichten: 130
Lid geworden op: 28 jul 2007, 18:11

Re: Everything Hollow

Bericht door bassdaddy »

Bas kwam goed verpakt binnen, geen beschadigingen. Fretboard op twee plekken wat schaaf/zaagplekken bij de bindingen. Stemmechnieken zijn oké. Snaren liepen op de eerste 3 frets op de E en À snaar aan, en op de pole pieces van het hals element. De volume knop van het hals element draait wat " in het hout" maar die staat toch bij mij altijd aan dus geen probleem. De overige knoppen (volume en toon) draaien probleemloos. Toggle switch werkt ook, hoewel de bevestigings ring los zat, maar deze is na aandraaien goed. Electronica werkt zoals het hoort, het is wel aan/ uit / helder/dof. De bas weegt 3,5 kg en hang beter in balans dan de ibanez agb 200 die ik ook heb gehad. Hals is tussen een P en J in en speelt lekker. Stringspacing is wat smaller maar daar heb ik geen moeite mee. Ik vind de bespeelbaarheid goed.
Gister heeft mijn zoon die als hobby elektrische gitaren bouwt de bas afgesteld, hals iets boller gezet, elementen naar beneden geschroefd en in balans gebracht qua geluid/volume. De stoflap onder de brug vandaan gehaald en opnieuw geïntoneerd.
Heb de bas alleen nog thuis op een kleine oefenversterker kunnen uittesten, dat klinkt op zich goed, er zijn diverse sounds uit de bas te halen, door met de pick up selector te werken en te wisselen tussen hals en brug pick-up. Wat mij verder opvalt is dat je als je met je duim speelt je dit goed terug hoort, beter dan met een solid body. Wat de bas in de band doet weet ik (nog) niet, woensdag repeteren we weer. Bas ziet er verder goed uit, geen beschadigingen aan de lak o.i.d.
Voor 249 kun je je er geen buil aan vallen, maar er zit wel werk in en als je dit zelf kan (laten) doen heb je voor weinig toch een ander soortig geluid tot je beschikking. Ik wil hem gaan inzetten voor akoestische optredens.
Fender standard precision bass
Fender roadworn jazzbass
Fender precision lyte MIJ
Ibanez atk 800 premium
Peavey Cirrus 4 red oak
Peavey Millennium 5 ac bxp
Markbass LM 250 black line
Markbass traveler 2x10 en 1x12
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8238
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Everything Hollow

Bericht door Mach1 »

Super zeg! Afstellen kan ik zelf wel. En de nodige aanpassingen doen ook. Zag alleen dat ze niet voorradig waren bij Thomann.
Dank voor de eerste indruk en veel plezier woensdag! Laat gerust weten wat hij in de band doet!
Die opmerking over het effect van de duim maakt mij nog meer geïnteresseerd!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
bassdaddy
Berichten: 130
Lid geworden op: 28 jul 2007, 18:11

Re: Everything Hollow

Bericht door bassdaddy »

Oké, zal ik doen.
Fender standard precision bass
Fender roadworn jazzbass
Fender precision lyte MIJ
Ibanez atk 800 premium
Peavey Cirrus 4 red oak
Peavey Millennium 5 ac bxp
Markbass LM 250 black line
Markbass traveler 2x10 en 1x12
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8177
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Re: Everything Hollow

Bericht door Peachabell »

Afbeelding
Op een Amerikaanse site kwam ik een advertentie van B&G tegen.
Na nieuwsgierig even kijken wat voor merk dat is, zag ik dat ze een semi-hollow, chambered bas maken.
Kost $ 3450,-. Heb je wel goudkleurige hardware met vintage details er op voor dat geld.



Klinkt eigenlijk nauwelijks als een traditionele semi-hollow.
B&G Guitars blijkt in Tel-Aviv gevestigd te zijn, ze leken me op de modellen afgaand, eerder in het zuiden van de VS te zitten.
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Re: Everything Hollow

Bericht door Droombolus »

Ik had die bassen al eerder voorbij zien komen. Vind psoonluk de body te klein waardoor de f-holes niet lekker in verhouding zijn.
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8177
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Re: Everything Hollow

Bericht door Peachabell »

De 500/2 Club bass zal een body van vergelijkbare grootte hebben, maar die heeft geen 𝑓-holes en is in het geheel beter in verhouding. Dat witte paneeltje er op vind ik wel een beetje vloeken.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Everything Hollow

Bericht door basloze fret »

Ik weet niet of hij hier al eens voorbijgekomen is, maar hier een 6-snarige Hollow body Ibanez Thundercat voor slecht 7999 euro!!!
Erg lompe en brede hals, zelfs voor een 6-snarige. https://www.thomann.de/nl/ibanez_thunde ... g_bass.htm

Het idee van een 6-snarige hollowbody vind ik echter wel tof. Maar dan zou hij rond de 2000 max moeten zijn en met een minder bredere hals en smallere string spacing. Naar mijn weten zijn er verder geen 6-snarige hollow body bassen? Ik heb het dan niet over een bass VI, maar over een echte 6-snarige bas.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Everything Hollow

Bericht door blablas »

basloze fret schreef: 31 aug 2018, 10:29Naar mijn weten zijn er verder geen 6-snarige hollow body bassen?
John Pattituci Yamaha.
Afbeelding
Geen idee of het überhaupt een productiemodel is trouwens.

En natuurlijk die van mij.
Afbeelding
Zeker geen productiemodel. :D
Plaats reactie