Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Joren294
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:34

Bericht door Joren294 »

Lak en verf is wat anders he;) er zit verf op maar daar zit verder geen lak overheem (lak houdt toon tegen en het ziet er gewoon vet uit)
Endorser for Sandberg basses and Orange amplifications

Band: https://www.makebelieveband.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Mooi ding op de FB pagina van Sandberg. Een soort metallic geel/goud. En voorzien van een normale brug (i.p.v. de Sandberg brug).

Afbeelding
Gebruikersavatar
Siepel
Berichten: 1028
Lid geworden op: 06 jan 2010, 10:57

Bericht door Siepel »

Dat is een Gotoh203, lijkt me.
Gebruikersavatar
AREA
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 okt 2007, 18:50

Bericht door AREA »

Here also a "New Bass Day" - Sandberg Claifornia JM5. Sounds and plays awesome. Couldn't take some Pics, because I get my Camera Charger these Days, so heres a Pic from the former Owner.

Afbeelding
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13406
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Siepel schreef:Dat is een Gotoh203, lijkt me.
En hij zit er scheef op.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Afbeelding

Ik was al een tijdje opzoek naar mijn eerste vijfsnaar. Ik was al geruime tijd aan het sparen om een G&L m2500 tribute aan te schaffen, maar hield wel een beetje de verkoop sites in de gaten. Gister in een duister hoekje van fb deze aangetroffen. Stond bij mij om de hoek en voor een zeer schappelijke prijs kunnen kopen. Me HAPPY
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3027
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Dat is een mooie bas. :kwijl:
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
Arretje
Berichten: 646
Lid geworden op: 06 feb 2008, 14:11

Bericht door Arretje »

Mooie bas! Welk hout hebben ze voor de body gebruikt, essen?
Gebruikersavatar
Jasprecision
MadeBelieve
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 mei 2010, 20:39

Bericht door Jasprecision »

Over het algemeen gebruikt Sandberg inderdaad essenhout bij bassen zonder dekkende finish :)
Ik heb niet zoveel met muziek.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22613
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik had dit weekend een bassiste op bezoek die op allerlei bassen gespeeld heeft (van Fender jazz tot Wal, van mijn Warwick tot de Ibanez-en) en alweer kwam de Sandberg er als winnaar uit...ze vond 'm zeer goed.
Ben ook erg dankbaar voor de Elixir-tip die ik hier ooit gekregen heb.. die snaren blijven gewoon sprankelen.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Even beetje flauw doen.... of je smaak is veranderd, of de elixers zelf??
oudere post over elixers
:wink:
Maar effe serieus: want ik heb in het verleden ook elixers geprobeerd, en vond er toen niks aan: zijn ze nu misschien vernieuwd?? [en ik weet dat dit enigszins off-topic is]
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22613
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Het rare is dat ik ze heel erg goed vind op de Sandberg en andere "houterige" bassen zoals ook bvb een Warwick.
Op mijn Fender Jazz vond ik ze heel gecompresseerd klinken en was het een afknapper...
Maar ze staan erop sinds de vorige meeting in Houten en ze zijn nog steeds helder, ook na talloze speeluren en optredens (die meestal funest zijn)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

ze gedragen zich trouwens wel wat vreemder dan andere snaren als ze ah einde van hun levensduur komen.
normale snaren verliezen hun definitie, worden dof en uiteindelijk klinkt ook het fundament vd noot niet meer duidelijk en strak.

Elixirs verliezen hun helderheid niet als ze op zijn maar je krijg een wat vreemd effect: je noten gaan dan een beetje "blikkerig" klinken en je verliest mn in het laag en laagmid wat kracht cq punch.
tegen het einde vd levensduur moet ik ook altijd iets meer eq op de bas gebruiken dan normaal om eenzelfde soort geluid te krijgen.

als ik eerlijk ben, heb ik een soort van haat/liefde verhouding met die snaren: ik kan niet zonder maar ik droom nog elke dag van "die andere, perfecte snaar" die daarbuiten nog ergens rond moet zwerven. :wink:
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22613
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Misschien is de combinatie van die snaren en het actieve circuit van de Sandberg wel een ideale match... die trekt al wat de middentonen naar omhoog en camoufleert misschien dat blikkerige dat kan opduiken...
Heb ze ook op de Warwick Dolphin staan en daar is het ook lekker.. ook al actief dus wie weet.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Ik heb nu een ook een setje elixirs besteld, vooral ook voor de bespeelbaarheid. Er zit nu ook een set elixirs op, maar erg oud de roest zit erop. De g en d gaan nog daarna is er weinig leven te bekennen.
Plaats reactie