Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

Siepel schreef:Kwaitnait..

Maar waar kan ik wel zo'n slagplaag scoren?
Gewoon mailtje naar sandberg? Anders via een verkooppunt in nederland?
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Bij Session.de hebben ze nogal korte lijntjes met Sandberg en kun je een bestelling plaatsen.
Zo heb ik het ook gedaan met die extra slagplaat indertijd. Of direct een mailtje naar Sandberg is ook een idee, inderdaad.
Gebruikersavatar
Rick2012
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 aug 2012, 13:28

Jm4 LH BB

Bericht door Rick2012 »

Beste Sandberg kenners, liefhebbers, bezitters,

Ik vind de jm/tm4 blackburst een geweldig bas om te zien en wil er graag eentje proberen en eventueel kopen. Op mp zag ik deze https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr langs komen (ik ben linkshandig). Volgens de verkoper is ie van 2001. Is dat een goede prijs? Ik krijg niet de indruk dat hij veel wil zakken.
Sandberg California JM4 | Matsumoku Aria Pro II RSB series '79 | Vintage Custom Fretless | Ampeg BA115 (verkocht) | Markbass SA450 | Eden 4x10
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22612
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik vind het een erg goeie prijs, heb zelf ooit 800 euro betaald voor de mijne en dat was al een meevaller..
Imo zijn het geweldige bassen, het is hier geweten : ik ben een groot Sandberg-fan.
Zeker die combinatie van die humbucker met die single-coil is echt een knaller voor je vingers...
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Rechtshandig had ik al in de auto gezeten. :)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

€675 is een koopje, ongeveer 50% van de nieuwprijs.

De mijne gaat hier nooit meer weg. ;) (ijs en weder dienende)
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Rick2012 schreef:Beste Sandberg kenners, liefhebbers, bezitters,

Ik vind de jm/tm4 blackburst een geweldig bas om te zien en wil er graag eentje proberen en eventueel kopen. Op mp zag ik deze https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr langs komen (ik ben linkshandig). Volgens de verkoper is ie van 2001. Is dat een goede prijs? Ik krijg niet de indruk dat hij veel wil zakken.
Zo goedkoop ga je d'r niet gauw een tweede vinden!
Gebruikersavatar
Jasprecision
MadeBelieve
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 mei 2010, 20:39

Bericht door Jasprecision »

Als het een rechtshandige was geweest had ie al bij mij thuis gestaan! :)
Ik heb niet zoveel met muziek.
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Jasprecision schreef:Als het een rechtshandige was geweest had ie al bij mij thuis gestaan! :)
ik zeg omscholen! ;)
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Jasprecision
MadeBelieve
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 mei 2010, 20:39

Bericht door Jasprecision »

Zo hard is het ook weer niet nodig, ik heb hier een mooie rechtshandige TM4 staan die aan al m'n eisen voldoet :wink:
Ik heb niet zoveel met muziek.
Gebruikersavatar
Rick2012
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 aug 2012, 13:28

Bericht door Rick2012 »

Dirk schreef:
Jasprecision schreef:Als het een rechtshandige was geweest had ie al bij mij thuis gestaan! :)
ik zeg omscholen! ;)
Niksnie omscholen :)
Ik ben nog zwaar in onderhandeling :twisted:
Ik meld me hier wel als hij hier in de woonkamer staat :jam:
Sandberg California JM4 | Matsumoku Aria Pro II RSB series '79 | Vintage Custom Fretless | Ampeg BA115 (verkocht) | Markbass SA450 | Eden 4x10
Gebruikersavatar
Rick2012
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 aug 2012, 13:28

Bericht door Rick2012 »

Ik heb even bij de jm4 gekeken, maar zowel de volumepotmeter als de potmeter voor de elementen kraakten en stoorden en zijn volgens mij gaar. Is dit een bekend probleem voor een Sandberg? En zijn deze relatief eenvoudig te vervangen en welk merk/type zou aan te raden zijn?
Sandberg California JM4 | Matsumoku Aria Pro II RSB series '79 | Vintage Custom Fretless | Ampeg BA115 (verkocht) | Markbass SA450 | Eden 4x10
Gebruikersavatar
Joren294
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:34

Bericht door Joren294 »

dan zit er stof bij de potmeters, gewoon effe schoonspuiten
Endorser for Sandberg basses and Orange amplifications

Band: https://www.makebelieveband.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Rick2012
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 aug 2012, 13:28

Bericht door Rick2012 »

Joren294 schreef:dan zit er stof bij de potmeters, gewoon effe schoonspuiten
Al gedaan, maar dat hielp niet. Als je de potmeter verdraaid hoor je hem 'slepen'. Ook over de versterker. Foute boel dus.
Sandberg California JM4 | Matsumoku Aria Pro II RSB series '79 | Vintage Custom Fretless | Ampeg BA115 (verkocht) | Markbass SA450 | Eden 4x10
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 327
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:07

Bericht door Treb »

Rick2012 schreef:Ik heb even bij de jm4 gekeken, maar zowel de volumepotmeter als de potmeter voor de elementen kraakten en stoorden en zijn volgens mij gaar. Is dit een bekend probleem voor een Sandberg? En zijn deze relatief eenvoudig te vervangen en welk merk/type zou aan te raden zijn?
Vervangen is voor iemand die solderen kan een eenvoudig klusje. Achterop de potmeter(s) staat wat voor één het er is (Kohm en lineair/logaritmisch). Vervangen door een zelfde type.
Plaats reactie