Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Tommy B
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 jan 2014, 20:40

Bericht door Tommy B »

In oktober heb ik mijn Sandberg besteld, en toen werd al gezegd dat er een levertijd van +/- 5 maanden op zou zitten. Die levertijd is het probleem niet, wachten kan ik wel. Maar nou valt t me wel op (of liever gezegd; tegen) dat het contact tussen de dealer (Kollee muziek Weert) en sandberg nogal..stroef verloopt. Eerste duurde het al maanden (!) voordat het optielijstje binnenkwam en ik kon bestellen, en sindsdien is er niks van Sandberg meer vernomen. De bestelling zou wel bevestigd zijn, maar daarna werd er op mailtjes niet meer gereageerd..
Omdat ik uit eigen ervaring (helaas) al weet dat Kollee zeer zeer laks is met dingen navragen/contact met leveranciers, vraag ik me af of ik me zorgen moet maken over de levertijd van m'n bas.

Heeft een van jullie misschien vergelijkbare ervaringen (of juist niet) met Sandberg? Of ligt het dan toch aan de muziekzaak?..
Rustig wordt ik er iniedergeval niet van, als een mailtje al niet aankomt, hoe moet dat dan gaan met een hele basgitaar :(
MM Stingray Special / Sandberg TM2 / Epiphone Jack Casady / Guyatone EB-9 Sharp 5
Darkglass Microtubes 900v2 + Vanderkley 212MNT
Tommy Gazer
Echte skills kun je niet kopen...een heuule moooie basgitaar wel.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Heb je zelf al gemaild met Sandberg? Ze zijn meestal vrij vlot met een reactie hoor. Even opletten dat als er grote muziekbeurzen zijn, ze wat trager kunnen zijn met beantwoorden.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Zaken als Bassconnection en Bassmatters zijn volgens mij the way to go wb Sandberg.
Daar loop je naar binnen, zeg je wat je wil, en een paar uur later staat je bestelling.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Idd. Toen ik nog een sandberg had heb ik twee keer contact met ze gehad. Beide keren erg snel met reageren. mijn bas miste een decal en een knop, die ik een week na mijn mail kosteloos op de mat had liggen. Super service. Lijkt mij dus niet dat daar het knelpunt zit....
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
skwaajer
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 apr 2011, 20:09

Bericht door skwaajer »

Hier idem, ik heb mijn TM4 bij Music Store gekocht, mailverkeer aangaande de bestelling liep via Music Store. Alles perfect geregeld en geleverd.
Nadien nog een andere kleur slagpaat besteld,wat schroefjes voor de brug, en binnen de garantie nog een volume push/pull pot. Alles vlotjes en correct....
Ik hoop voor je dat je vrees en argwaan ongegrond is, vraag anders om een kopie van de orderbevestiging? Succes!!
Sadowsky MV5
Don Grosh PJ4
Hevos 1000S
Hevos Superset 12/15
Glockenklang Soul 2
Glockenklang 2x Double 12
Fender Pro400 2x10 combo
Gebruikersavatar
Tommy B
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 jan 2014, 20:40

Bericht door Tommy B »

iedereen bedankt voor de reacties en tips :D Als ik dit zo hoor ligt het dus ook niet aan Sandberg zelf.
Morgen maar eens naar binnenlopen voor de orderbevestiging + ordernummer (of iets dergelijks) en dan zelf maar contact met Sandberg proberen te krijgen. Waarschijnlijk (hopelijk) zijn de zorgen inderdaad voor niks, maar t bevalt me toch niet helemaal zoals het loopt..
MM Stingray Special / Sandberg TM2 / Epiphone Jack Casady / Guyatone EB-9 Sharp 5
Darkglass Microtubes 900v2 + Vanderkley 212MNT
Tommy Gazer
Echte skills kun je niet kopen...een heuule moooie basgitaar wel.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Als je nog niks betaald hebt zou ik 'm annuleren daar en bijvoorbeeld bij Bassmatters bestellen. Dan maar ff naar Nijmegen..
Mike.
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 mei 2010, 21:30

Bericht door Mike. »

tieleman schreef:Heb je zelf al gemaild met Sandberg? Ze zijn meestal vrij vlot met een reactie hoor. Even opletten dat als er grote muziekbeurzen zijn, ze wat trager kunnen zijn met beantwoorden.
Ik heb hier toch andere ervaringen mee. Ik had een zeer fijne Sandberg 2dehands gekocht en wilde wat info inwinnen over de bas, houtsoorten, bouwjaar, electronica,... Ik stuurde een mail naar Sandberg en kreeg geen reactie, weken later stuurde ik opnieuw. Ik stuurde in het Engels en kreeg zeer kort antwoord in het Duits (ik kan geen Duits) waarvan ik met behulp van google translate nog niet volledig snap wat hij heeft geantwoord. Het kwam er op neer dat hij geen vragen beantwoord over 2dehands bassen. Ik vond dit toch wat jammer van Sandberg. Zeker als je dit vergelijkt met bv Warwick, daar stuurt zelfs de eigenaar ten laatste de dag erna terug.
Gebruikersavatar
Rick2012
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 aug 2012, 13:28

Bericht door Rick2012 »

Ik heb een soortgelijk ervaring.

Een keer een mail gestuurd waarin in aangaf dat de decal op de headstock beschadigd was, zonder te vermelden of ik de eerste eigenaar was. Ik kreeg direct nieuwe decals opgestuurd.

Later een keer een vraag gesteld over het serienummer en aangegeven dat ik tweede eigenaar was... nooit antwoord gekregen.
Sandberg California JM4 | Matsumoku Aria Pro II RSB series '79 | Vintage Custom Fretless | Ampeg BA115 (verkocht) | Markbass SA450 | Eden 4x10
Gebruikersavatar
FR5
Berichten: 737
Lid geworden op: 23 nov 2004, 17:07

Bericht door FR5 »

Same here, paar maanden terug een vriendelijk mailtje gestuurd naar het e-mailadres dat op de site wordt genoemd met de vraag hoeveel Edwin van Huik signature series exemplaren er zijn gebouwd. En voor wat extra informatie over mijn exemplaar. Serienummer en foto's meegestuurd, nooit reactie op ontvangen. Of het gaat erg goed met Sandberg, of juist slecht, of het interesseert ze gewoon niet. Jammer.
"Higher conciousness through lower frequencies"

Rikkers Bodyline 5-string fretless
Sandberg Edwin van Huik signature 5-string
Sire Marcus Miller U5 shortscale
Epifani UL502 + 210UL + 112UL
Korg AX30B
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10848
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Ik kreeg wel netjes antwoord toen ik ze eens mailde over mijn Bullet.
SIT en Thomastik heb ik allebei nog niks van ontvangen na 3 mailtjes over hetzelfde onderwerp...
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
LastOriginal
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 okt 2013, 08:41

Bericht door LastOriginal »

ff snelle vraag.
Wat is een Sandberg JM4 blackburst nou tweedehands waard ?
Fools Never Differ

Fender Precision Steve Harris
Fender Precision Road Worn Fiesta Red
Fender Precision Nate Mendel

MarkBass CMD 102P
Markbass STD 151HF
FX Pedals
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22623
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik zou er 750-800 euro voor betalen, ik heb mijn eigen JM voor dat geld tweedehands gekocht...
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Zag 'm langskomen... Zou soms liever zo'n ding hebben dan m'n Fender MIJ P, maar soms ook niet... :P Mooie bas!
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Redesign van de California serie (iets minder Fender):

Plaats reactie