Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

deevit schreef:Vrij hard, maar ik het vooral ook zweethanden. Heb ook altijd van die plakken vet/talg op mijn toets en ramp. Elixirs zijn tot nu toe de enige snaren die het echt verdragen...
Das dan wel klote :shock: Elixirs zijn toch zo duur? Dus dan ben je eigenlijk gebonden aan één soort snaren en als je iets anders wilt ben je elke paar dagen bezig om nieuwe snaren erop te leggen? Vet klote lijkt me dat. Ik zweet veel bij het bassen merk ik, maar vooral in me handpalmen, maar echt vooral in mijn fret-hand, omdat die dus best veel over de hals glijd.
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Zijn duur, maar houden toon dus zijn het meer dan waard voor me. Met andere snaren zou ik heel vlug een paar sets verder zijn, mag jij verzinnen wat duurder is. De enige snaren die het ook wel een tijdje goed uithielden waren van Ken Smith. Verder heb ik de meeste gecoate snaren gehad, allemaal snel dood. Heb ook een tijdje Roto's gebruikt, en dan de goedkoopste serie. Vond ik erg goed voor het geld en die had ik voor 7 euro per set. Dan kun je ook gewoon om de weer vervangen.
In de tijd dat ik het erg druk had ging een setje Elixirs er in max 3 maand ofzo door (in de zomer). Daar kun je geen andere snaren tegen kopen.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Tja...ik kan eigenlijk een hele tijd verder met D'Addario's, gaan voor mij eigenlijk best lang mee (ik heb wel erg droge handen)
what fools these mortals be
christiaan_01
Berichten: 883
Lid geworden op: 17 mei 2007, 15:22

Bericht door christiaan_01 »

Ik heb dezelfde ervaring als Deevit. Bij d'Addario's merk je dagelijks dat de helderheid wegvalt. Ik zweet ook hard en sla ook best stevig aan. Eerst staat de Treble boost/cut op 0. Per dag draai ik er wat bij totdat ie vol open staat, en ik nieuwe snaren moet halen. Dat gaat echt veel te snel bij D'Ad's.

Ik heb nu ook Elixir. Ze liggen er al een paar maanden op en ze klinken nog steeds perfect. Ik koop ze altijd in Engeland. Daar gaan ze voor iets van 30 GBP weg. Valt wel mee dus. Een pakje D'Add. kost ook al 20 euro.
Gebruikersavatar
samuel
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 aug 2005, 13:02

Bericht door samuel »

ik gooi er alleen maar elixer erop,
speeld goed,gaat lang mee,goede sound(das natuurlijk persoonlijk)

als ik met een ander pakje snaren aankom dan elixer, gaat mijn sandberg tegenspartelen.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

samuel schreef:als ik met een ander pakje snaren aankom dan elixer, gaat mijn sandberg tegenspartelen.
:D Jij hebt ook hélemaal geen overwicht! :D
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

Okee en dan nu weer lullen over sandberg. snaren kunnen in de testhoek besproken worden...
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Amen, Peter. Ik dacht "Als dat WEER over snaren gaat zegtikter wat van." :facepalm:
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Op een Sandberg zitten óók snaren...


Sterker nog: SANDBERG SNAREN!


:mrgreen:
Gebruikersavatar
Joren294
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:34

Bericht door Joren294 »

Op sandbergen zitten volgens mij GHS snaren als ik het me goed herinner, maar zelfs bij mij (ik rag een setje compleet dood in 2 dagen) hielden ze et best lang vol!
Endorser for Sandberg basses and Orange amplifications

Band: https://www.makebelieveband.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Krijg nou tetten. :facepalm:
Jack

Bericht door Jack »

Afbeelding
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

'oi, is dat niet Lady Penelope van Thunderbirds? :dance:
Jack

Bericht door Jack »

[disclaimer] Ik doe dit niet vaak [/disclaimer]

:facepalm:
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Joren294 schreef:(ik rag een setje compleet dood in 2 dagen)
Wtf.... Of je speelt echt gewoon 5433 uur in twee dagen of je ramt gewoon echt hard. Zou wel eens samples willen van hoe dat dan klinkt :oops:
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Plaats reactie